• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg
Grattis 😍!
Den är riktigt fin!
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg
Grymt! Gratulerar!
 

Daruvar

Cartier
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg
Snyggt! Grattis, den är sjukligt bra!
 

marw

Panerai
2-Faktor
Har läst en hel del och hamnade även på den del Rolex forum i frågan där det kallas ”Rolex rash” vilket drabbar människor som är känsliga för nickel. Dock märkligt eftersom jag har en Rolex GMT som jag använt mycket tidigare utan utslag.. Nu när du nämner det har jag för många år sedan haft problem med lättare utslag efter ett bältesspänne.

Som sagt, får börja med ett allergitest innan man får börja leta lösningar.
Du kan vara dömd till att bära den på bund för all framtid. @Burnman har erfarenhet. Inte av nickelallergi men väl av bund. Jag skulle låta tillverka ett i haj det kommer bli det nya svarta till hösten.
Screenshot_20220822-222809_Chrome.jpg
 

Nurburgking

Cartier
Du kan vara dömd till att bära den på bund för all framtid. @Burnman har erfarenhet. Inte av nickelallergi men väl av bund. Jag skulle låta tillverka ett i haj det kommer bli det nya svarta till hösten.
Screenshot_20220822-222809_Chrome.jpg
Haha hemska tanke.. Ser det mer som att jag eventuellt är förpassad till Pannor i ädelmetall eller med glasbaksida. Har inte haft något problem med min 292 som är keramisk med stålbaksida, kanske kan vara att den är behandlad svart?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Haha hemska tanke.. Ser det mer som att jag eventuellt är förpassad till Pannor i ädelmetall eller med glasbaksida. Har inte haft något problem med min 292 som är keramisk med stålbaksida, kanske kan vara att den är behandlad svart?
Tråkigt att höra. Kan man möjligtvis montera på skärmskydd som används till mobiltelefoner? Det viktiga är att det inte ”läcker” igenom. Kanske går att få tag i skärmskydd i glas? Ett annat alternativ är PVd behandla baklocket.
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg
Japp med 233 finns mycket att gilla… Grattis!
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Funderade lite. Vad kostar en service för manuellt 8 dagars verk? P2002. Kollade på krons och nymans men de verkar justera prislistan, sidan nere. För ett tag sedan var det vid 7k, om jag kommer ihåg rätt. Ngn som servat ngt nyligt?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Surfade nätet och fick upp en 40mm Panerai med endast 44mm lug till lug. Men när jag kollar @mårt s snygga storleks guide verkar det inte stämma. Jag tror inte men hoppas: har någon en Panerai på 40mm som har lug till lug på 44mm?
Det skulle vara PAM00048 enligt någon sida.

Jag har ju typ en sån, fast brorsan med blå tavla (PAM00119). Tavlan är trevligt kameleontisk, oftast mörk men skiner i rätt ljus. Det stämmer dock inte att den skulle vara 44, den är 48mm (47,6 om man vill vara petnoga). Jag ska ner till Lund och Malmö senare i höst, kan alltid höra av mig då. ☺️ Men Quaranta som det tipsats om skulle kanske vara mer din grej? Tror det finns en pre-owned på Nymans nu, eller om det var en Due.
33779755-F291-4D56-BD4F-6C979D0CB794.jpeg
892C013F-AE9C-4C12-8CD7-F20290852859.jpeg
 

martaSM30

Audemars
Jag har ju typ en sån, fast brorsan med blå tavla (PAM00119). Tavlan är trevligt kameleontisk, oftast mörk men skiner i rätt ljus. Det stämmer dock inte att den skulle vara 44, den är 48mm (47,6 om man vill vara petnoga). Jag ska ner till Lund och Malmö senare i höst, kan alltid höra av mig då. ☺️ Men Quaranta som det tipsats om skulle kanske vara mer din grej? Tror det finns en pre-owned på Nymans nu, eller om det var en Due.
33779755-F291-4D56-BD4F-6C979D0CB794.jpeg
892C013F-AE9C-4C12-8CD7-F20290852859.jpeg
Du får gärna hojta ifall du har möjlighet 👍🏼
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Fick leverans från Delugs idag. Kan tänka mig att det kanske inte är superpoppis i Panerai-kretsar men jag har varit väldigt nöjd med deras band tidigare. Ett stort plus är att dom har short på lager i de flesta banden och leveranstiden brukar vara typ två dagar. Bra när man är pepp och vill få lite variation snabbt!

