• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Qwerty

Cartier
Ok, vill ha en ljus tavla och tycker inte att det finns så många bra alternativ. Att den är eftertraktad vet jag inte om den är, möjligt att det är så.
Vet att det är lite franken men tycker ändå att det funkar @Aurum
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men är det svårt att få tag på en "original" med onyx tavla? Speciell referens? Eller spelar det ingen roll? Kan man köpa en dd med vilken taval som helst och sätta dit en? Blir det fel?
Referensnummer påverkas inte av tavlan. Däremot är tavlorna märkta olika i nederkant. Kommer dock inte ihåg hur servicetavlorna är märkta med de flesta här på KS har varit nya servicetavlor.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror jag skulle vilja ha den i en gulguldare. Tycker färgen påminner lite om en gammal stella.
Det är väl det den inte gör. platina isblå är sunburst och skiftande, Stellor är ju solida och väldigt skarpa enfärgade?
Färgen åsido så tycker jag det blir fel med en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig klocka, index/visare (blockigare) matchar inte med boetten på sexsiffrig imo.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Det är väl det den inte gör. platina isblå är sunburst och skiftande, Stellor är ju solida och väldigt skarpa enfärgade?
Färgen åsido så tycker jag det blir fel med en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig klocka, index/visare (blockigare) matchar inte med boetten på sexsiffrig imo.
Menade bara att ljusblå påminner om en stella men inte mycket utöver det.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Menade bara att ljusblå påminner om en stella men inte mycket utöver det.
Ett axplock.
upload_2020-2-24_7-35-31.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det var visst känsligt detta. Har aldrig påstått att dom är lika.
Om jag ser en daydate i vitmetall med ljusblå tavla påminner det mig om en stella och hur coola dom är.
Jag blir bara ledsen. Då är de helmatta lite gulaktiga närmare stella då. Förmodar du sett båda irl?
 
Topp