• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

acce1999

Patek
2-Faktor
Helt gratis dessutom :)
Tänkte försöka byta ändlänkar på min Rivet C+I istället. Vet du hur man gör? Sista länkbiten har ju en plåtbit som är uppvikt inuti ändlänken. Peter på Rob-E sa att det inte går att byta ändlänkar men det låter väldigt konstigt.

rivet.jpg
Jo, det går att byta, men man måste vika upp ändlänken. Och om du i stället ska ha en nyare... Så blir det minst sagt pilligt... Länken är inte direkt konstruerad för byte av delar.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
13400 kr listar 63600 på Nymans

5300 kr listar standardtavlor på Nymans

Här är dina val:
image.jpg


Behöver du nya visare, lume eller lumefria, kostar det extra. Cirka 800-900 kr.

Bara för att jämföra med något börjar de lyxigare tavlorna på 16900 kr. Exempelvis Onyxtavla med två diamanter listar på 20500 kr, medan en pärlemortavla med tio diamanter listar så mycket som 41000 kr.
Tack för utförligt svar!!! Uppskattas:D
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är på gång att köpa min första rolex, och som ni redan räknat ut är det en datejust (1603). Dock kommer den på läder. Om man senare vill komplettera med en länk, går det att få tag på en sån då?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är på gång att köpa min första rolex, och som ni redan räknat ut är det en datejust (1603). Dock kommer den på läder. Om man senare vill komplettera med en länk, går det att få tag på en sån då?
Eller, det fattar jag ju att det går att köpa en länk till 1603, men är det köp och sälj som gäller, beställer folk från utlandet, vilka priser osv...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack, men tänkte mig mer beg...
Klart du ska ha en DJ :)!Från 3500 går det att hitta länkar. Köp och sälj, eBay, internationella forum. Många säljare(handlare) säljer länk och klocka för sig och krämar ur några spänn till på så sätt. Köp en med korrekt länk från början det lönar sig.
 
Hej,

Ursäkta ifall jag "smutsar ner" tråden med detta men jag behöver hjälp (eller rättare sagt min lillebror) och jag tyckte det kanske är onödigt att skapa ny tråd för detta.

Denna är en fejk va? Min bror hittade denna hemma hos vår faster och jag har själv inte sett eller känt på den i verkligen. Varken jag eller min bror har erfarenheter av äkta eller fejkade Rolex-klockor.
 

Bilagor

  • 58818613-9BDC-46FE-A5A2-AE7A0772206E.jpg
    58818613-9BDC-46FE-A5A2-AE7A0772206E.jpg
    97.9 KB · Visningar: 174
  • 39AB4320-3442-4534-8134-D36FAA250218.jpg
    39AB4320-3442-4534-8134-D36FAA250218.jpg
    151.5 KB · Visningar: 154
  • 99F24A8C-2DA2-4971-8CB5-AEFA7B2BAAE1.jpg
    99F24A8C-2DA2-4971-8CB5-AEFA7B2BAAE1.jpg
    184 KB · Visningar: 158

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hej,

Ursäkta ifall jag "smutsar ner" tråden med detta men jag behöver hjälp (eller rättare sagt min lillebror) och jag tyckte det kanske är onödigt att skapa ny tråd för detta.

Denna är en fejk va? Min bror hittade denna hemma hos vår faster och jag har själv inte sett eller känt på den i verkligen. Varken jag eller min bror har erfarenheter av äkta eller fejkade Rolex-klockor.
Ser ut så ja. Rolex har ingen DJ-modell med glas-baksida (eller någon annan modell ö.h.t).
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Ursäkta ifall jag "smutsar ner" tråden med detta men jag behöver hjälp (eller rättare sagt min lillebror) och jag tyckte det kanske är onödigt att skapa ny tråd för detta.

Denna är en fejk va? Min bror hittade denna hemma hos vår faster och jag har själv inte sett eller känt på den i verkligen. Varken jag eller min bror har erfarenheter av äkta eller fejkade Rolex-klockor.

Från vad jag ser på bilderna så säger jag fejk.
Tavlan har texten "swiss made", vilket ska indikera luminova som rolex började med generellt runt sent 1999-2000, men den har tritium (fejk) pluppar som min farsas från 79'. Länken är inte rätt, och är i allt för dålig finish för att vara guld/stål kombo.

Baksidan står det backo och deville, deville är en modell omega gör. Och rolex brukar inte stava fel på back.. Så rätt så fejk.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor

Elane

Breitling
:happyhappy::happyhappy:Hej hej
Ganska ny här, så tänkte kasta mig in med mitt första inlägg.
Då jag skall börja plugga i dagarna tänkte jag som liten "börjaplugga-studiemotivation-presenttillmigsjälv" köpa en klocka.
Efter massa letande och läsande i trådar osv har jag nog kommit fram till att det är en Datejust guld/stål med "räfflad"(?)ring som jag är mest sugen på.

Så lite frågor till proffsen, jag känner att det här med lume är himla bra. Har alla tavlor det? Är det de med stavindex bara?
Oysterlänk eller jubilee? - fördelar och nackdelar?
PS eftersom jag faktiskt skall börja plugga är det en beggad jag är ute efter. Tror jag :-D
 
  • Like
Reactions: Man
Topp