• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Falken

Panerai
De fetare luggarna gör att den ger mer närvaro på handleden, än de äldre typ 160x. Jag har en fyrsiffrig och en sexsiffrig och det är stor skillnad trots att båda mäter 36 mm.

Kolla bara här. Bilden är tagen på längre avstånd så att den inte ska luras:
image.jpg


Stämmer att det är en 116234, med 63600.

Edit: kan vara 63200
Okej jag förstår :) ska gå in och klämma på en ny idag tänkte jag så jag får se själv.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Finns fler, både dålig tavla och servicebehov drar ner rejält.
Lyssna på farbror jabla jag brukar ha rätt. ;)
Mmm, tänker också så. 1601 stål/vitguld är ju kvar och en oysterlänk på ingång. Det jubilee jag har är för rassligt. Gamla vikta ointegrerade länken. Kan vika sig runt sig själv :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Älskar verkligen denna tråd... Minns känslan när jag fick min första Datejust tillika Rolex i handen för första gången - obeskrivligt! Slänger in en halvgammal bild på den nuvarande...
IMG_0198.JPG
Kommer också ihåg den känslan :). Obetalbar. Då VAR liksom DJ Rolex personifierat. Hade folk en Rolex, hade dom en DJ. Fan vad glad man var med första. Gillar fortfarande den fyrsiffriga mest faktiskt och vill alltid ha två, en svart och en vit tavla. Fast just nu har jag bara en..:(. På jakt :)
 

Fistface

Friends of KS
Hämtade hos urmakaren igår efter en invändig helrenovering. När jag hittade den var det den skitigaste (vi snackar hälsofara) och sorgligaste lilla klocka jag sett. Av någon anledning tyckte jag synd om den och mot bättre vetande prutade jag ner priset och tog hem den. Listan på vad som bytts ut är lång. Det hade antagligen blivit billigare att leta upp en i bra skick, men den här knep mitt hjärta. Och nu vet jag med 100% säkerhet att den mår bra på insidan.

K49A2005.jpg


K49A2007.jpg


K49A1999.jpg


K49A2001.jpg

Slänger upp en "före"-bild på stackarn också. Tyvärr är bilden så dålig att man inte ser all mög.
Foto 2015-05-29 16 34 12.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hämtade hos urmakaren igår efter en invändig helrenovering. När jag hittade den var det den skitigaste (vi snackar hälsofara) och sorgligaste lilla klocka jag sett. Av någon anledning tyckte jag synd om den och mot bättre vetande prutade jag ner priset och tog hem den. Listan på vad som bytts ut är lång. Det hade antagligen blivit billigare att leta upp en i bra skick, men den här knep mitt hjärta. Och nu vet jag med 100% säkerhet att den mår bra på insidan.

K49A2005.jpg


K49A2007.jpg


K49A1999.jpg


K49A2001.jpg

Slänger upp en "före"-bild på stackarn också. Tyvärr är bilden så dålig att man inte ser all mög.
Foto 2015-05-29 16 34 12.jpg
Bra gjort :)
 
Topp