Första intrycket är starkt. Skitsnygga färger och bra finish. Kräver inte mycket till break-in heller! Sen gillar jag tjockleken på 3mm. Inte riktigt vant mig vid riktigt feta läder än. Dock övertygad om att tiden kommer! :)

Edit: Tyvärr ser hålen aningen små ut för OEM-spänne vilket är lite synd. Dock känns deras hårdvara rätt schysst.

D373BC51-FA23-4978-AB4B-3D718A92D413.jpeg
 

azcii

Patek
2-Faktor
Fick leverans från Delugs idag. Kan tänka mig att det kanske inte är superpoppis i Panerai-kretsar men jag har varit väldigt nöjd med deras band tidigare. Ett stort plus är att dom har short på lager i de flesta banden och leveranstiden brukar vara typ två dagar. Bra när man är pepp och vill få lite variation snabbt!

Första intrycket är starkt. Skitsnygga färger och bra finish. Kräver inte mycket till break-in heller! Sen gillar jag tjockleken på 3mm. Inte riktigt vant mig vid riktigt feta läder än. Dock övertygad om att tiden kommer! :)

Edit: Tyvärr ser hålen aningen små ut för OEM-spänne vilket är lite synd. Dock känns deras hårdvara rätt schysst.

D373BC51-FA23-4978-AB4B-3D718A92D413.jpeg
Köp en håltång för typ en 50-lapp så kan du lösa det!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Fick leverans från Delugs idag. Kan tänka mig att det kanske inte är superpoppis i Panerai-kretsar men jag har varit väldigt nöjd med deras band tidigare. Ett stort plus är att dom har short på lager i de flesta banden och leveranstiden brukar vara typ två dagar. Bra när man är pepp och vill få lite variation snabbt!

Första intrycket är starkt. Skitsnygga färger och bra finish. Kräver inte mycket till break-in heller! Sen gillar jag tjockleken på 3mm. Inte riktigt vant mig vid riktigt feta läder än. Dock övertygad om att tiden kommer! :)

Edit: Tyvärr ser hålen aningen små ut för OEM-spänne vilket är lite synd. Dock känns deras hårdvara rätt schysst.

D373BC51-FA23-4978-AB4B-3D718A92D413.jpeg
Jag har aldrig hört talas om dem och ingen har recenserat dem i https://klocksnack.se/threads/den-h...nerai-fokuserade-bandrecensionstråden.129158/

Vill du göra det där? Ska jag lägga till dem i listan över ställen vi rekommenderar, så får du ge mig en länk :)
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor

azcii

Patek
2-Faktor
Från Chrsties auctions i Dubai idag.. Eraser-klockan 5218-203/A (Pre-V) såldes för 12,500$.... FULLSET.. Jävla kap asså..

28947162_10212243314822825_6365779308835891070_o.jpg


Lot 135 | Sale 16300

PANERAI. A VERY RARE AND EARLY STAINLESS STEEL AND PVD WRISTWATCH WITH CERTIFICATE AND BOX

SIGNED PANERAI, LUMINOR MARINA, REF. 5218-203/A, NO. 0052, MANUFACTURED IN 1994

Hammer Price
USD 10,000

Price Realised
USD 12,500
Att man inte köpte denna o_O
 

Nurburgking

Cartier
Hej,
Vad tycker expertpanelen om nedan, något att gå till ad med?
Stör mig på att vrid-ringen i noll läget inte står centrerat.. står helt låst så handlar inte om glapp. Blir som mest synligt om man kollar klockan 6 mot 30 markering på ringen.
3752E1D3-F1A6-4BB9-8016-AE102F4596E4.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Vad tycker expertpanelen om nedan, något att gå till ad med?
Stör mig på att vrid-ringen i noll läget inte står centrerat.. står helt låst så handlar inte om glapp. Blir som mest synligt om man kollar klockan 6 mot 30 markering på ringen.
3752E1D3-F1A6-4BB9-8016-AE102F4596E4.jpeg
Jag tror det är bäst att du skänker bort den där klockan, till mig exempelvis, den är ju fullkomligt obrukbar. :D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hej,
Vad tycker expertpanelen om nedan, något att gå till ad med?
Stör mig på att vrid-ringen i noll läget inte står centrerat.. står helt låst så handlar inte om glapp. Blir som mest synligt om man kollar klockan 6 mot 30 markering på ringen.
3752E1D3-F1A6-4BB9-8016-AE102F4596E4.jpeg
Inget att oroa dig för, den ska ligga så.

Se exempelvis den officiella bilden på 683 från panerai.com
1818650.png
 
Topp