Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Referensnummer påverkas inte av tavlan. Däremot är tavlorna märkta olika i nederkant. Kommer dock inte ihåg hur servicetavlorna är märkta med de flesta här på KS har varit nya servicetavlor.Men är det svårt att få tag på en "original" med onyx tavla? Speciell referens? Eller spelar det ingen roll? Kan man köpa en dd med vilken taval som helst och sätta dit en? Blir det fel?
Service tavla? Vad är det för något? Måste tavlans år matcha klockans för att passa?Referensnummer påverkas inte av tavlan. Däremot är tavlorna märkta olika i nederkant. Kommer dock inte ihåg hur servicetavlorna är märkta med de flesta här på KS har varit nya servicetavlor.
Måste och måste, på äldre klockor är det viktigt att delarna kan ha lämnat fabriken tillsammans. Dvs du kan få ett premiumpris om allt stämmer tidsmässigt.Service tavla? Vad är det för något? Måste tavlans år matcha klockans för att passa?
Tack, men vad är en service tavla för något?Måste och måste, på äldre klockor är det viktigt att delarna kan ha lämnat fabriken tillsammans. Dvs du kan få ett premiumpris om allt stämmer tidsmässigt.
En tavla man antigen kan få vid service när man byter ut sin eller när man köper en ny hos AD. Onyx finns i sortimentet idag, finns de som fått från hyllan och de som fått vänta i två år på en. Listpriset på tavlorna är under vad de säljs för begagnat.Tack, men vad är en service tavla för något?
Det går alldeles utmärkt förutsatt att du får tag på en.Men är det svårt att få tag på en "original" med onyx tavla? Speciell referens? Eller spelar det ingen roll? Kan man köpa en dd med vilken taval som helst och sätta dit en? Blir det fel?
Ingen fara, tack i alla fall. Vad menar du med att få tag på en? Är det svårt att hitta originala Rolex onyx tavlor?Det går alldeles utmärkt förutsatt att du får tag på en.
edit - såg att frågan besvarats redan
Som det nämndes längre upp kan det vara svårt att köpa en från AD då det i regel är väntetid. Det du kan göra är att köpa en beg men då är priserna oftast betydligt högre än hos AD.Ingen fara, tack i alla fall. Vad menar du med att få tag på en? Är det svårt att hitta originala Rolex onyx tavlor?
Service tavlan står det Swiss made på och original tavlan står det bara Swiss på om jag kommer ihåg rättService tavla? Vad är det för något? Måste tavlans år matcha klockans för att passa?
Service tavlan står det Swiss made på och original tavlan står det bara Swiss på om jag kommer ihåg rätt
Service tavlan står det Swiss made på och original tavlan står det bara Swiss på om jag kommer ihåg rätt
Tack så jättemycket. Nu vat jag vad jag ska hålla utkik efterFinns T SWISS T också.
Jag tror jag skulle vilja ha den i en gulguldare. Tycker färgen påminner lite om en gammal stella.Yes, dels estetiskt och dels materialmässigt. Hade den inte varit exklusiv för ädlaste metallen hade den inte varit eftertraktad.
Det är väl det den inte gör. platina isblå är sunburst och skiftande, Stellor är ju solida och väldigt skarpa enfärgade?Jag tror jag skulle vilja ha den i en gulguldare. Tycker färgen påminner lite om en gammal stella.
Menade bara att ljusblå påminner om en stella men inte mycket utöver det.Det är väl det den inte gör. platina isblå är sunburst och skiftande, Stellor är ju solida och väldigt skarpa enfärgade?
Färgen åsido så tycker jag det blir fel med en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig klocka, index/visare (blockigare) matchar inte med boetten på sexsiffrig imo.
Tycker den inte påminner om Stella någonstansMenade bara att ljusblå påminner om en stella men inte mycket utöver det.
Ett axplock.Menade bara att ljusblå påminner om en stella men inte mycket utöver det.
Ett axplock.
Se, LjusblåTycker den inte påminner om Stella någonstans
Ett axplock.
Du tycker den är lik en isblå platina tavla?Se, Ljusblå
Nej. Jag tycker den ljusblå färgen påminner om en stella.Du tycker den är lik en isblå platina tavla?
Det är extremt stor skillnad tyvärr.Nej. Jag tycker den ljusblå färgen påminner om en stella.
StellaNej. Jag tycker den ljusblå färgen påminner om en stella.
Det var visst känsligt detta. Har aldrig påstått att dom är lika.Det är extremt stor skillnad tyvärr.
Jag blir bara ledsen. Då är de helmatta lite gulaktiga närmare stella då. Förmodar du sett båda irl?Det var visst känsligt detta. Har aldrig påstått att dom är lika.
Om jag ser en daydate i vitmetall med ljusblå tavla påminner det mig om en stella och hur coola dom är.
Ja dom är förmodligen närmare en stella utseendemässigt. Nepp, aldrig sett en stella.Jag blir bara ledsen. Då är de helmatta lite gulaktiga närmare stella då. Förmodar du sett båda irl?
Hehe, nej. Men jag ogillar sunburst. Isblåa färgen är däremot fin, förstår bara inte varför folk som gillar nya stela submariners plötsligt gillar ljusblått.Ja dom är förmodligen närmare en stella utseendemässigt. Nepp, aldrig sett en stella.
Haha, ogillar du dom så mycket?