• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Svenska listpriset ligger vÀl strax över 60k om jag inte minns helt fel. Som @yonsson sÀger, den Àr riktigt fin men lite för hög.
Strukturen pÄ tavlan Àr grym.
grand-seiko-hi-beat-gmt-sbgj003-8.jpg
Yes, ungefÀr 63k... :( Tavlan Àr fullstÀndigt underbar, men synd att den Àr sÄ dyr.

Har nÀmligen runt 25k att lÀgga pÄ klocka, och GS Äterkommer hela tiden i tankarna nÀr jag funderar pÄ vad jag vill ha.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Testa en annan modell? För 25k fÄr man ju en hel del GS för.
Yes, det ska jag göra. Har varit inne pÄ Klockmaster ett par gÄnger och klÀmt lite, men tyvÀrr Àr mÄnga av modellerna ganska dressiga och jag vill gÀrna ha nÄgon lite sportigare. Men som du sÀger, man kan hitta mycket kul GS sÄ fÄr fortsÀtta titta. :)
 

Loshin

Panerai
Yes, det ska jag göra. Har varit inne pÄ Klockmaster ett par gÄnger och klÀmt lite, men tyvÀrr Àr mÄnga av modellerna ganska dressiga och jag vill gÀrna ha nÄgon lite sportigare. Men som du sÀger, man kan hitta mycket kul GS sÄ fÄr fortsÀtta titta. :)
Om du inte har nÄgot emot quartz.
SBGX093.
imgrc0068115896.jpg
sbgx093-b.jpg

Har sjÀlv varit sugen pÄ den i omgÄngar. Lite sportigare och sÄ har den lume. Det enda som jag Àr lite osÀker pÄ Àr övergÄngen frÄn boett till lÀnk, ser lite konstigt ut, pÄ bild iallafall.
Tror att det hade varit skitsnyggt med integrerad lÀnk pÄ den modellen.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Om du inte har nÄgot emot quartz.
SBGX093.
imgrc0068115896.jpg
sbgx093-b.jpg

Har sjÀlv varit sugen pÄ den i omgÄngar. Lite sportigare och sÄ har den lume. Det enda som jag Àr lite osÀker pÄ Àr övergÄngen frÄn boett till lÀnk, ser lite konstigt ut, pÄ bild iallafall.
Tror att det hade varit skitsnyggt med integrerad lÀnk pÄ den modellen.
Tack för tipset! Cool och snygg modell! FörstÄr vad du menar med lÀnken, men det kan nog vara snyggare i verkligheten. FÄr ta en titt pÄ den ocksÄ! :)
 

Geparden

Audemars
Har upptÀckt nyfunnen glöd för min midsizedykare. BekvÀmlighet, pÄlitlighet och klassisk Seiko-design i oslagbar kombination. För tillfÀllet pÄ nylonstrap men skulle vilja testa 20mm Isofrane ocksÄ :greedy: (hör av dig om du har ett att sÀlja ;))...
sbcm_04.jpg

(SBCM023)
Tror ISO kan bli lite för flÀskigt till den dÀr. Kan testa lite och fota under morgondagen, Àven med mm300gummi om sÄ önskas
 
Senast Àndrad:

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Skit ocksÄ, att den var sÄ dyr... Mailade Klockmaster Globen och dem har en inne. Möjligt att jag tar en svÀng förbi och tittar pÄ den iallafall, skulle definitivt vilja ha en i framtiden, men hade önskat att dem hade varit billigare och kostat typ 30k beggade. Fast bara tavlan skulle man kunna betala nÄgra 10-tusentals kronor för, sÄ ganska förstÄeligt. :D
Glöm inte pruta
 

plattfot

Rolex
20151018_081618.jpg
6309-7040 idag. Klockmodellen som fick mig att gÄ ifrÄn arr wara en nöjd OWG (med en Glycine Airman) under drygt fem Är till att bli en rastlös klockknarkare.

7040 har det mesta för att trigga ett intresse med tonvikt pÄ vintage - lÄgt inköpspris, mycket att lÀsa om, tÄlig, lÀtt att hitta risiga ex, svÄrt att hitta fina.
 

luddviig

Panerai
En snabb frÄga: GÄr i tankarna att köpa en SKX013, har lÀst att den mÀter 38mm men hur lÄng Àr den? FrÄn lug till lug alltsÄ.
 
Topp