• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Precis införskaffat mig en Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic PAM 00616.
Men tyvärr för stor för min handled...
IMG_5593.jpg
IMG_5594.jpg
Ta en hammare och slå sönder skiten…
 

fredrikb

Cartier
Han har postat två andra klockor (en PAM och en Rolex) på temat ‘kolla här, vad är den värd?’ och de ligger nu ute på FB till försäljning...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Fingeravtryck eller någon slags patinering av visarna (det vitaktiga mjölkiga, det är inte reflektioner)?

Något som är värt att få fixat på garantin? Lite störigt, men alltsom oftast är hela klockan nerkladdad av 1-åringen oavsett
90ACC29A-66CE-458F-B940-5A85989D659E.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Fingeravtryck eller någon slags patinering av visarna (det vitaktiga mjölkiga, det är inte reflektioner)?

Något som är värt att få fixat på garantin? Lite störigt, men alltsom oftast är hela klockan nerkladdad av 1-åringen oavsett
90ACC29A-66CE-458F-B940-5A85989D659E.jpeg
Tror @Palenkovich hade liknande med sin blonzo?
Mm stämmer. Stör mig inte men ändå intressant att notera att detta fenomen således verkar förekomma på både 671 och 1074..
 
D

Deleted member 37779

Guest
Tjena, sorry inte kollat klocksnack på några dagar. Mycket jobb.. Säger ni att denna är fake? Kan skicka alla bilder till er så får ni gärna hjälpa hitta fler fel. Jag är alltså helt ovetande om detta...

Tackar för hjälpen! Bifogat
 

Bilagor

  • IMG_5638.jpg
    IMG_5638.jpg
    603 KB · Visningar: 19
  • IMG_5639.jpg
    IMG_5639.jpg
    486.8 KB · Visningar: 17
  • IMG_5641.jpg
    IMG_5641.jpg
    629.6 KB · Visningar: 14

Willur

Cartier
Tjena, sorry inte kollat klocksnack på några dagar. Mycket jobb.. Säger ni att denna är fake? Kan skicka alla bilder till er så får ni gärna hjälpa hitta fler fel. Jag är alltså helt ovetande om detta...

Tackar för hjälpen! Bifogat
Jag håller fast vid att den inte ser helt 100% ut. Men jag kan ha fel, bäst vore kanske att få den undersökt av ex. Nymans. Om det visar sig stämma hoppas jag verkligen att säljaren tar tillbaka den.

Lycka till!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller fast vid att den inte ser helt 100% ut. Men jag kan ha fel, bäst vore kanske att få den undersökt av ex. Nymans. Om det visar sig stämma hoppas jag verkligen att säljaren tar tillbaka den.

Lycka till!
Skall göra det i veckan. Tack för att ni tipsade mig!
Det kan finnas några "naturliga förklaringar" också såklart. Det finns gott om fall i Paneraiträsket med folk som lagar sina klockor på platser som inte Panerai tycker är helt lysande, vilket innebär att det här ju kan vara en franken kanske. Men som Willur säger, kolla upp det.
 
D

Deleted member 37779

Guest
Det kan finnas några "naturliga förklaringar" också såklart. Det finns gott om fall i Paneraiträsket med folk som lagar sina klockor på platser som inte Panerai tycker är helt lysande, vilket innebär att det här ju kan vara en franken kanske. Men som Willur säger, kolla upp det.
Yes! Har även kvitto från butiken i Dubai där säljaren köpte klockan. Får hålla tummarna blir annars en dyr läxa …
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tjena, sorry inte kollat klocksnack på några dagar. Mycket jobb.. Säger ni att denna är fake? Kan skicka alla bilder till er så får ni gärna hjälpa hitta fler fel. Jag är alltså helt ovetande om detta...

Tackar för hjälpen! Bifogat
Det är ju väldigt märkligt att det utöver cert-häftet även finns ett kortcert… Ska väl inte vara ett gammalt kortcert till 616 som ju presenterades först 2015..
 
Topp