• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

JW79

Breitling
Vad har du för storlek på handleden?


Bättre sent än aldrig.

17,5 cm har jag runt handleden.

Idag kom äntligen den här.

20221004_202043.jpg
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Hur tvättar och putsar ni upp er klocka vanligtvis? Gör ni någon form av uppfräschning?
Nu vet jag inte alls om jag gör "rätt", men det har funkat hittils. De få gånger jag rengjort länken har jag tagit av den, lagt i ljummet vatten med en skvätt diskmedel i några minuter. Tar sen en gammal tandborste och försiktigt försöker få bort smuts som samlats mellan länkbitarna. Smuts på kristall, boett och runt bandhornen brukar jag oftast bara putsa med en putsduk (typ en sån putsduk till glasögon).
 

PARKLIV

Omega
Nu vet jag inte alls om jag gör "rätt", men det har funkat hittils. De få gånger jag rengjort länken har jag tagit av den, lagt i ljummet vatten med en skvätt diskmedel i några minuter. Tar sen en gammal tandborste och försiktigt försöker få bort smuts som samlats mellan länkbitarna. Smuts på kristall, boett och runt bandhornen brukar jag oftast bara putsa med en putsduk (typ en sån putsduk till glasögon).
Taget av länken från uret då?
 

Ulf A

Omega
Så galet sugen på en AT speciellt efter alla fina bilder här :) Är det någon som har erfarenhet av AT kvarts modellerna med icke ritade index (från typ 2012 ref 231.10.39.61.06.001)? Finns ett gäng på c24 bland annat från Japan för runt 17k (sen tillkommer såklart 25%) men tycker dom såg ganska hårt polerade ut, är det något man får räkna med om man köper en AT med 10 år på nacken tror ni? Man hade önskat nån poppat upp på forumet men verkar inte höra till vanligheterna tyvärr :)
Jag har en sådan. Det är den mest använda klockan i min samling. Fin nog att inte kännas tråkig som en Ur&Penn-klocka, men inte så iögonfallande att folk på jobbet glor på den istället för att lyssna på mig. Dessutom är den i min favoritstorlek (38,5 mm) och är alltid redo eftersom den är kvarts. Min son har samma klocka fast med målade index. Förutom utseendet har min fördelen att man kan ställa timvisaren oberoende av minutvisaren. Smidigt på resor och sommar/vintertid.
 

Daniel_st

Cartier
Jag föll för suget på en ny klocka och då jag funderat på AT ett tag så blev det en 220.10.41.21.03.004
20221016_122732.jpg


Min första Omega och även om det är en Seamaster, så är det min minst sportiga klocka, så jag tror den kommer att fylla sin plats bra 🙂
Grattis till en fantastisk klocka! Har haft min i 1 1/2 år och lika nöjd nu som när jag köpte den. Fick du bra pris? :)
 

Michael.

Rolex
Väldigt sugen på en blå AT igen, funderar på köpa en med länk inom kort. Vad ligger gummit med viklåset på om man vill köpa det löst?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt sugen på en blå AT igen, funderar på köpa en med länk inom kort. Vad ligger gummit med viklåset på om man vill köpa det löst?
Hörde att det ligger på 9k.
Jag köpte mitt på @ERIKSON URHANDEL och betalade 8000:-. Då köpte jag gummit, viklåset samt stålbitarna som gifter ihop den med boetten.
Fick aldrig in fler priser men skulle gissa på att priserna står sig samma mellan alla AD.

Utan att nämna några namn så skickade jag ut en förfrågan till tre olika AD och det var bara Erikson som svarade. Tycker alltid att dom hållit en hög servicenivå även fast jag sitter på andra (läs rätt) sida landet. Halverade dessutom den utlovade leveranstiden :D

Det fungerade bra att byta själv, var som vilket annat band som helst👍 Är du osäker skulle jag dock be någon random återförsäljare att byta bandet så du inte repar luggarna, det kan bli trist
 

Zelot

Omega
Priset jag hörde var också från Eriksons… men det var nu efter de 2 prishöjningarna som Omega genomfört i år. Är ditt pris ett ”aktuellt” pris eller var det för en tid sedan?
 

Zelot

Omega
Priset jag hörde var också från Eriksons… men det var nu efter de 2 prishöjningarna som Omega genomfört i år. Är ditt pris ett ”aktuellt” pris eller var det för en tid sedan?
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Priset jag hörde var också från Eriksons… men det var nu efter de 2 prishöjningarna som Omega genomfört i år. Är ditt pris ett ”aktuellt” pris eller var det för en tid sedan?

Jag köpte det i Februari så jag har dålig koll på om dom höjt. Men kolla med @ERIKSON URHANDEL , dom är riktigt bra att ha o göra med. Även om man, som jag, sitter på andra sidan landet👍
 

G.B

Breitling
Hörde att det ligger på 9k.
Fråga om de kan ge rabbat
Grattis riktigt fin, man blir avundsjuk.
Är den 38mm?

Har själv suktat efter en sådan en längre tid. Givetvis missade man när det 25%. Bor i mindre ort så det så jag ingen möjlighet att prova, så jag velar fortfarande mellan storlekarna.
spana in Bo Berggren https://boberggrenur.com/produkt/seamaster-aqua-terra-38mm/
Grattis riktigt fin, man blir avundsjuk.
Är den 38mm?

Har själv suktat efter en sådan en längre tid. Givetvis missade man när det 25%. Bor i mindre ort så det så jag ingen möjlighet att prova, så jag velar fortfarande mellan storlekarna.
 

Pastorn

Cartier
Godkväll alla i tråden, lägger en liten blänkare här då jag är väldigt intresserad av att för tag i en AT8500 helst blå men även svart. Så om någon går i säljtankar för ni gärna dra ett PM. Trevlig kväll och god jul.
 

Fowley90

Omega
2-Faktor
Hade turen tidigare i veckan att få prova min väns Aquaterra 38mm.
Då jag själv alltid har burit dykarur modell 40mm+ så kändes det ovant. Uppskattar dock hur stilren och mer dressad den känns. Kanske ska bege mig och testa en 41mm också för att se om detta kanske är något för mig.
BE81C112-EDFF-41E9-ABC9-8F9127862660.jpeg

1AD3FD0C-3020-4E43-9F19-8650E670B8BC.jpeg
 

Baba_tid

Omega
2-Faktor
Hade turen tidigare i veckan att få prova min väns Aquaterra 38mm.
Då jag själv alltid har burit dykarur modell 40mm+ så kändes det ovant. Uppskattar dock hur stilren och mer dressad den känns. Kanske ska bege mig och testa en 41mm också för att se om detta kanske är något för mig.
BE81C112-EDFF-41E9-ABC9-8F9127862660.jpeg

1AD3FD0C-3020-4E43-9F19-8650E670B8BC.jpeg
Tycker att 38mm satt perfekt på dig. Ser elegant ut
 

Sefac

Breitling
Är det någon som kör sin blåa AT på skinn?:)
Hittar mer eller mindre bara bilder på den vita med svart skinn, och det ser sjukt bra ut!
 
Topp