• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lagom stora hälsotråden, kost och träning.

snoozarn

Patek
2-Faktor
Klarade 7 eller 8 muscle-ups häromdagen. Man kommer snabbt ikapp gamla personbästan, kul. Bara jag som tänkt hålla relativt bra form under vintern? Inte gå upp allt för mycket i fettprocent, även fast mat och sötsaker är så sjukt gott.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
På tal om ingenting måste jag slå ett slag för vad crossfit gör för kroppen. Jag äter mer mat än någon jag känner och även mer skräp än någon jag känner ändå är jag en liten 70kg kille.
Exempel på en standard dag (igår)
Frukost: två skålar lfri yoghurt med pauluns granola och massa russin.
Lunch: tre grillspettar av chorizo & salsiccia plus sallad, en frp halloumi, massa bea, en liten rostasfilébit.
Sedan blev det jobb utan rast så åt vad som fanns. Vilket blev..
6st delicatobollar, 2st små Palle kuling chokladkakor, en bit kladdkaka, lite jordgubbar och ett äpple.
När jag kom hem så blev det..
En skål yoghurt igen med samma tillbehör. Grillad kycklingfilé och majskolv och då var det ändå en dag med inte allt för mycket mat då jag vaknade sent.

Tränar lite över en timme per dag 4-6ggr/vecka typ och ändå ser kroppen någorlunda skaplig ut. Nu blev det här en hel bok men ändå.
image.jpg

Fel postat av mig
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Äntligen har man kommit till det här projektet igen. Nu är väggarna målade, ca en timmes jobb återstår.

Men jag kör rygg + biceps istället. :-D

Kvällens träningsmusik börjar med Stratovarius - Out of the fog!

Ditt gym är så jäkla nice så det får mitt garagegym att framstå som pinsamt.

Klarade 7 eller 8 muscle-ups häromdagen. Man kommer snabbt ikapp gamla personbästan, kul. Bara jag som tänkt hålla relativt bra form under vintern? Inte gå upp allt för mycket i fettprocent, även fast mat och sötsaker är så sjukt gott.

Sagt det förut och säger det igen. Nu får du ta ditt feta arsle från Farsta och komma till vendelsö och börja lyfta skrot med mig så du också kan äta vad du vill utan att bli rund om magen. Ät och må bra och träna för att det är kul. :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sagt det förut och säger det igen. Nu får du ta ditt feta arsle från Farsta och komma till vendelsö och börja lyfta skrot med mig så du också kan äta vad du vill utan att bli rund om magen. Ät och må bra och träna för att det är kul. :)
Vi löser det. :)
Mår dock bäst att av äta just ren mat under veckodagarna när man knegar och sen ha några fria måltider under helgerna. Då har man även något att se framemot, äter något gott varje dag annars. Då är det ju inte speciellt längre, och därmed mindre kul. :D
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
160kg pausböj vägandes 71kg. När jag hade 130kg som PR i pausböj för lite över ett år sen så sa jag till mig själv när jag har 250% av kroppsvikten i pausböj eller 300% av kroppsvikten i böj så är jag fan nöjd då ska jag sluta köra så mycket böj. 4kg tyngre är man så vikterna man ska upp i börjar bli sanslösa men om man håller sig på 71kg så är det bara 17.5kg kvar till. Nu jäklar.
image.jpg
Citerar mig själv. Över ett år sen var alltså 43v sen när man kollade tillbaka på instagram. Resultaten kommer snabbare än vad man tror. +30kg i pausböjen på under 11 månader måste räknas som mer än dugligt?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hur fungerar det ang gå ner i vikt i fett eller muskler? Gäller det främst om man faktiskt inte har några extra kilo (fett) att ta av? Isåfall är jag inte i riskzonen på ett tag :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hur fungerar det ang gå ner i vikt i fett eller muskler? Gäller det främst om man faktiskt inte har några extra kilo (fett) att ta av? Isåfall är jag inte i riskzonen på ett tag :)
Man vill ju gå ner i fettprocent och behålla muskler givetvis. Är vanligt att folk överskattar sig själva när det gäller fettprocent etc dock. :)
Beror ju helt på mål osv. Har skalat av en del sedan starten före sommaren men är ännu inte nöjd så fortsätter på samma spår, får se när man är nöjd med formen.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Knät strular så böjen blir lidande. Testade lite OL dock, fungerade ett tag innan det sa ifrån. Ryck & stöt är rätt kul, var ett tag sen sist.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
I den här tråden händer det fan inte mycket. Själv drog man PR i sumomarken idag.
200kg och en väldigt enkelt tvåa på 190kg.
Vägde mig nyss när jag kom hem från träningen och vägde in på 71.3kg.
Tre gånger kroppsvikten är väldigt nära nu.
PR med 15kg och har inte enligt instagram tränat tunga marklyft på 14v/3,5 månader.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Första riktigt tunga benpasset avverkades idag sedan juni.
120x4x6 gick upp iaf, efter mycket om och men. Kändes bättre och lättare än vad jag trodde, vi får se hur mycket mer man orkar när morsan skickar upp bältet man råkade glömma ta med upp...
 

