• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

Jesborn

KS Explorers Club
Så är det, även texten ”water resist” kan variera från rött/orange till ljusgult på ett härligt sätt. UV eller fukt kanske är anledningen.

Ja, precis. Även indexen lever ju sina egna liv. Mina reagerar väldigt lustigt på solljus. De blir nästan lite bubbliga och mörka (inte så gula) så det känns verkligen individuellt från bit till bit alltså. Riktigt ballt.
 

Von Sparf

Omega
Min 83a som är sliten, bezelinserten e mera blå än svart men har för mej den är orginal🤔
IMG_20230525_193135__01__01.jpg
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Badar ni med era 7548?
Vågar man det om man servat den?
Tänker på att dom är ju ändå ofta runt 40år gamla…

Med fräscha packningar och efter godkänt trycktest absolut! Min har jag inte ens trycktestat men den verkar hålla tätt.
7548 är mycket robusta och det är ovanligt att hitta otäta klockor ens med gamla packningar. Men så klart nya packningar rätt monterade gör det extra tryggt. Framför allt packningarna till krona och bakboett. Glaspackningen byter man inte såvida man inte tänkte byta glas samtidigt.
 

Holken

Panerai
7548 är mycket robusta och det är ovanligt att hitta otäta klockor ens med gamla packningar. Men så klart nya packningar rätt monterade gör det extra tryggt. Framför allt packningarna till krona och bakboett. Glaspackningen byter man inte såvida man inte tänkte byta glas samtidigt.
Ja dom känns lika välbyggda som dagens motsvarighet från Seiko så får bli packningsbyte så är man safe💦
Jäkligt sköna klockor oavsett
Lägger till en bild för att bidra lite
IMG_0440.jpeg
 
Topp