• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Saturn

Omega
image.jpeg
Njuter så ända in i! Tack @BOTL
 

BOTL

Panerai
Från i fredags. Inledningsvis så började vi med en Upmann nr 2 2010 från @BOTL. Hade skyhöga förväntningar då jag håller Upmann som ett av mina favoritmärken.
20170723_105006.jpg

Perfekt drag, brann fantastiskt bra men båda var hyffsat besvikna på smaken. Cigarrens upplevdes som torr och sträv i smaken, lite som efter man äter en valnöt. Ingen cigarr i min smak.

En cigarr som är
Väldigt känslig för varmrökning, med tanke på det lätta draget så måste man röka den varsamt annars förlorar den söts honungsmaken som balanserar cigarren. Särskild om man råkat snoppa mycket.

Jag håller faktiskt denna cigarr ganska högt sen bör man röka ett per lådor innan man bildar sig en uppfattning om cigarren generellt.
 

Pistol_Pete

Panerai
Detta är ett etikettsbrott och normalt postar jag enbart cigarrer och klockor här.... men eftersom min älskade svärfar har varit vänlig att bjuda på en fantastisk tobaksblandning med mynta och äpple (direktsmugglat från krigets Kurdistan) kan jag inte hålla mig när vi nu värmer upp inför kvällens grill med shish kebab, hemjord tzatziki, dolma och allsköns god mat. Life is peachy

IMG_5893.JPG
 

JB_XII

Rolex
Från i fredags. Inledningsvis så började vi med en Upmann nr 2 2010 från @BOTL. Hade skyhöga förväntningar då jag håller Upmann som ett av mina favoritmärken.
20170723_105006.jpg

Perfekt drag, brann fantastiskt bra men båda var hyffsat besvikna på smaken. Cigarrens upplevdes som torr och sträv i smaken, lite som efter man äter en valnöt. Ingen cigarr i min smak.

Jag hade dock med mig två cigarrer till och när jag fick sms från min bror att jag fått ett syskonbarn så var det bara att tända upp en Upmann Monarcas 2007. Oj oj, vilken cigarr! Hade allt! Smakade precis så som jag vill att en Upmann ska smaka. En slags syrlig sötma! Så god och en fantastisk kväll!
20170723_105833.jpg


Tände också upp en Upmann no2 från @BOTL , bra drag och väldigt mild i smaken.
Tycker den ger en bra standard för en cigarr. Nybörjare som jag är så känns den perfekt i smak och styrka.
Stort tack för rekommendation och leverans!


IMG_4807.JPG
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Okej, efter ytterligare en galet bra italiensk middag tände jag upp, som tidigsre skrivet flertalet gånger i denna tråd, en riktigt galet bra cigarr nämligen Por Larranaga Sobrisalientes Britisk regionalare!!
IMG_4032.JPG


Till den drack jag något italienskt Albavin som var jätte gott!

Efter lite mer än hälften skulle jag betala och lade då garren över ett vattenglas för att vila...så klart drutta den i!
"Jaha jag snoppar väl bara av den blöta biten" tänkte jag och gjorde det. Tände sedan upp den igen och med detta sagt så REKOMENDERAR JAG INTE NÅGON att göra samma misstag, fy fan vaddet smakade!
 
Topp