• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

LLC

Breitling
Forstner 1450 passar helt ok
 

Bilagor

  • 10D5C598-0FC7-49C3-AA57-5E201D49A854.jpeg
    10D5C598-0FC7-49C3-AA57-5E201D49A854.jpeg
    488.8 KB · Visningar: 58

guschri

Omega
Har nu kommit in på min tredje AT. Den är från sent 2020 (klassisk 41mm med stållänk och svart tavla).
Har tidigare haft 38mm med både svart och vit urtavla. Stållänk/läder.
Har dessvärre en väldig tendens att tröttna fort på mina klockor, någon som känner igen sig? Och tips på hur man bör tänka i sina köp… :)
 

Boom boom

Breitling
Går i tankar att köpa en svart AT 38 mm. Har läst på mycket och det är många som klagar på stålarmbandet. Att det blir repigt snabbt och inte är bekvämt. Hur upplever ni det?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Går i tankar att köpa en svart AT 38 mm. Har läst på mycket och det är många som klagar på stålarmbandet. Att det blir repigt snabbt och inte är bekvämt. Hur upplever ni det?
Polerade mitten på länken får mycket hairlines men det stör mig inte nämnvärt.
Länken är rätt vass, men i övrigt så tycker jag den sitter bekvämt. Sällan vassheten märks av.
 

CSchultz

Breitling
Har under en längre tid suktat efter en AquaTerra ref 220.10.41.21.03.004, men blir osäker på vad som faktiskt är ett vettigt pris.
Listar, innan kommande prishöjning, för ca 70k, uret.se ca 64 och då med full garanti, men samtidigt verkar handlare till och från ha ganska stora reor och/eller möjlighet till rabatt? Någon som har tips på en bra(läs prutvänlig) AD att ha och göra med? Kan så klart alltid köpa på uret men gynnar hellre en fysisk butik.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Har under en längre tid suktat efter en AquaTerra ref 220.10.41.21.03.004, men blir osäker på vad som faktiskt är ett vettigt pris.
Listar, innan kommande prishöjning, för ca 70k, uret.se ca 64 och då med full garanti, men samtidigt verkar handlare till och från ha ganska stora reor och/eller möjlighet till rabatt? Någon som har tips på en bra(läs prutvänlig) AD att ha och göra med? Kan så klart alltid köpa på uret men gynnar hellre en fysisk butik.
Prova Engströms i Jönköping. 15% rabatt på ordinarie pris är inte omöjligt.
 

G.Clooney

Cartier
Har under en längre tid suktat efter en AquaTerra ref 220.10.41.21.03.004, men blir osäker på vad som faktiskt är ett vettigt pris.
Listar, innan kommande prishöjning, för ca 70k, uret.se ca 64 och då med full garanti, men samtidigt verkar handlare till och från ha ganska stora reor och/eller möjlighet till rabatt? Någon som har tips på en bra(läs prutvänlig) AD att ha och göra med? Kan så klart alltid köpa på uret men gynnar hellre en fysisk butik.
Eller Franks Ur i Sthlm.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Har under en längre tid suktat efter en AquaTerra ref 220.10.41.21.03.004, men blir osäker på vad som faktiskt är ett vettigt pris.
Listar, innan kommande prishöjning, för ca 70k, uret.se ca 64 och då med full garanti, men samtidigt verkar handlare till och från ha ganska stora reor och/eller möjlighet till rabatt? Någon som har tips på en bra(läs prutvänlig) AD att ha och göra med? Kan så klart alltid köpa på uret men gynnar hellre en fysisk butik.
Inte riktigt den du efterfrågar, men hyfsat pris på Bo Berggren:

Screenshot_39.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har under en längre tid suktat efter en AquaTerra ref 220.10.41.21.03.004, men blir osäker på vad som faktiskt är ett vettigt pris.
Listar, innan kommande prishöjning, för ca 70k, uret.se ca 64 och då med full garanti, men samtidigt verkar handlare till och från ha ganska stora reor och/eller möjlighet till rabatt? Någon som har tips på en bra(läs prutvänlig) AD att ha och göra med? Kan så klart alltid köpa på uret men gynnar hellre en fysisk butik.
Om vi ska tipsa om butiker så tycker jag inte vi ska glömma @ERIKSON URHANDEL
Har inga relationer själv utöver reservdelar, men fick tips om dem när jag köpte min AT. Tyvärr en dag för sent.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Hej härinne🙂

Har letat efter en dress/vardagsklocka mellan 36-38 mm ett tag nu. Blickarna dras hela tiden tillbaka till de mindre Aqua Terra modellerna i 36 mm, framförallt 2518.30. Ser ut att ticka alla mina boxar.

Är det någon härinne som kan berätta om den bärs true to size eller känns något större?
Mvh
 

Gnawkie

Breitling
Hej härinne🙂

Har letat efter en dress/vardagsklocka mellan 36-38 mm ett tag nu. Blickarna dras hela tiden tillbaka till de mindre Aqua Terra modellerna i 36 mm, framförallt 2518.30. Ser ut att ticka alla mina boxar.

Är det någon härinne som kan berätta om den bärs true to size eller känns något större?
Mvh
Hallå där. Jag postade en bild lite högre upp i tråden på min 36mm på min handled som är cirka 16-16,5cm om det är till någon hjälp, men har inget bra svar på din fråga.
 
Topp