• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Compiss

Patek
2-Faktor
Frankys tror jag de heter...Svea/Oden tyyyp
image.jpeg

En av de bättre köpeburgarna jag testat
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Det fick bli ett stopp på Bun Meat Bun i Söderhallarna idag, tycker nog att den i Farsta är lite vassare, men troligtvis ingen skillnad.

IMG_8722.JPG
Testade BMB Söderhallarna igår. Lite kaos, 30 min för att få beställa och 40 min väntan därefter...

Bra burgare. Gillar att de inte är "runda" och intressant att de är så saftiga trots att de är så tunna. Stort minus är storleken, de är ju mini (ordinarie burgaren). En dubbel är ett måste. Även milkshaken är i minsta laget. Så när man plusar på så blir det relativt dyrt, Flipin känns billig i jämförelse. Hur som, gillar burgarna.
:rolex::rolex::rolex::rolex:-
 

Helvetia

Cartier
Liiiite OT men vill ge ut en varning. Är i London och råkade springa på shake shack - som ju är så jäkla bra i det stora äpplet. Här i London var det under all kritik. Sämre än donken. Dom hade extremt mycket kunder, vilket kan ursäkta det lite, men ändå: stay away!
 

Zingo

Rolex
Gurras goda kök - Food truck
Hur fel kan det bli med Angus kött och food truck, jäkligt fel kan jag säga. Brödet och tillbehör var bra men det där med köttet.. Totalt komprimerad 180 gramare utan luft i och överstekt så den är inte bara torr utan även seg och hård. Trist när de serverar dessa frysta puckar på detta sätt och glider på burgar vågen. Besviken.
:rolex:+

image.jpeg

image.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Värdelöst inlägg utan bild men tryckte 200g högrevsburgare idag med ost å briochebröd i Kungsan ur en food truck. Trycker en imorgon med säkert så då återkommer jag med bild ;)
 
Den där frågan är så svår, men BMB och Flippin delar nog på förstaplatsen. Svenska Hamburgerköket är precis snäppet under, även de är riktigt riktigt bra tycker jag!
Ja det är riktigt jämt mellan BMB och Flippin! Tycker nog BMB tar hem det då de lyckas få med fler komponenter i sin burgare vilket påverkar smaken. Flippin blir lite för mycket kött och ost ibland.
 

Stein

Cartier
Igår blev det klassisk hamburgare med friscobröd, picklad rödlök, pepparsalami, tomat, sallad, gurka, pepperjack-ost, och dressing. Till det hemmagjorda pommes dubbelfriterade i gryta :) Brorsan tyckte köttet var spritigt, han sambo och jag tyckte det var perfekt kryddat med whisky :)
_20160604_102514.JPG
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Var nere i Kungsan tidigare idag. Kändes som att de har lite svårt att leverera på topp då det är så mycket folk, typ att de tappar fokus på leveransen. :(

För övrigt, en föredömlig kombi med bubbel och burgare! :D
Mm fan tjejerna som flippade hade inte erfarenheten nog brukar va ett annat gäng som kör!

Haha bubbel och burger va förvånansvärt bra!:D
 
Topp