• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

inox

Cartier
Trodde inte det var möjligt men tydligen. Synd att den är så ful 😆
20220614_124542.jpg
Jag var där veckan innan dig och då skrattade dom bara när jag frågade om dom hade nån att sälja. Hade dom flera eller tog du din favorit?
13366D9B-2A46-465C-A1AD-0502FB8B33FC.jpeg

Första gången i Toronto så åkte även till Niagara. Var faktiskt värt ett besök
 

HerrUhr

Omega
Brukar vrida upp den varje morgon i stort. Vrider ogärna mer än en gång per dygn. Hört att det inte ska vara så ultimat, men kanske är skitsnack också 🤔
 

Sebastard

Vacheron
Jag hade möjligheten att låna en MoonSwatch för några dagar. Snurrat åtaliga mängder band varpå alla vägt mer än själva klockan. Vikten ser jag inte som ett minus, snarare tvärtom. Otroligt bekväm och lätt. Detaljer, finish när det kommer till bezel, tavla och visare är riktigt bra. Akrylglaset dock under all kritik. Drar otroligt lätt på sig repor och besitter en lite mjölkig känsla ger inte tavlan rättvisa. Där hade dom kunnat får till det lite bättre. Jag är en sucker för plexi, så det är inte det utan kvaliten är klart bristfällig. Överlag kul klocka för retail (runt 2500kr). Mer än så hade jag inte pyntat.

56DFE6CF-36A8-4A49-A8BA-C6D7CCB771A8.jpeg
 
Senast ändrad:

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Sitter och beställer lite klockverktyg, och kom på att det kan vara bra med en schysst mejsel om man vill justera länken till hösten. Det är 1.8 mm mejsel som gäller för skruvarna på nya länken va?
 
Topp