• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Hej Bullen (eller tråden för er som är under trettiofem). Vad tycker vi om en 602 med 8-dagarsverk som fortar sig drygt (vilket betyder mer än, för ni som är under trettiofem) 10 sekunder per dygn?
låter inte så farligt. min erfarenhet är att det är (för) bra drag i gången vid fullt uppvrid. Dvs att de kan forta sig lite. Mäter du vid full tank?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Återigen har suget för en Panerai slagit till. Suget har kommit i omgångar men aldrig gått till skott med det.

Har precis införskaffat en Synchron military som har varit främmande proportion för mig. Vill ärligt påstå att den sitter riktigt bra på handleden, mycket bättre än förväntat. Så min fråga till er Panerister, är det någon av er som har en Synchron och en Panerai som vill dela med sig av sin erfarenhet hur lika/olika de sitter på handeln. Doxan är lite mer slimmad och blir inte rättvis jämförelse.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Återigen har suget för en Panerai slagit till. Suget har kommit i omgångar men aldrig gått till skott med det.

Har precis införskaffat en Synchron military som har varit främmande proportion för mig. Vill ärligt påstå att den sitter riktigt bra på handleden, mycket bättre än förväntat. Så min fråga till er Panerister, är det någon av er som har en Synchron och en Panerai som vill dela med sig av sin erfarenhet hur lika/olika de sitter på handeln. Doxan är lite mer slimmad och blir inte rättvis jämförelse.
Synchron sitter mer eller mindre som Doxa va?

@cjperry och @m_s är känns som rätt personer att svara på denna fråga :)
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Älskar det domade glaset. Vilka fler modeller i 44mm har samma glas? Är glaset på 127 ännu mer domat eller framstår det bara som det?
IMG_20221224_105515_edit_686111906105720.jpg
IMG_20230705_184552_edit_642914236276897.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Älskar det domade glaset. Vilka fler modeller i 44mm har samma glas? Är glaset på 127 ännu mer domat eller framstår det bara som det?
IMG_20221224_105515_edit_686111906105720.jpg
IMG_20230705_184552_edit_642914236276897.jpg
Det finns ett gäng, typ 5-6 stycken som är snarlika den där, de flesta med fler komplikationer bara, men annars typ noll. Det finns en special 1312-klon som jag alltid glömmer ref på i typ fibratech och något mer med domglas, men den är dels skitdyr och dels är det inte alls samma stil på klocka. Så nej, det är 233 som gäller.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Det finns ett gäng, typ 5-6 stycken som är snarlika den där, de flesta med fler komplikationer bara, men annars typ noll. Det finns en special 1312-klon som jag alltid glömmer ref på i typ fibratech och något mer med domglas, men den är dels skitdyr och dels är det inte alls samma stil på klocka. Så nej, det är 233 som gäller.
Synd att alla har så mycket på tavlan. Tänk 233 med pr-indikator på baksidan à la JLC-verket i PAM190, minus "8 days" på tavlan, 3 istället för datum, guldvisare.
 

Dalini91

Breitling
Hej. Första gången jag skriver ett inlägg här. Hoppas det hamnar rätt. Fått upp ögonen på en Panerai Luminor Base PAM 00114. Någon som har något positivt eller negativt att säga om den? Aldrig ägt en panerai. Tacksam för svar
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej. Första gången jag skriver ett inlägg här. Hoppas det hamnar rätt. Fått upp ögonen på en Panerai Luminor Base PAM 00114. Någon som har något positivt eller negativt att säga om den? Aldrig ägt en panerai. Tacksam för svar
44mm bettarini-boett som den har är helt rätt enligt de flesta. Sitter bäst. Vit panna är vågat men fungerar skitbra. 114 är till åren i panna-väg (inte så lång historia som många andra märken) men många av de nyare vit anses sämre eller är rejält mycket dyrare. Base is Ace. Typ så, enligt mig.

Jag har dock aldrig ägt en, men det har folk här... @Norrland säkert 🙂.

Om en Panerai-modell är bra eller dålig handlar oftast bara om den gillas av den som tänker skaffa den, vill jag påstå.
 
Topp