• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sidde

Breitling
Tack för svar! Haha sån jävla beslutsångest, får försöka förhandla om lönen lite och satsa på pro istället verkar det som. Pro känns även mera som en klocka som får följa med en livet ut :)
Jag försökte med detta i min senaste löneförhandling, alltså att det vore lämpligt om jag får lite extra för jag hade spanat in en speedy. Tyvärr förstod inte min chef varför man ska köpa en så dyr klocka. Tror det föll platt där, men jag tog mig i kragen och köpte en speedy ändå.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Men satan va bra det blev då!!!

En miljon tack till @Maer och hans underbara armband. Ska aldrig mer köpa i butik, bara specialbeställa! (Kommer köpa i butik också men just nu känns det så)

Mitt blåbär har fått en ny blå dress!

IMG_0001.JPG

Silvergrå tråd matchar stålet perfekt.
IMG_0004.JPG


IMG_0005.JPG

Eget omegaspänne på såklart

IMG_0002.JPG

En liten liten röd detalj för att fånga upp det röda i tavlan.

Svinigt nöjd!
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Men satan va bra det blev då!!!

En miljon tack till @Maer och hans underbara armband. Ska aldrig mer köpa i butik, bara specialbeställa! (Kommer köpa i butik också men just nu känns det så)

Mitt blåbär har fått en ny blå dress!

IMG_0001.JPG

Silvergrå tråd matchar stålet perfekt.
IMG_0004.JPG


IMG_0005.JPG

Eget omegaspänne på såklart

IMG_0002.JPG

En liten liten röd detalj för att fånga upp det röda i tavlan.

Svinigt nöjd!

Jäklar så smutt det där blev! Hade du omegaspännet sedan tidigare? :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Startade tidigt i morse.
IMG_0534.JPG
IMG_0545.JPG

Cirka 11:40 hängde sig den ena paddan aka MINI #1
Jag lät browsern snurra i cirka 15 i förhoppning att en positiv ruta dyker upp.

Det hände aldrig dock så markerade jag webfältet och avbröt där stod det "omega/blablabla/choosenumber" då blev jag ledsen i ögat! Paddan hade hängt sig!!


Efter extra intensivt klickande fr.o.m. Lunch hände det! Jag såg rutan dyka upp på samma padda dock så hann jag refresha mitt i allt!!!!

Men efter ännu en refresh på samma padda, skakandes händer och som ni vet, IPad mini är trög som sattan, satt den!
IMG_0548.PNG


Känns sjukt kul, älskar det.

Dock måste en bort.... PM 30 K skickat.
Marknadspris? Den är ju speciell har badat i GT o öl:)
IMG_0565.JPG



Slutligen.
Det handlar inte om klockan. Det är hypen, känslan, biljetten till gemenskapen... KS 4-ever! Tack alla för ni gör detta forum så bra.


Nu blir det vfiiiin :)

Cheers Chuck
 

Kson

Patek
2-Faktor
Startade tidigt i morse.
IMG_0534.JPG
IMG_0545.JPG

Cirka 11:40 hängde sig den ena paddan aka MINI #1
Jag lät browsern snurra i cirka 15 i förhoppning att en positiv ruta dyker upp.

Det hände aldrig dock så markerade jag webfältet och avbröt där stod det "omega/blablabla/choosenumber" då blev jag ledsen i ögat! Paddan hade hängt sig!!


Efter extra intensivt klickande fr.o.m. Lunch hände det! Jag såg rutan dyka upp på samma padda dock så hann jag refresha mitt i allt!!!!

Men efter ännu en refresh på samma padda, skakandes händer och som ni vet, IPad mini är trög som sattan, satt den!
IMG_0548.PNG


Känns sjukt kul, älskar det.

Dock måste en bort.... PM 30 K skickat.
Marknadspris? Den är ju speciell har badat i GT o öl:)
IMG_0565.JPG



Slutligen.
Det handlar inte om klockan. Det är hypen, känslan, biljetten till gemenskapen... KS 4-ever! Tack alla för ni gör detta forum så bra.


