• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

D

Deleted member 4412

Guest
Sonen fick uppleva sin första träning i torsdags förra veckan.
Passade även på att hälsa Mr Norling välkommen tillbaka. Henok såg ut att trivas o jag hoppas, hoppas innerligt att han kritar på för oss igen:)
image.jpeg

Träningsmatch på onsdag!!!
 

Jimpa

Panerai
Sitter hemma sent som fan, alla vännerna har dragit och alla jävla tips gick ju såklart åt helvete. Tror vi har spelat för säkert 15-20 k från igår. Bitter och jävligt så tänkte jag att jag fan skulle tipa på nattens första match i Copa America. Och fy satan jag tyckte att Portugals match endå var en av EMs bästa med fart. massa lägen. kändes underhållande även fast målen uteblev tills slutet.. hur som helst , kollar på Arg-Ven och jävlar vad bra fotboll.. sagolikt vackert. otroligt vilken klass!! Så slår det mig (filosofisk som jag är?) Kanske? Att varför har vi inte agenter som plockar folk från Sydamerika? Vet att AIK hämtar många talanger från Afrika osv. Men här måste ju finnas hur många talanger som helst ? Världsklass iaf. Tusen ggr bättre än EM . Mvh
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sitter hemma sent som fan, alla vännerna har dragit och alla jävla tips gick ju såklart åt helvete. Tror vi har spelat för säkert 15-20 k från igår. Bitter och jävligt så tänkte jag att jag fan skulle tipa på nattens första match i Copa America. Och fy satan jag tyckte att Portugals match endå var en av EMs bästa med fart. massa lägen. kändes underhållande även fast målen uteblev tills slutet.. hur som helst , kollar på Arg-Ven och jävlar vad bra fotboll.. sagolikt vackert. otroligt vilken klass!! Så slår det mig (filosofisk som jag är?) Kanske? Att varför har vi inte agenter som plockar folk från Sydamerika? Vet att AIK hämtar många talanger från Afrika osv. Men här måste ju finnas hur många talanger som helst ? Världsklass iaf. Tusen ggr bättre än EM . Mvh
Vi har ju haft ett stort och framgångsrikt scoutingprojekt i Argentina där bland annat Obolo plockades hit. Men det handlar väl om pengar som allt annat, tror det är dyrare i Sydamerika än i Afrika att ha så pass stor bevakning att det ska bli relevant. Kan också tänka mig att det kan vara lättare att locka de afrikanska spelarna i kombination att de inte kräver lika hög lön.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Visst 17 var det läckert med våra sydamerikanska spelare, inget snack om saken o avtryck gjorde dom oxå.
Men som vi gör idag känns ännu coolare, lite som Real Madrid's Los Galacticos dvs vi blandar egna talanger med toppspelare:).
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Visst 17 var det läckert med våra sydamerikanska spelare, inget snack om saken o avtryck gjorde dom oxå.
Men som vi gör idag känns ännu coolare, lite som Real Madrid's Los Galacticos dvs vi blandar egna talanger med toppspelare:).
Vikten av en fungerande ungdomsverksamhet blir tydligare och tydligare. Kolla bara på vår senaste sextonåring som helt orädd springer runt på plan och äger. Han kommer att gå långt.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vikten av en fungerande ungdomsverksamhet blir tydligare och tydligare. Kolla bara på vår senaste sextonåring som helt orädd springer runt på plan och äger. Han kommer att gå långt.
Inte bara det utan även vikten av balansen mellan en väl fungerande akademi där spelarna vet om att spel i A-laget inte bara är en dröm.
Detta ihop med väl rutinerade äldre spelare (som är bra) är ett vinnande koncept enligt mej.
Vänta bara när Henok kritar på, då jäklar kommer Isak att bli ännu vassare;).
 
