• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Simon.x

Rolex
JodÄ, ska bara fÄ fÀste hos alla
Fixa dessa se bild pÄ bör du ha fÀste ;) hehe

DÀck Med fÀste.jpg



//Simon
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Skruvad ut skruvarna, men lÀnkbiten vÀgrar ta sig ut. Vad kan det bero pÄ, smuts? Hur löser dilemmat?
9105C642-508B-4E9D-8213-358F501EC038.jpeg
 

DrDre

Patek
Skruvad ut skruvarna, men lÀnkbiten vÀgrar ta sig ut. Vad kan det bero pÄ, smuts? Hur löser dilemmat?
9105C642-508B-4E9D-8213-358F501EC038.jpeg

Konstigt. Jag drog isÀr en sÄdan lÀnk som aldrig varit usÀrtagen tidigare utan nÄgra som helst problem. (Du vet att man bara drar ut hela dellÀnken va? Dvs den som nu vilar mot bordet). Det enda som borde kunna fastna i varandra Àr vÀl sprintarna och den övre lÀnkdelen (den inringade). Allt allan Àr ju rörligt/ledat och kan ej hÄlla kvar pga rost eller smuts.

Jag skulle prova med att hÀlla i lite olja i hÄlen och vÀnta över natten. Det kan i alla fall inte skada nÄgot.

CBE5CA42-3495-4918-89E2-57D9AAD9B4AC.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Konstigt. Jag drog isÀr en sÄdan lÀnk som aldrig varit usÀrtagen tidigare utan nÄgra som helst problem. (Du vet att man bara drar ut hela dellÀnken va? Dvs den som nu vilar mot bordet). Det enda som borde kunna fastna i varandra Àr vÀl sprintarna och den övre lÀnkdelen (den inringade). Allt allan Àr ju rörligt/ledat och kan ej hÄlla kvar pga rost eller smuts.

Jag skulle prova med att hÀlla i lite olja i hÄlen och vÀnta över natten. Det kan i alla fall inte skada nÄgot.

CBE5CA42-3495-4918-89E2-57D9AAD9B4AC.jpeg
Jo, jag vet att en dellÀnk tas bort, det med olja lÀt som en riktigt bra idé. Funkar vanlig matolja?
Just nu ligger dock lÀnken i kokande varm vatten med diskmedel i. Den fÄr ligga dÀr nÄgra timmar tills vattnet Àr ljummet.
 

DrDre

Patek
Jo, jag vet att en dellÀnk tas bort, det med olja lÀt som en riktigt bra idé. Funkar vanlig matolja?
Just nu ligger dock lÀnken i kokande varm vatten med diskmedel i. Den fÄr ligga dÀr nÄgra timmar tills vattnet Àr ljummet.

Jag Àr ingen expert, men jag skulle provat med symaskinsolja.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu har den vita kommit ut pÄ sajten. Ser riktigt trevlig ut.

Även en suprise release idag med ljusblĂ„ endurance!



Screenshot_20210630-210314_Chrome~2.jpg
Screenshot_20210630-210303_Chrome.jpg
 

Sebaden

Omega
2-Faktor
Kokande varm vatten hjÀlpte inte, det kan omöjligt vara smuts. Har anvÀnt ganska mycket vÄld. Har inte symaskinsolja hemma, men har bilolja och matolja. Ska testa olja och Äterkomma imorgon.
Wd40/5-56 kan vara till hjÀlp. Om du inte har nÄgot bra att bryta med pÄ baksidan, mellan lÀnkbitarna?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Wd40/5-56 kan vara till hjÀlp. Om du inte har nÄgot bra att bryta med pÄ baksidan, mellan lÀnkbitarna?
Tack för tipset, kan bli aktuellt ifall oljan över natten inte hjÀlper. Har försökt att trycka ut dellÀnkibten med smal skruvmejsel mellan lÀnkbitarna. Dock förgÀves...
 
Topp