Nu blir det vfiiiin :)

Cheers Chuck
Haha! Grattis ☺.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Startade tidigt i morse.
IMG_0534.JPG
IMG_0545.JPG

Cirka 11:40 hängde sig den ena paddan aka MINI #1
Jag lät browsern snurra i cirka 15 i förhoppning att en positiv ruta dyker upp.

Det hände aldrig dock så markerade jag webfältet och avbröt där stod det "omega/blablabla/choosenumber" då blev jag ledsen i ögat! Paddan hade hängt sig!!


Efter extra intensivt klickande fr.o.m. Lunch hände det! Jag såg rutan dyka upp på samma padda dock så hann jag refresha mitt i allt!!!!

Men efter ännu en refresh på samma padda, skakandes händer och som ni vet, IPad mini är trög som sattan, satt den!
IMG_0548.PNG


Känns sjukt kul, älskar det.

Dock måste en bort.... PM 30 K skickat.
Marknadspris? Den är ju speciell har badat i GT o öl:)
IMG_0565.JPG



Slutligen.
Det handlar inte om klockan. Det är hypen, känslan, biljetten till gemenskapen... KS 4-ever! Tack alla för ni gör detta forum så bra.


Nu blir det vfiiiin :)

Cheers Chuck
Härligt engagemang, Du är en värdig innehavare av den här riktiga juvelen!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Startade tidigt i morse.
IMG_0534.JPG
IMG_0545.JPG

Cirka 11:40 hängde sig den ena paddan aka MINI #1
Jag lät browsern snurra i cirka 15 i förhoppning att en positiv ruta dyker upp.

Det hände aldrig dock så markerade jag webfältet och avbröt där stod det "omega/blablabla/choosenumber" då blev jag ledsen i ögat! Paddan hade hängt sig!!


Efter extra intensivt klickande fr.o.m. Lunch hände det! Jag såg rutan dyka upp på samma padda dock så hann jag refresha mitt i allt!!!!

Men efter ännu en refresh på samma padda, skakandes händer och som ni vet, IPad mini är trög som sattan, satt den!
IMG_0548.PNG


Känns sjukt kul, älskar det.

Dock måste en bort.... PM 30 K skickat.
Marknadspris? Den är ju speciell har badat i GT o öl:)
IMG_0565.JPG



Slutligen.
Det handlar inte om klockan. Det är hypen, känslan, biljetten till gemenskapen... KS 4-ever! Tack alla för ni gör detta forum så bra.


Nu blir det vfiiiin :)

Cheers Chuck
Grattis till fångsten! Va du värd efter engagemanget! Men behåll originalet också. Funderade på samma sak först, men man vill ju komplettera originalet med denna LE, inte bara ha den. Byt till billigare bil eller något sånt istället ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Grattis till fångsten! Va du värd efter engagemanget! Men behåll originalet också. Funderade på samma sak först, men man vill ju komplettera originalet med denna LE, inte bara ha den. Byt till billigare bil eller något sånt istället ;)
Nu i efterhand funderar jag faktiskt på det. Är van vid att flippa iväg "dyrgrip" för en annan.
Ingen dålig idé, tål att funderas på helt klart.

Länken är något av det bästa jag burit på 005 an
 

Wingbeat

Breitling
En sak som oroade mig när jag reserverade speedy tuesday klockan var texten

"We do not guarantee that the assigned or chosen limited edition number or any reserved watch will be available for sale."

Kommer jag att få köpa den eller inte? Lite trist osså att för 52 tkr att man inte får med en metalllänk, någon som vet om det går att köpa en separat för normala speedmaster som passar och vad det kostar?
 

Knypplarn

Cartier
En sak som oroade mig när jag reserverade speedy tuesday klockan var texten

"We do not guarantee that the assigned or chosen limited edition number or any reserved watch will be available for sale."

Kommer jag att få köpa den eller inte? Lite trist osså att för 52 tkr att man inte får med en metalllänk, någon som vet om det går att köpa en separat för normala speedmaster som passar och vad det kostar?
Är väl ett vanligt Speedmaster Pro case så alla "moderna" speedmasterlänkar på 20mm borde fungera, dvs samma ändlänkar.
 
Topp