• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lagom stora hälsotråden, kost och träning.

Dr666

Omega
Korrekt information kanske inte är på fel plats oavsett forum....Kunskap är makt!,
Men visst ska jag lägga ut den i korrekt tråd...
 

Tre333

Cartier
Osäker på om jag fått hälsporre eller bara ont i hälen efter en löpartur. Iaf beställt Strassburg sock för att försöka minska smärtan inför marathon nästa år.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Osäker på om jag fått hälsporre eller bara ont i hälen efter en löpartur. Iaf beställt Strassburg sock för att försöka minska smärtan inför marathon nästa år.
Gör långsamma tåhävningar i trappa/på bok och använd skor med stöd i hålfot och häl. Googla hälsporre och läs mer. Five fingers är bra, men inte om du har hälsporre. Har löparkompisar som haft hälsporre och blivit hjälpta av MBT-skor också. Lycka till.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur motiverar man sig att träna på motionsnivå? Sedan min löparkarriär gick helt i stöpet så har jag svårt att motivera mig alls, jag ska iofs. snart genomgå en höftoperation som eventuellt kan få mig att kunna löpa, men kommer aldrig kunna löpa på den nivån jag gjort tidigare.
 

joca

Patek
2-Faktor
Hur motiverar man sig att träna på motionsnivå? Sedan min löparkarriär gick helt i stöpet så har jag svårt att motivera mig alls, jag ska iofs. snart genomgå en höftoperation som eventuellt kan få mig att kunna löpa, men kommer aldrig kunna löpa på den nivån jag gjort tidigare.

Försök få in det i vardagen är ju det bästa.. Träna med kompisar där ni passar på att snacka lite skit samtidigt som ni vilar eller ta med en flicka på träning och passa på att spana lite extra ;)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hur motiverar man sig att träna på motionsnivå? Sedan min löparkarriär gick helt i stöpet så har jag svårt att motivera mig alls, jag ska iofs. snart genomgå en höftoperation som eventuellt kan få mig att kunna löpa, men kommer aldrig kunna löpa på den nivån jag gjort tidigare.

Gör något snnat än att löpträna? Skidor, cykel, gym?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Murph tog mig betydligt längre tid :)
fast jag gjorde 22 ronder på cindy för något år sedan :)
Som sagt har inte kört den själv.
Kollade tid från två vänner som körde i somras som är rätt duktiga. Den som fick sämst tid av dom fick 33min så jag utgick från det.
22 rundor är rätt bra. Aldrig kört en rx Cindy faktiskt. Kört en 20min OTM med 10kg viktväst och Chelsea dock. Kanske dags att testa Cindy.
Jag föredrar de korta äckliga passen som fran och diane och så gillar jag chippers. :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Som sagt har inte kört den själv.
Kollade tid från två vänner som körde i somras som är rätt duktiga. Den som fick sämst tid av dom fick 33min så jag utgick från det.
22 rundor är rätt bra. Aldrig kört en rx Cindy faktiskt. Kört en 20min OTM med 10kg viktväst och Chelsea dock. Kanske dags att testa Cindy.
Jag föredrar de korta äckliga passen som fran och diane och så gillar jag chippers. :)
Du lär ju klara fler. Själv föredrar jag oly lyft med 5 min vila mellan lyften. Gärna med en stol i närheten. Lazy style :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Du lär ju klara fler. Själv föredrar jag oly lyft med 5 min vila mellan lyften. Gärna med en stol i närheten. Lazy style :)
Haha jag tänkte ju när det väl kommer till svettpass. Är helt med dig annars. Kör styrka 5-6gånger i veckan. Svettpassen blir bara av ordentligt ibland, annars mycket lall
 
Dagens pass = Biceps/Rygg
Dagens musik = Saxon 747 samt Dallas 1pm på repeat! :D
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    262.4 KB · Visningar: 75
Topp