Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bästa AD att gå till.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bexa, 9 september 2014.

1. Bexa
    Trådstartare

Bexa Bonde

Från:
    stockholm
    Hallihallå KS. Har länge grubblat och funderat på vad för typ av klocka som ska bli den första "riktiga" klockan.
    Det känns nu som jag har kommit till insikt att de blir en Omega som jag alltid har drömt om sedan man var 10.

Känner väl det rycket i panrichen av Omega 3573.50.00

jag funderar nu på var jag bör gå för att inhandla denna daggvåta jungfru. Bor i Stockholm och kommer att tänka på NK eller något på bibliotekgatan tex Nymans, eller den andra vars namn jag ej kommer på.

Tankar angående vettiga ADs?

Tack på förhand. :)

2. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Rob Engström eller Krons Ur skulle jag säga för Omega. Fråga efter Hampus på Krons så får du en skön upplevelse!

3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    yonsson, Donkii och willbur gillar detta.
  4. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Helt klart bör du ta Rob E , som har den klocka , ock som är sponsor av KS.

vikgul gillar detta.
  5. Fedor

Fedor Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Mycket enkelt. Rob Engström

6. cab

cab Friends of KS

Rangordning typ :) alla kränger Omega. Rob, Bo Berggren, Krons Ur, wohlins ur/Franks ur.

7. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Franks ur alla dar i veckan!

J

Fido1 gillar detta.
  8. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Rob, eller varför inte lägga ut en köpes här om du kan tänka dig en använd speedy. ;)

9. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Eriksons urhandel i sumpan är ett bra alternativ !

Cristian, almeyero, F-L-P och 2 andra gillar detta.
  10. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    NK bör du undvika, de gånger jag har tittat på klockor där så har de vart dyrare än på andra ställen och personalen har inte vart något vidare trevlig. Annars så är det lite vilket som när det gäller Rob, Bo Berggren, Krons Ur, Franks ur, Nymans. Personligen så föredrar jag Rob men gillar även Bo Berggren (mitt i mot Nymans på Biblioteksgatan)
    Har hört från en del att Nymans kan vara lite snobbiga men inte något jag har upplevt själv.

(kom att tänka på att alla de jag räknade upp kanske inte säljer Omega så det får du googla på)

Edit: Glömde bort Ericssons Ur i Sundbyberg som någon nämnde här ovanför. Bra och trevliga.

Micce och Apansson gillar detta.
  11. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Eriksons Urhandel i Sumpan om du vågar dig utanför tullarna. Annars Rob!

12. Bexa
    Trådstartare

Bexa Bonde

Från:
    stockholm
    Hoss Omega står det Note: watch no longer available på 3573.50.00

13. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
  14. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Rob Engström, alltid ett varmt välkomnande :)

15. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Rob Engström rekommenderar jag, kolla med Marcus för köp, och med urmakaren Jonas för frågor om vintage Omega! (Sjukt kunnig)

16. Kairo

Kairo Friends of KS

Nymans Ur, alltid grymt bra bemötande.

17. Jens

Från:
    Mordor
    Strunta i Nymans och Kroons så kan du iaf sova gott om nätterna.

J

slimjim och Porsan gillar detta.
  18. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Rob Engström eller Erikssons i sumpan.

19. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Men vad fan, skall inte en urmakare tåla...

20. Patrike

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö
    Nymans har alltid funkat toppen för mig. Oavsett om jag ska köpa eller bara klämma lite.

Skickas från min iPad via Tapatalk

21. Jens

Från:
    Mordor
    Nääh!

J

22. DrDre

DrDre Friends of KS

Vill inte dra igång någon storm här på forumet och inte heller anklaga några som inte blivit dömda, men efter den där senaste härvan och annat som framgår om man googlar, så vill jag inte lägga mina pengar hos Nymans. Oavsett vad som hänt eller inte hänt, så vill jag inte stödja ett sådant företag. Rob Engström tycker jag alltid varit bra att ha att göra med, särskilt de två urmakare jag träffat (en lite längre kille och en lite kortare med svag tysk brytning) har varit super.

Spencer gillar detta.
  23. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Är man frikänd så är man frikänd. Att du sitter och spekulerar i saker som du läst på flashback gör verkligen din trovärdighet absolut noll.

24. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Jag har läst domen, och det som framkommer där, gör att jag finner VDn allmänt oskön. Frikänd eller ej...

Spencer gillar detta.
  25. DrDre

DrDre Friends of KS

Visst. Men jag har mina egna etiska krav på var jag lägger mina pengar och och efter att ha läst domen så funkar det helt enkelt inte för mig. Men jag lägger inte några värderingar på vad andra gör, men så gör jag i alla fall.

Bojke och slimjim gillar detta.
  26. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Som jag tidigare sagt, gräv inte djupare i företagsledningar om du inte vill göra ditt liv svårt. De flesta dömda eller åtalade människorna i världen arbetar någonstans. Visst, någonstans får man dra sin egen gräns men det får inte bli för präktig I-landsproblematik.

jabla och Aquaracer2 gillar detta.
  27. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Du insinuerar att personen är skyldig och det stämmer inte. Otroligt att personen är frikänd i tingsrätt och folk ändå sitter och kastar skit, lätt när man är anonym på internet.

Kairo gillar detta.
  28. DrDre

DrDre Friends of KS

Om inte jag minns fel från de pressmeddelande man gick ut med, så var det ägaren det handlade om (dvs den som i förlängningen får mina pengar) inte VD'n, men oavsett detta, gör var och en som man vill. Och jag avstår.

29. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag tycker inte att någon insinuerar att han är skyldig. Tvärtom om hänvisar han ju till domen. Han skriver att han är "oskön". Det framgår ju tydligt av domen att han inte dömts, men det finns ju också detaljer i den som de flesta skulle kalla just "osköna", skyldig eller inte. Den fakta som framkommer i domen räcker för mig att hellre gå till och gynna ett annat företag och det har jag min fulla rätt att göra oavsett vad du tycker.

NiklasArvid, slimjim och Spencer gillar detta.
  30. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Absolut, ingen skugga över VDn det är ägarens uppträdande jag inte stödjer.

Spencer gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield