• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

BOTL

Panerai
Det kanske är som att kasta pärlor till svin eftersom att jag inte lärt mig att plocka ut några smaker ännu, men jag har ju fyra kvar att öva på.:cigar: det smakar ju absolut inte illa lättrökt och fin.

Lagring tar bort det där vassa som kan avskräcka många nya. Len och balanserad hoppas jag det var. Man ska röka gott för att se vad lagring gör även med en vanlig cigarr.
 

Lolle

Panerai
IMG_9343.JPG
IMG_9345.JPG
IMG_9346.JPG

Köpte på rekommendation en lokal cigarr här på Kanarieöarna - ingen hit alls men det var inte heller någon överraskning. Dåligt rullad, för luftig och smaken var mest tobak/nikotin.

Men det var ändå en trevlig stund på uteplatsen och gör att jag uppskattar en vettig kuban än mer imorgon.
 

Pistol_Pete

Panerai
Alla här är ju så fasligt sålda på Kubanska rökverk (inget fel med det, jag delar den uppfattningen) men jag har alltid haft en soft spot för Honduras och även Nicaragua. Här är en trevlig "Amerikansk" pinne från Rocky Patel, närmare bestämt hans Decade Toro som släpptes efter ett årtionde i branschen. Enligt uppgift kommer tobaken från Nicaragua och Honduras, men uppgifterna går i sär.

Ganska snäll, väldigt snygg, lite Maduro, kaffe och chocklad och med väldigt bra drag. Har några fler av den varan i humidoren men det här var första puffen och jag är mer än nöjd! Största nackdelen är att den brinner något fort, trots att den har förvarats enligt konstens alla regler.

IMG_5657.JPG
 

Camo00

Patek
Alla här är ju så fasligt sålda på Kubanska rökverk (inget fel med det, jag delar den uppfattningen) men jag har alltid haft en soft spot för Honduras och även Nicaragua. Här är en trevlig "Amerikansk" pinne från Rocky Patel, närmare bestämt hans Decade Toro som släpptes efter ett årtionde i branschen. Enligt uppgift kommer tobaken från Nicaragua och Honduras, men uppgifterna går i sär.

Ganska snäll, väldigt snygg, lite Maduro, kaffe och chocklad och med väldigt bra drag. Har några fler av den varan i humidoren men det här var första puffen och jag är mer än nöjd! Största nackdelen är att den brinner något fort, trots att den har förvarats enligt konstens alla regler.

IMG_5657.JPG
Det känns som att många (de flesta?) icke-kubaner lägger väldigt mycket energi på snygga cigarrer med coola former och snygga täckblad i läcker färg, snygga band och lådor mm..? Lite tävling?
 

Oysterman

Omega
2-Faktor
Skulle någon utav er kunniga på forumet möjligtvis kunna tipsa om en snygg, prestigefull och lyxig cigarrlåda med cigarrer? Jag är ute o letar motiv nämligen till en kommande illustration. Alla tips uppskattas! :bookworm::cigar:
 

Pistol_Pete

Panerai
En RyJ short Churchill i vårsolen

IMG_5659.JPG

Det känns som att många (de flesta?) icke-kubaner lägger väldigt mycket energi på snygga cigarrer med coola former och snygga täckblad i läcker färg, snygga band och lådor mm..? Lite tävling?
Kan vara så.
Min enkla smak säger att kubaner gör sig bäst lagrade....
Men ska vi diskutera de finare delarna av smakerna viker jag mig för trådens nestor @BOTL.
:)
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Alla här är ju så fasligt sålda på Kubanska rökverk (inget fel med det, jag delar den uppfattningen) men jag har alltid haft en soft spot för Honduras och även Nicaragua. Här är en trevlig "Amerikansk" pinne från Rocky Patel, närmare bestämt hans Decade Toro som släpptes efter ett årtionde i branschen. Enligt uppgift kommer tobaken från Nicaragua och Honduras, men uppgifterna går i sär.

Ganska snäll, väldigt snygg, lite Maduro, kaffe och chocklad och med väldigt bra drag. Har några fler av den varan i humidoren men det här var första puffen och jag är mer än nöjd! Största nackdelen är att den brinner något fort, trots att den har förvarats enligt konstens alla regler.

IMG_5657.JPG
Jag är med dig till 100%.
Här är kvällens första. Skitbra puff . Nicaragua verkar levera riktigt bra överlag.
20170519_190329.jpg
 
Senast ändrad:
Topp