• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Då var man med Panerai igen :) saknaden blev för stor
IMG_20160701_174247.jpg
Grattis! Och favoritreferensen blev det också. Fantastisk klocka! :)
 

marlun

Rolex
Är 574:an en direkt ersättare till 512:an? Någon som vet under vilka år respektive modeller började tillverkas?
 

marlun

Rolex
Egentligen inte, bortsett från att den brunare nyansen på 512 i mitt tycke är trevligare än den svarta på 574, särskilt om man jämför guldmodellerna 513 och 575. Men P1000 är ljusår modernare än P999...
Har 512 brun tavla? Den ser svart ut på bild. Det kan i så fall absolut vara ett argument för 512:an
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Så det finns alltså inget som talar för 512:an förutom fake-patina om man gillar det?:)
Ett par saker till, beroende på hur man ser det:
- Många gillar ju just Pannor som är handjagade.
- 574 ligger betydligt högre i pris. 512 listar runt 66 000 kr medan 574 tror (OBS tror) jag ligger på 85-90 000 kr, så en påtaglig skillnad förutsatt att jag minns rätt.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ett par saker till, beroende på hur man ser det:
- Många gillar ju just Pannor som är handjagade.
- 574 ligger betydligt högre i pris. 512 listar runt 66 000 kr medan 574 tror (OBS tror) jag ligger på 85-90 000 kr, så en påtaglig skillnad förutsatt att jag minns rätt.

Hmm tror det är lite mindre
64 vs 70? Men sätter ett lika stort OBS tror :D
Men vill minnas att skillnaden inte var enorm
 

marlun

Rolex
Hmm tror det är lite mindre
64 vs 70? Men sätter ett lika stort OBS tror :D
Men vill minnas att skillnaden inte var enorm
Ett par saker till, beroende på hur man ser det:
- Många gillar ju just Pannor som är handjagade.
- 574 ligger betydligt högre i pris. 512 listar runt 66 000 kr medan 574 tror (OBS tror) jag ligger på 85-90 000 kr, så en påtaglig skillnad förutsatt att jag minns rätt.
512 listar 65,5 och 574 listar 70
 
Topp