• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Meridius

Cartier
2-Faktor
First cut is the deepest
Klockor skall anvÀndas!
Riktigt bra den dÀr - har syskonet och Àr bÀsta grab and go klockan!
SÄ Àr det verkligen.. Jag tycker dessutom att en sub/Explorer tvÄa som blivit lite medtagen kan vara riktigt lÀcker, hoppas samma gÀller för denna haha.

Trevligt! Syftar du pÄ 001 eller 005? BÄda Àr riktigt bra.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Har valgt Ă„ kjĂžre en GS-uke denne uken, og SBGY011 var mandagsklokken.

_1250556.png

_1250557.png
 

Mortadella

Omega
2-Faktor
Förresten, min klocka, har pĂ„ gott och ont haft ett liv före mig. Är det nĂ„n hĂ€r inne som har koll pĂ„ om man kan köpa nya bezel inserts? Och i sĂ„ fall, passar de senare keramiska, pĂ„ min 229? Kan man göra det sjĂ€lv eller Ă€r det auktoriserad service alt Japan som gĂ€ller?

Sökt lite pÄ tuben men resultaten lyser med sin frÄnvaro... :(
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Förresten, min klocka, har pĂ„ gott och ont haft ett liv före mig. Är det nĂ„n hĂ€r inne som har koll pĂ„ om man kan köpa nya bezel inserts? Och i sĂ„ fall, passar de senare keramiska, pĂ„ min 229? Kan man göra det sjĂ€lv eller Ă€r det auktoriserad service alt Japan som gĂ€ller?

Sökt lite pÄ tuben men resultaten lyser med sin frÄnvaro... :(
Vet inte svaret men skulle kolla med AD, tex Klockmaster FÀltöversten.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Yes jag fĂ„r lov att göra det, tĂ€nkte mest om nĂ„n hade inside information 👍
Det har jag inte men jag kan sĂ€ga att jag har stĂ€llt liknande frĂ„gor om utbytesdelar och fĂ„tt snabb hjĂ€lp. DĂ€remot om det gĂ„r att montera andra delar Ă€n original Ă€r vĂ€l oklart om de kĂ€nner till eller ens vill göra

 

Mortadella

Omega
2-Faktor
Det har jag inte men jag kan sĂ€ga att jag har stĂ€llt liknande frĂ„gor om utbytesdelar och fĂ„tt snabb hjĂ€lp. DĂ€remot om det gĂ„r att montera andra delar Ă€n original Ă€r vĂ€l oklart om de kĂ€nner till eller ens vill göra

StjÀrnurmakarn hÀr i stan (VÀsterÄs) verkar ha bra kontakt med Seiko dist sÄ det fÄr bli ett besök och tala om saken.

Annars Àr det faktiskt inte hela vÀrlden, en skavank hÀr och dÀr gör ju att man(jag) blir mer benÀgen att bÀra den ofta. En klocka pÄ hyllan gör ju ingen nytta :)
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Var inne pĂ„ Krons i helgen och tala lite med en fantastisk försĂ€ljare, jag var dĂ€r för att kolla hur det gĂ„r med min lista samt lite andra frĂ„gor varav en har med denna trĂ„d att göra - Grand Seiko kommer officiellt göra entrĂ© pĂ„ Krons i Stockholm 🎉 VĂ€ldigt positivt för alla oss GS Ă€lskare med mer utbud hĂ€r i Sverige och Stockholm.
- Mer utbud torde det ju inte bli eftersom GS Europa sÀger upp de flesta andra AD i Sverige.
 
Senast Àndrad:

Mortadella

Omega
2-Faktor
Skulle vilja prova ett brunt, lite tjockare skinnband pÄ den hÀr (22mm). NÄn som har provat och har en bild att dela med sig? Funderat pÄ ett tjockare Nato ocksÄ, men tror det blir för högt med den hÀr boetten.

IMG_4694.jpeg
Jag tror jag har sett den pÄ Nato lÀngre upp i trÄden, en eller tvÄ sidor bak.

Nedan pÄ lÀder, enda bilden jag har tyvÀrr. Gör sig, enligt min mening, mycket bra pÄ lÀder!
IMG_20230930_151924.jpg
 

kuma-kun

Audemars
Skulle vilja prova ett brunt, lite tjockare skinnband pÄ den hÀr (22mm). NÄn som har provat och har en bild att dela med sig? Funderat pÄ ett tjockare Nato ocksÄ, men tror det blir för högt med den hÀr boetten.

IMG_4694.jpeg
Nato, har du blivit spritt sprÄngandes?
Fult och obekvÀmt.
Kör med lÀnken eller ett gummi tycker jag.

Dagens lite Àldre.

0B985721-4197-4571-B6BB-DFB49C9E8098.jpeg
 
Topp