Smp15

Omega
Har precis kört igång med styrketräningen igen. Körde jan-maj iår. Är 20 bast utan tidigare styrketräning, dvs jävligt klen. Drar upp ca 110 i mark. Vad är ett rimligt mål till 2016? Bör väl tilläggas att jag väger 85kg och mäter 190~.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
160kg pausböj vägandes 71kg. När jag hade 130kg som PR i pausböj för lite över ett år sen så sa jag till mig själv när jag har 250% av kroppsvikten i pausböj eller 300% av kroppsvikten i böj så är jag fan nöjd då ska jag sluta köra så mycket böj. 4kg tyngre är man så vikterna man ska upp i börjar bli sanslösa men om man håller sig på 71kg så är det bara 17.5kg kvar till. Nu jäklar.
image.jpg
Fan va alla starka var här då. Inte kört styrka alls på min 4 åriga karriär så är ruskigt klen. Men har gått upp 25kg alla fall :)
 

Skolläraren

Panerai
Efter att ryggen, än en gång, gett upp blev det nog att lägga hantlarna och viktskivorna på hyllan för alltid.
Istället har jag återgått till min dynamiska yoga, och på söndag börjar jag gå på cirkelträning en gång i veckan för att få lite variation.

Tanken är att nästa år, när man når stora tre-noll, vara i bättre form än jag någonsin varit. Har börjat dra ner på kolhydrater en del, eftersom pasta är mitt heroin, och i ställer ersätta överflödet med grönsaker som inte är min starka sida vid matbordet. Mindre onödig skräpmat/onyttigt helt enkelt. Ingen diet, bara en uppstramning.
 

newk15

Cartier
Har precis kört igång med styrketräningen igen. Körde jan-maj iår. Är 20 bast utan tidigare styrketräning, dvs jävligt klen. Drar upp ca 110 i mark. Vad är ett rimligt mål till 2016? Bör väl tilläggas att jag väger 85kg och mäter 190~.
Kan inte direkt bidra med ett rimligt mål, men jag vill bara tipsa om att börja köra marklyftet korrekt från början så du inte pajar ryggen. Youtuba tekniken och låt den sitta innan du maxar/1RM.
 

Dr666

Omega
Jag som personligen har jobbat med träning, kampsport, naprapati,STAC Elittränare sedan 20år vill tipsa er om en produkt som inte ljuger en sekund om hur det känns i kroppen......Samtliga coacher som vet vad dom pysslar med har just en sådan här: Harpender Kaliper kroppsmätare av underhudsfett- detta mäts på exakt återkommande 12 platser....Den gör ont, ganska vass, personen som hjälper dig måste göra det på exakt samma ställe, helst 3ggr men den mäter de endokrina nivåerna i kroppen&dom ljuger inte,,,
Då jag pga sjukdom inte längre kan arbeta behöver jag ej den längre, den kostar ny 3500kr men jag slänger även in ett stetoskop samt blodtrycksmanschett som kan också användas så att kunden inte fuskar medan coreträning genomförs....Första intresserade själ som vill bli en mentor inom hälsa& träning får köpa hela paketet för 2250kr... Passa på, vänner gärna en snabb deal då jag är lite trasig i kroppen& är inte sällan inlagd...Må väl!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag som personligen har jobbat med träning, kampsport, naprapati,STAC Elittränare sedan 20år vill tipsa er om en produkt som inte ljuger en sekund om hur det känns i kroppen......Samtliga coacher som vet vad dom pysslar med har just en sådan här: Harpender Kaliper kroppsmätare av underhudsfett- detta mäts på exakt återkommande 12 platser....Den gör ont, ganska vass, personen som hjälper dig måste göra det på exakt samma ställe, helst 3ggr men den mäter de endokrina nivåerna i kroppen&dom ljuger inte,,,
Då jag pga sjukdom inte längre kan arbeta behöver jag ej den längre, den kostar ny 3500kr men jag slänger även in ett stetoskop samt blodtrycksmanschett som kan också användas så att kunden inte fuskar medan coreträning genomförs....Första intresserade själ som vill bli en mentor inom hälsa& träning får köpa hela paketet för 2250kr... Passa på, vänner gärna en snabb deal då jag är lite trasig i kroppen& är inte sällan inlagd...Må väl!
Har en och köpte den ny för cirka 2k. Det gör inte ont och den är inte vass.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Den är inte för att klippa tånaglarna......
Mäter underhudsfett där svaret kan diffa med 1% max om man gör rätt enligt pt boken ifall man kör fyrpunktsmätning. Sen går det ju att göra flera punkter och får korrektare svar men gäller att veta var och hur man mäter. Kul sak om man vill kunna hjälpa andra att ta reda på deras fettnivå och ett måste vid viktnedgång om man vill kunna följa en kurva. :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag läste om något företag (pod) något i Sthlm där man kan göra fettmätning
Ingen aning om det fungerar?
Man satt i någon äggliknade apparat
Någon som har testat?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag läste om något företag (pod) något i Sthlm där man kan göra fettmätning
Ingen aning om det fungerar?
Man satt i någon äggliknade apparat
Någon som har testat?
Fungerar rätt bra det med :) kan kolla i böckerna vad felmarginalen är men tror det ska vara 0.5-0.8% högst på pod. Dock ingen apparat som en vanlig pt har tillgång till
 
Topp