D

Deleted member 4412

Guest
Lite trist dock med Brustad som försvann men 2 mille känns väl ok (kom som bosman men bra lön o sign on bonus).
Jag som trodde han skulle blomma i år men men..
Har bara gott att säga om honom o önskar honom lycka till!!:)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Lite trist dock med Brustad som försvann men 2 mille känns väl ok (kom som bosman men bra lön o sign on bonus).
Jag som trodde han skulle blomma i år men men..
Har bara gott att säga om honom o önskar honom lycka till!!:)

Bästa Gnaget kunde göra, killen hade träben och dålig bollkontroll......han skulle ju göra mkt mål.....blev det 3 totalt?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Bästa Gnaget kunde göra, killen hade träben och dålig bollkontroll......han skulle ju göra mkt mål.....blev det 3 totalt?
Näe många mål blev det väl inte men fan va grabben sprang. Kämpade till 100% o gnällde aldrig.
Hade han bara fått en hel säsong skadefri så hade han nog gjort betydligt fler mål.
Han känns ju hetare än finnen o Avdic även om jag verkligen hoppas på den sistnämnde
Men jag gnäller inte om det nu leder till att vi signerar Henok... eller Carlos
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hmm.... Kollade upp det sedan....fortfarande inget bra facit....
Jo visst men tog även tid för en viss Henok att acklimatisera sej;).
Hade han fått lite mer tid så men men, man ska inte gråta över spilld mjölk haha.
Han var inte livsviktig men behövlig o han kommer inte saknas enormt likt Bangura o Henok MEN han gjorde sitt bästa o gav alltid 100%.
Som sagt, önskar honom lycka till med sina fortsatta karriär:).
 

don.h

Cartier
Vilka ska på matchen idag?
ska bli skönt att stilla fotbollssuget idag. Att det blir en bira i solen innan i gamla stan innan är inte helt fel det heller
 

Tärnan

Cartier
AIK slarvar bort möjligheter med att inte springa ur offsider, kastar inkast för snabbt till icke beredda medspelare etc. Dessutom så hade vi ett uselt mittfält idag. Ofori jobbar inte tillräckligt så han var inte ett passningsalternativ så backarna fick skjuta upp den till forwards som inte jobbade heller. AVGÅ någon. Saletros är så värdelös man kan bli, gör en 3 för 4 deal o sälj Saletros, Blomberg, Hoiveld o släng med Markkanen som bonus. Sälj Isak för 70 miljoner o ta in Goitom för nån hunka o ta hem Sonko Sundberg nästa säsong.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Spelet såg inte imponerande ut idag direkt. Vi får vara glad över en pinne med tanke på vad vi skapade (eller inte skapade) framåt.
 
D

Deleted member 4412

Guest
På plats ikväll o bevittnade den tragiska 1-0 vinsten..
image.jpeg

Ja många fler än än mej hade ju inte hittat hit ikväll haha
 
D

Deleted member 4412

Guest
Fattar heller inte vad som hänt!
Visserligen har vi ju ett X o 3 vinster sen uppehållet men ändå?
Har inte sett vare sej nån glädje eller Norling effekt alls. Har dom tränat FÖR mycket under uppehållet eller?
Känns som att vi hade ett bra flow innan iom 4 raka segrar o ett X..
Jag tror, näe hoppas verligen, att en viss Dickson börjar lira snart o styr upp det hela på planen.
Lite jävlarannamma helt enkelt:).
 

månljus

Panerai
Dickson är ju i alla fall tillbaka i full träning nu, får se hur snabbt han kommer i form bara... Så jävla oskönt och provocerande lag vi mötte. Det ska dock inte spela någon roll men hur som helst så viktigt med vinst hemma. Borde lösa det borta. Var också på plats så klart. Fick en kort pratstund med Goitom. "Vi får se, vi får se" blev hans svar när frågade honom om han inte skulle komma hem. Glad var han i alla fall. Transferfönstret öppnar ju i dag, får se om något händer. Hoppas kan man ju.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 4412

Guest
Det tragiska var ju att vi sänkte oss till deras nivå både spelmässigt o osportlighet..
 

don.h

Cartier
På väg till morgondagens match. Låter det konstigt med tanke på att jag bor i Stockholm? Ja det är det. Eller låter i alla fall när jag försöker förklara det. Jag bodde under studietiden i Dalarna och var då med och grundade DalaGnagarna som under sin storhetstid kunde få iväg två storbussar till en hemmamatch. Vi har imorgon reunion för gamla gardet. Så jag åker till Dalarna för att sedan kunna åka buss till matchen. Ni kanske minns vår gamla banderoll på Råsunda eller de tröjor vi lottade ut i 08-fotboll

image.jpeg


Mot tre pinnar!
 
Topp