• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hej,

FrÄga gÀllande 2-tons Chronomat;

Uppfattat det som att vissa ref har plĂ€terade detaljer. Är det blandat pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att en ref kanske har solida raiders men plĂ€terade pushers och en annan vice versa?
Är allt solitt pĂ„ senare ref, om sĂ„, frĂ„n och med nĂ€r?

Börjar bli riktigt sugen pÄ en men kÀnner mig lite vilsen i referensdjungeln.

Tack
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej,

FrÄga gÀllande 2-tons Chronomat;

Uppfattat det som att vissa ref har plĂ€terade detaljer. Är det blandat pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att en ref kanske har solida raiders men plĂ€terade pushers och en annan vice versa?
Är allt solitt pĂ„ senare ref, om sĂ„, frĂ„n och med nĂ€r?

Börjar bli riktigt sugen pÄ en men kÀnner mig lite vilsen i referensdjungeln.

Tack
http://www.breitlingsource.com/articles_refnos.shtml
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har fastnat lite för nya Colt Chronograph Automatic A13388. Den Àr dödslÀcker i verkligheten och kÀnns som den naturliga uppföljaren till Chrono Superocean, nÀr iaf jag tycker att den namne uppföljaren Superocean Chronograph II inte alls lever upp till sin föregÄngare. Men det gör Colten.

Pandatavlan med diver3 Àr mumma (bilderna ohÀmmat lÄnade frÄn en sÀljare pÄ ebay) >>>
s-l1600-1.jpg

s-l1600-2.jpg

Outstanding! Lite dyr för att vara en Colt kan tyckas. Hoppas begpriserna blir "coltiga" om nÄgot Är. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
NÀra att inhandla min första Breitling men har en fundering.
Vad Àr ett lÀmpligt pris för en Colt 44 superquartz, oanvÀnd men uttagen frÄn handlare december 2015 och sÄledes garanti kvar till december 2017?
Är ca 17k ett bra pris?
En sÄdan hÀr alltsÄ! (bild lÄnad frÄn jomashop) :)
breitling-colt-44-silver-dial-superquartz-steel-mens-watch-a7438710g743ss-a7438710g743.jpg
KÀnns riktigt bra för en sÄ pass ny och oanvÀnd. Men det Àr nÄgot av en hyllvÀrmarmodell som fortfarande gÄr att hitta nya runt om i vÀrlden trots att produktionen stoppades 2014, sÄ den Àr sÀkerligen inte jÀttelÀttflippad om/nÀr man tröttnar. Men gillar du den sÄ finns ju inte mycket att tveka pÄ. Go for it! :)
 

svesam

Rolex
Jag har fastnat lite för nya Colt Chronograph Automatic A13388. Den Àr dödslÀcker i verkligheten och kÀnns som den naturliga uppföljaren till Chrono Superocean, nÀr iaf jag tycker att den namne uppföljaren Superocean Chronograph II inte alls lever upp till sin föregÄngare. Men det gör Colten.

Pandatavlan med diver3 Àr mumma (bilderna ohÀmmat lÄnade frÄn en sÀljare pÄ ebay) >>>
s-l1600-1.jpg

s-l1600-2.jpg

Outstanding! Lite dyr för att vara en Colt kan tyckas. Hoppas begpriserna blir "coltiga" om nÄgot Är. ;)

Mums, sjukt bra bilder dessutom :)
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Jag har fastnat lite för nya Colt Chronograph Automatic A13388. Den Àr dödslÀcker i verkligheten och kÀnns som den naturliga uppföljaren till Chrono Superocean, nÀr iaf jag tycker att den namne uppföljaren Superocean Chronograph II inte alls lever upp till sin föregÄngare. Men det gör Colten.

Pandatavlan med diver3 Àr mumma (bilderna ohÀmmat lÄnade frÄn en sÀljare pÄ ebay) >>>
s-l1600-1.jpg

s-l1600-2.jpg

Outstanding! Lite dyr för att vara en Colt kan tyckas. Hoppas begpriserna blir "coltiga" om nÄgot Är. ;)

Grym!
 

PCB

Audemars
Jag har fastnat lite för nya Colt Chronograph Automatic A13388. Den Àr dödslÀcker i verkligheten och kÀnns som den naturliga uppföljaren till Chrono Superocean, nÀr iaf jag tycker att den namne uppföljaren Superocean Chronograph II inte alls lever upp till sin föregÄngare. Men det gör Colten.

