• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AD eller gråhandlare?

16610

Patek
2-Faktor
Vad väljer ni?
Köpa av AD i butik och betala lite mer eller köpa av gråhandlare och spara någon tusenlapp?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Skiljde för mycket för att välja AD. Men då min gråhandlare köpt just av AD så är väl inte det hela så glasklart egentligen?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Som flera andra sagt, är inte prisskillnaden för stor så handlar jag gärna av en AD :) Mitt senaste inköp 21470 listar 50k hos ad medan jag fick hem den för 38k
 

Mako

Omega
Någon tusenlapp?

Panerai PAM270 = 114.200 kr Nymans Ur
Panerai PAM270 = 95.000 kr Rabat AD i Barcelona (efter lite champagne och snack nere i 85.000kr inkl xtra armband)
Panerai PAM270 = 95.695 kr Uret.se

Dvs det är betydligt mer än någon tusenlapp, 29.200 kr räcker till en weekend med frugan till valfri sydeuropeisk stad där man köper klockan "and then some" !!!

Troligen har ADn extremt dålig växelkurs eller väldigt höga omkostnader (läs..en porsche i varje färg).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Någon tusenlapp?

Panerai PAM270 = 114.200 kr Nymans Ur
Panerai PAM270 = 95.000 kr Rabat AD i Barcelona (efter lite champagne och snack nere i 85.000kr inkl xtra armband)
Panerai PAM270 = 95.695 kr Uret.se

Dvs det är betydligt mer än någon tusenlapp, 29.200 kr räcker till en weekend med frugan till valfri sydeuropeisk stad där man köper klockan "and then some" !!!

Troligen har ADn extremt dålig växelkurs eller väldigt höga omkostnader (läs..en porsche i varje färg).


Det var ju Nymans också?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Den här killen tog jag en bira med idag. Han hade köpt en IWC Portifino från gråhandlare. Efter mindre än 5 månader lossnade en av puscherna... inte lätt att få hjälp... ibland är det smart att betala lite extra.. snåljävlar..
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vilket exceptionellt skitnödigt uttalande.

JA, du är coolare än alla andra som köper dina klockor av AD.

Den här killen tog jag en bira med idag. Han hade köpt en IWC Portifino från gråhandlare. Efter mindre än 5 månader lossnade en av puscherna... inte lätt att få hjälp... ibland är det smart att betala lite extra.. snåljävlar..
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Den här killen tog jag en bira med idag. Han hade köpt en IWC Portifino från gråhandlare. Efter mindre än 5 månader lossnade en av puscherna... inte lätt att få hjälp... ibland är det smart att betala lite extra.. snåljävlar..
Har aldrig handlat av gråhandlare och skulle nog aldrig göra det när jag handlar nytt! Som jag nämnde tidigare valde jag emellan att köpa en zenith via AD i Sverige och AD i Spanien, dessutom fick jag ett helt annat bemötande av AD:n i Spanien än nymans så valet var lätt! Dock då jag har haft att göra med Rob E i service ärenden och konsultation skulle jag definitivt ha köpt av dem om jag var inne på att köpa rolex nytt!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Summa sumarum för mig är servicen och bemötandet som jag får som avgör! Sist jag var på Rob vart jag erbjuden godis :) sånt smått som gör det!
 
Topp