• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
StÀmmer att jag ordnat med lÀnk till min.
BĂ€r den sen dess bara pĂ„ lĂ€nk 😍!
Jag ringde Svante och sa att jag ville ha en lĂ€nk till min Skyflake 😉. Det tog en vecka och han ringde min lokala Urhandlare som inte sĂ€ljer GS och bad dem justera lĂ€nken nĂ€r jag inte bor i Stockholm. Det kallar jag service đŸ‘đŸ».
 

martaSM30

Audemars
Tog en svĂ€ng till Klockmaster FĂ€ltöversten igĂ„r, och jag Ă„kte hem med denna 😍
Fantastiskt trevligt bemötande (precis som vid tidigare tillfĂ€lle), vĂ€rldsklass helt enkelt! đŸ€—
IMG_6166.jpeg
Riktigt bra, grattis!
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Gjorde en utflykt till Klockmaster FÀltöversten i helgen. Kunde inte lÄta bli att ta med den hÀr hem, SBGH289G. Gillar hur tavlan skiftar frÄn blÄtt till nÀstan svart beroende pÄ ljus.

IMG_4627.jpeg
Stort grattis! Ser riktigt bra ut pÄ handleden. Har sjÀlv velat fram och tillbaka pÄ den modellen sÄ skulle du tröttna i framtiden sÄ finns jag hÀr för dig ;)
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Aha, vad roligt! 😃 En annan Ă€r ju en notorisk flippare som aldrig riktigt kĂ€nner sig nöjd.. Skönt att se att det finns personer som inte lider av samma Ă„komma 😅

Gillar att det Àr en quartz, alltid redo att anvÀndas, sen Àr den fantastiskt skön att bÀra med en tidlös design, den kommer alltid stanna :).
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Gillar att det Àr en quartz, alltid redo att anvÀndas, sen Àr den fantastiskt skön att bÀra med en tidlös design, den kommer alltid stanna :).
HĂ„ller med! Quartz Ă€r otroligt bekvĂ€mt pĂ„ det sĂ€ttet, alltid bara ”grab & go”. Har lĂ€rt mig att uppskatta det mer och mer, och det Ă€r 100% GS förtjĂ€nst! 😎
 

kuma-kun

Audemars
Röd fredag, 25 grader varmt med solsken och blÄ himmel, vad mer kan man begÀra?
Dagens, 564x-5010 Àr nog inte den bÀsta formen som GS gjort men samlar man pÄ japanska ur bör man minst ha en tycker jag.
Tavlans lyster Àr det inte fel pÄ i alla fall.

2519DF1C-8AD0-451B-A08C-D6B16787CE98.jpeg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
NÄ er det 2 Är siden jeg kjÞpte SBGN005 etter en Grand Seiko Event hÞsten 2021. Hadde aldri trodd jeg skulle like en quartz like mye som denne GS-en. Det er forsÄvidt OK med 9F og alt det der - men det som gjÞr at jeg liker SBGN005 er egentlig designet og komforten pÄ hÄnden. Har hatt andre quartz, men ikke alle gir en finfÞlelse pÄ hÄnden med tanke pÄ finish, detaljer, farger og komfort. Dessverre er SBGN005 nÄ discontinued og den nye modellen er ikke i nÊrheten med tanke pÄ finish og detaljer.

SGBN005 er en av mine favoritt-GS. :)

SBGN005-3.jpg


SBGN005-1.jpg
 

kuma-kun

Audemars
Är det "skölden" som skvallrar om att det Ă€r HSS?

Jo, dom hÀr 61orna som har en krans, som jag kallar det, runt GS har hÄrdare stÄl i boetten.
HSS benÀmnde Seiko det som.
Den hÀr frÄn 1970 och 1971 fanns 61 Special med HSS eller SS boett.
Dom med HSS boett levererades med facetterat glas men ingen krans eller annat som talade om att klockan var speciell och dyrare Àn en standard GS Special.
Jag inbillar mig att Àven VFA hade samma hÄrdare stÄl i boetterna trots att dom benÀmns som SS i katalogerna.
Dom har samma lyster och jag fÄr samma kÀnsla av dom som dom hÀr HSS.
Dessutom rostar VFA lÀtt vilket kan tyda pÄ att det inte Àr vanligt rostfritt stÄl i dom.
 
Topp