Pandatavlan med diver3 Àr mumma (bilderna ohÀmmat lÄnade frÄn en sÀljare pÄ ebay) >>>
s-l1600-1.jpg

s-l1600-2.jpg

Outstanding! Lite dyr för att vara en Colt kan tyckas. Hoppas begpriserna blir "coltiga" om nÄgot Är. ;)
testade en sÄn blÄ sist jag var hos AD,,snygg var den,
men dyr,, och inte med samma kassaskÄpskÀnsla som hos de lite Àldre coltarna
sen var ju quartskronon bra mycket finare, tack vare de symetriska subdialsen:woot:
0_166b10_32a43bfb_orig.jpg
 

Sledger

Cartier
KÀnns riktigt bra för en sÄ pass ny och oanvÀnd. Men det Àr nÄgot av en hyllvÀrmarmodell som fortfarande gÄr att hitta nya runt om i vÀrlden trots att produktionen stoppades 2014, sÄ den Àr sÀkerligen inte jÀttelÀttflippad om/nÀr man tröttnar. Men gillar du den sÄ finns ju inte mycket att tveka pÄ. Go for it! :)

Jag gillar den sÄ jag lade bestÀllning pÄ den nu. Tror jag kommer trivas bra med den. Bilder kommer nÀr den landat hemma. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
testade en sÄn blÄ sist jag var hos AD,,snygg var den,
men dyr,, och inte med samma kassaskÄpskÀnsla som hos de lite Àldre coltarna
sen var ju quartskronon bra mycket finare, tack vare de symetriska subdialsen:woot:
0_166b10_32a43bfb_orig.jpg
Satan i gatan vad snygg. BÄda nya colt kronograferna Àr riktiga höjdare. KassaskÄpskÀnslans skillnad har jag inte tÀnkt pÄ, kÀnns samma för mig, dÀremot Àr det synd att de inte har den snygga stÄlvingen pÄ tavlan lÀngre. Kanske för att markera instegsserie mÄnne?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
testade en sÄn blÄ sist jag var hos AD,,snygg var den,
men dyr,, och inte med samma kassaskÄpskÀnsla som hos de lite Àldre coltarna
sen var ju quartskronon bra mycket finare, tack vare de symetriska subdialsen:woot:
0_166b10_32a43bfb_orig.jpg
Men att den Àr snyggare Àn automaten hÄller jag inte med om haha. Panda-7750 gÄr inte att slÄ i min bok. Favoriturverk och favoritfÀrg pÄ samma gÄng. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
hade den symetriska varit automat, hade du föredragit den ,din gamle quartshatare:D
Nej du vet att jag gillar 7750 vÀldigt mycket. :) Men assymetriska Àr ocksÄ helt okej, bÄde min BB big date och Flying Fish har ju sÄdana subtavlor. Bullseye om kvarts pÄ ett sÀtt dock, jag skulle nog inte köpa en kvartsklocka som inte var digital ocksÄ. Jag Àlskar ju Aerospace, Airwolf, B1 m.m.
 
  • Like
Reactions: PCB

JensBP

Brattlife
2-Faktor
ja silvervinge e nice ,men gulpippi Àr vÀl mer old school?
borde vÀl kittla herrn?
Ja den finns ju pĂ„ min profilbild. ;) Men det Ă€r ju hĂ€rliga slitna vintagetavlor. StĂ„lvingen Ă€r sĂ„ fin pĂ„ nya tavlor tycker jag. HĂ€rliga detaljer. Äh, det Ă€r ju en ickesak egentligen. BĂ„da har sin charm. :)
 

PCB

Audemars
Ja den finns ju pĂ„ min profilbild. ;) Men det Ă€r ju hĂ€rliga slitna vintagetavlor. StĂ„lvingen Ă€r sĂ„ fin pĂ„ nya tavlor tycker jag. HĂ€rliga detaljer. Äh, det Ă€r ju en ickesak egentligen. BĂ„da har sin charm. :)
vad vÀrre Àr dÀremot ,sÄ saknar jag "B o ankare" sekundvisare, pÄ mÄnga nya brattar.....
 

svesam

Rolex
Satan i gatan vad snygg. BÄda nya colt kronograferna Àr riktiga höjdare. KassaskÄpskÀnslans skillnad har jag inte tÀnkt pÄ, kÀnns samma för mig, dÀremot Àr det synd att de inte har den snygga stÄlvingen pÄ tavlan lÀngre. Kanske för att markera instegsserie mÄnne?

StÄlvingen?? Jag kanske Àr helt ute och seglar men om du menar den applicerade logon pÄ tavlan
sÄ Àr vÀl den i vitt guld?!
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Finns de nÄgon vÀnlig sjÀl som kan förklara skillnaden pÄ breitling aerospace evo och aerospace e79362 förutom 1mm diam?
 

X3M TUX

Breitling
Navitimer Panamerica med “bronze dial“ Ă€r ricktigt vacker.
För mig skulle den varit en 10 PoÀngare om den hade varit med lite guld.
 
Topp