• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

image.jpeg
Blev annat på agendan dessvärre.
Men imorrn så .
Jag förstår.
Ganska fin kväll här i alla fall :D
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Buster XL eller XXL?
Är sugen på en lite större aluminiumbåt, helst vill jag ha en Husky R6 men de ligger nästan en hundring över budget. Allmäna tips om båtar i denna storleksklass mottages gärna.

husky_r6_03_2016_38294_4.jpg
 
Någon som har erfarenhet av Buster XL eller XXL?
Är sugen på en lite större aluminiumbåt, helst vill jag ha en Husky R6 men de ligger nästan en hundring över budget. Allmäna tips om båtar i denna storleksklass mottages gärna.

Jag har ingen egen erfarenhet av Busters aluminiumbåtar men har två i min bekantskapskrets som åkt på ganska kostsamma svets-/reparationsarbeten runt motorinfästningen på akterspegeln utan att för den skull plåga dom eller köra med "för stor" motor.... Det bör man nog kolla upp innan man hostar upp en massa pengar för en dylik...

Själv har jag en ungefär motsvarande båt men i glasfiberarmerad plast ("APC Hajen") med en 140 kusars Suzuki, trevlig båt, mycket trevlig men som inte tillverkas längre...

/Rikard
 
Topp