• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
GS-lördag!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har kollat runt en del efter nytt glas till min 7548. Har hittat en del aftermarket som Àr vÀldigt billiga pÄ eBay (mountapo merchant) och safirglas hos crystaltimes. Finns Àven nos till 6309 som skall passa. Dessa verkar dock kosta en slant.

Är det nĂ„got som har erfarenhet av att byta glas? Hur Ă€r safirglaset? Mkt reflektioner?
 

Kalasarne

Breitling
Finns det nÄgon hÀr som kan bistÄ med lite information om vad detta Àr för nÄgon klocka? har googlat lite men blir inte sÄ mycket klokare dÄ jag Àr totalt novis nÀr det kommer till klockor. Men dÄ det Àr ett arvegods tÀnkte jag att det skulle vara intressant att veta vad det Àr för nÄgot och om det Àr vÀrt att serva och kanske börja nyttja den. Bifogar bilder sÄ ni fÄr se vad det handlar om!
 

Bilagor

  • 20160514_201242.jpg
    20160514_201242.jpg
    114.1 KB · Visningar: 62
  • 20160514_201558.jpg
    20160514_201558.jpg
    120.5 KB · Visningar: 65

Psykel

Patek
Finns det nÄgon hÀr som kan bistÄ med lite information om vad detta Àr för nÄgon klocka? har googlat lite men blir inte sÄ mycket klokare dÄ jag Àr totalt novis nÀr det kommer till klockor. Men dÄ det Àr ett arvegods tÀnkte jag att det skulle vara intressant att veta vad det Àr för nÄgot och om det Àr vÀrt att serva och kanske börja nyttja den. Bifogar bilder sÄ ni fÄr se vad det handlar om!
Tjusig! 7009-8050 Àr referensen pÄ den, enligt baksidan. Tillverkad i oktober 1976, skulle jag tro.
 

Seeeiko

Breitling
Tjena alla pÄ seikofantaster pÄ forumet! Jag skulle behöva lite hjÀlp, söker en seiko för 2-3000, dykare, typ seiko prospex.
 

Psykel

Patek
Tjena alla pÄ seikofantaster pÄ forumet! Jag skulle behöva lite hjÀlp, söker en seiko för 2-3000, dykare, typ seiko prospex.
DÄ har du en del att vÀlja pÄ. SKX, Turtle, Monster och Baby Tuna tror jag nog alla borde gÄ att fÄ inom din budget, möjligtvis nÄn hundring mer.
 

Seeeiko

Breitling

StoneCold

Omega
FrÄgar igen. Fick inget svar förra gÄngen sÄ vi testar igen :)
NÄgon som vet vad det kan kosta att skicka sin Seiko (SRP637) pÄ service. Datum samt mÄnad och manuell uppskruvning har pajjat (efter att frugan pillat :()
Mvh/Andreas
 
Topp