• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

JesperO

Rolex
Bidde GS idag, springdrive och lite körsbÀr. Gillar!
IMG_3791.jpeg
 

JVP

Breitling
Blev aldrig riktigt kompis med orginalarmbandet, eller stÄllÀnken som jag ocksÄ fick med till klockan.

Men nu!

Satte pÄ ett Hirsch Andy, dvs ett gult gummiarmband som Àr klÀtt med kalvskinn. Grymt skönt pÄ handleden och passar klockan nÀstan bÀttre Àn orginalbandet, speciellt efter jag flyttat GS-lÄset. Elegant och sportigt pÄ samma gÄng.

IMG_7748.jpeg
 

acar

Omega
Behöver fixa lite med min SBGX061 i ett annat EU-land. GĂ„r man till en ”Grand Seiko Salon” i nĂ€rheten eller en ”Grand Seiko Mastershop” ett par mil bort?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_7079.jpeg


Tillbaka i den hĂ€r trĂ„den med en modell jag varit pepp pĂ„ sen den slĂ€pptes! 😀

Dock egentligen den svarta och undrar om nÄn har koll pÄ om man kan bestÀlla och byta tavla/visare hos AD?
Snyggt, grym klocka det dÀr!

Det lĂ€r sĂ€kert vara möjligt men borde vara enklare och billigare att bara byta/köpa och sĂ€lja nĂ€r tillfĂ€lle ges?😃
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Snyggt, grym klocka det dÀr!

Det lĂ€r sĂ€kert vara möjligt men borde vara enklare och billigare att bara byta/köpa och sĂ€lja nĂ€r tillfĂ€lle ges?😃
Jo, men det Ă€r ju lite kul och krĂ„ngla till det ibland och ha en anledning och svĂ€nga förbi FĂ€ltöversten och surra 😅

Men kan ju göra en efterlysning hĂ€r i trĂ„den direkt om nĂ„gon skulle sitta pĂ„ en svarttavlad i samma skick och vara sugen pĂ„ den blĂ„ 😀
 

Muffhjul

Breitling
IMG_7079.jpeg


Tillbaka i den hĂ€r trĂ„den med en modell jag varit pepp pĂ„ sen den slĂ€pptes! 😀

Dock egentligen den svarta och undrar om nÄn har koll pÄ om man kan bestÀlla och byta tavla/visare hos AD?
Nu nÀr GSE Àr strikta med sina distributioner (delar in och utvÀndigt) tror jag inte att man kan bestÀlla lösa delar och fÄ den "moddad" hos AD.
GS gÄr ju tyvÀrr Ät helt fel hÄll enligt mig med hur de vill synas osv om man jÀmför hur GS har etablerat sig i Sverige.
 
Nu nÀr GSE Àr strikta med sina distributioner (delar in och utvÀndigt) tror jag inte att man kan bestÀlla lösa delar och fÄ den "moddad" hos AD.
GS gÄr ju tyvÀrr Ät helt fel hÄll enligt mig med hur de vill synas osv om man jÀmför hur GS har etablerat sig i Sverige.
Dessutom har den svarat fÀrgmatchat datumhjul medan den blÄ har vitt. SÄ rÀcker inte att byta bara tavla och visare om du vill ha den precis som en 003:a
 
Topp