• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tittade pÄ en Seiko inne pÄ en Smycka-butik men kan inte dra mig till minnes vilken modell det var. 44/45 mm, blÄ och röd bezel, automatisk. Det var inte den vanliga SKX-modellen. NÄgon som vet vilken det Àr?

Det var inte den hÀr quartzkronografen dÄ?

5838.png
 

frere

Audemars
2-Faktor
frere
SBGX083 slÄr ju 061 med rÄge (har Àgt bÄda).
SvÄr att hitta och prova i sverige gissar jag? Tyckte 061 kÀndes helt perfekt pÄ handleden. Men visst, sportigare case och kronskydd kanske gör 083 mer allround. Hur som helst, det dröjer lite tills det Àr köpdags den hÀr gÄngen...

Edit: efter att ha nÀrstuderat bilderna pÄ glasringen pÄ 083 Àr den sjukt intressant. Gillar den dÀr typiska gs-vinkeln, hade inte fattat att den sÄg ut sÄ. Mums.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
SDGZ013, grymt fin. NÄgon som Àr sugen?

sdgz013-b.jpg


Till 50-Ärs jubileet av Seikos första automatiska kronograf 1969.
Tydliga drag frÄn den hÀr 6138:an.

6138_2_237.jpg



Drive method Mechanical (with automatic winding hand winding)
Calibre No 8R48
Material Case: Titanium  diashield 
Belt: Titanium (C ring method).
Back cover: Titanium + hardlex
Glass material Sapphire glass (Super clear coating)
Lumi Brite Is needle-index
Precision Daily rate + 25 seconds to 15 seconds
Waterproof Strengthening water resistant 10 ATM
Magnetic resistance Is
Size Case: 48.9 x 41.9 x 14.7 mm  vertical × horizontal × thickness / Crown except 
Weight: 135 g
Kang width: 20 mm
Arms around With up to about-cm
Buckle 3 single push buckle folding
Main features
Diashield
Limited Edition 500
Screw caseback
Stone number 34 stone
Chronograph  30 minutes and 12 hours 
Second hand stop function
Maximum hoisting at 45 hours duration
Resistance metal allergy
Accessories Private boxes
Japan English manual
Cordovan band
Certificate of guarantee
Warranty Manufacturers 1-year free warranty
* Seiko Watch Co., Ltd.
So regular products of reliable quality and performance.
Release month 11/2014 mid
 

Zwempa

Breitling
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ vad SKX-dykarna kostade i butik i sverige nĂ€r modellen var ny, de blir runt 1996 dĂ„ skulle jag tro. De vore kul att jĂ€mföra med dagens modeller.
Jag gissar att det var K-modellen som sÄldes hÀr men kanske J fanns ocksÄ!
SjÀlv sitter jag pÄ en skx009j som jag Àr mycket nöjd med!
Ha de!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
48mm Àr ju lÀngden pÄ kronografen, inte bredden. :D

För tjock och för bred för mig, annars fin!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HjÀlp, vad ska jag ha för bandstift till en 7a28-702A och var finner jag dessa? Ping yonsson Molle
Bra köp, vill ocksÄ ha en sÄdan. :)
Du fÄr vÀl köpa ett 100-pack med blandade storlekar pÄ ebay och mÀta vad du behöver för storlek nÀr du fÄtt hem klockan. Inga konstigheter. Chansar vilt pÄ 18mm.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Bra köp, vill ocksÄ ha en sÄdan. :)
Du fÄr vÀl köpa ett 100-pack med blandade storlekar pÄ ebay och mÀta vad du behöver för storlek nÀr du fÄtt hem klockan. Inga konstigheter. Chansar vilt pÄ 18mm.

Tack, lÀgger upp bilder nÀr jag fÄtt hem den :)
KÀnns lite overkill dock att köpa ett 100-pack. Borde inte den lokala Ur&Penn kunna bistÄ?
 

par

Patek
2-Faktor
"mina" antyder ju att det Àr fler Àn en. Hur mÄnga har du pÄ vÀg, och vilka fÀrgvarianter?
Dom Àr ju grymt coola dom dÀr!

Blev grön och blÄ. BestÀllde frÄn början 6st(3x2) dÄ jag var rÀdd att inte fÄ nÄgon. Har Àn sÄ lÀnge bara fÄtt betala 2 av dem sÄ de Àr klara nÀr de slÀpps.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev grön och blÄ. BestÀllde frÄn början 6st(3x2) dÄ jag var rÀdd att inte fÄ nÄgon. Har Àn sÄ lÀnge bara fÄtt betala 2 av dem sÄ de Àr klara nÀr de slÀpps.
Är detta nya versioner? Var vĂ€l ungefĂ€r ett Ă„r sedan de slĂ€pptes? Har sett nĂ„gra till salu i Japan tror jag.
 
Topp