• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Lordkare

Omega
2-Faktor
Har just fått hem nr 34/40 av NorthX Chronokeeper.
IMG_8163.JPG
IMG_8164.JPG
IMG_8165.JPG
IMG_8166.JPG
IMG_8167.JPG
 

Maer

Cartier
Här kommer min Julklapp till mig själv direkt ifrån Frankfurt, Tyskland. Är grymt nöjd med den, vilken kvalité. Den här är min mest exklusiva klocka by far och det märks att man gått upp ett par snäpp kvalitets mässigt måste jag säga. Dock finns det ett MEN. Bezel ligger inte helt i linje med indexeringen. Jag har skrivit till sinn och frågat vad jag ska göra med klockan, antar att man åker på att skicka tillbaka den så dom får justera det. Det är ett fel jag tycker inte får hända när man ligger i denna prisklass, fruktansvärt tråkigt. Annars är jag som sagt supernöjd!
IMAG1635.jpg

IMAG1636.jpg

IMAG1637.jpg

IMAG1641.jpg

IMAG1645.jpg


God Jul allesammans! :)
 
Jaha, då blev det ändå en klocka till i år då, det var inte planen. Jag måste medge att det blev ett spontanköp efter att jag såg klockan på en bild i förbifarten.

Har tidigare varit inne på detta märke men den klockan kom och gick rätt snabbt.

Hittade detta exemplar hos Zeitauktion i Tyskland på Chrono24 och jag är grymt nöjd med hela affären, såhär långt. Jag betalade klockan via Trusted Checkout i onsdags eftermiddag, klockan hämtades av DHL igår kl 14:05 och jag hämtade ut den på närmaste Service Point idag kl 14:09. Tycker det är snabbt jobbat.

Ska vi öppna?

IMG_0230.JPG

DHL's fina färger.

IMG_0231.JPG

ZA = ZeitAuktion

IMG_0233.JPG


IMG_0234.JPG


IMG_0235.JPG


IMG_0236.JPG


Min förra var en 556i men detta är en 103:a.

IMG_0237.JPG


IMG_0241.JPG


Den kom på ett fint vintageläder men det gillade jag inte.

IMG_0238.JPG


Wristshot.

IMG_0240.JPG


Bytte till ett Sinn-läder jag hade sedan tidigare. Mycket bättre!

IMG_0245.JPG


Är riktigt nöjd just nu. Får se hur länge det håller i sig.

God Jul på er Klocksnackare!
 

Ebbot

Cartier
Jaha, då blev det ändå en klocka till i år då, det var inte planen. Jag måste medge att det blev ett spontanköp efter att jag såg klockan på en bild i förbifarten.

Har tidigare varit inne på detta märke men den klockan kom och gick rätt snabbt.

Hittade detta exemplar hos Zeitauktion i Tyskland på Chrono24 och jag är grymt nöjd med hela affären, såhär långt. Jag betalade klockan via Trusted Checkout i onsdags eftermiddag, klockan hämtades av DHL igår kl 14:05 och jag hämtade ut den på närmaste Service Point idag kl 14:09. Tycker det är snabbt jobbat.

Ska vi öppna?

IMG_0230.JPG

DHL's fina färger.

IMG_0231.JPG

ZA = ZeitAuktion

IMG_0233.JPG


IMG_0234.JPG


IMG_0235.JPG


IMG_0236.JPG


Min förra var en 556i men detta är en 103:a.

IMG_0237.JPG


IMG_0241.JPG


Den kom på ett fint vintageläder men det gillade jag inte.

IMG_0238.JPG


Wristshot.

IMG_0240.JPG


Bytte till ett Sinn-läder jag hade sedan tidigare. Mycket bättre!

IMG_0245.JPG


Är riktigt nöjd just nu. Får se hur länge det håller i sig.

God Jul på er Klocksnackare!


GRYM! God jul.
Vad är det för årgång?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jaha, då blev det ändå en klocka till i år då, det var inte planen. Jag måste medge att det blev ett spontanköp efter att jag såg klockan på en bild i förbifarten.

Har tidigare varit inne på detta märke men den klockan kom och gick rätt snabbt.

Hittade detta exemplar hos Zeitauktion i Tyskland på Chrono24 och jag är grymt nöjd med hela affären, såhär långt. Jag betalade klockan via Trusted Checkout i onsdags eftermiddag, klockan hämtades av DHL igår kl 14:05 och jag hämtade ut den på närmaste Service Point idag kl 14:09. Tycker det är snabbt jobbat.

Ska vi öppna?

IMG_0230.JPG

DHL's fina färger.

IMG_0231.JPG

ZA = ZeitAuktion

IMG_0233.JPG


IMG_0234.JPG


IMG_0235.JPG


IMG_0236.JPG


Min förra var en 556i men detta är en 103:a.

IMG_0237.JPG


IMG_0241.JPG


Den kom på ett fint vintageläder men det gillade jag inte.

IMG_0238.JPG


Wristshot.

IMG_0240.JPG


Bytte till ett Sinn-läder jag hade sedan tidigare. Mycket bättre!

IMG_0245.JPG


Är riktigt nöjd just nu. Får se hur länge det håller i sig.

God Jul på er Klocksnackare!
Bra jobbat, den är riktigt fin.
Även bra jobbat att få hem den på några dagar, bättre än postnord iaf!
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
En liten unboxing i pausen på uppesittarkvällen :)
Är otroligt nöjd med nyförvärvet för övrigt!

God jul!



IMG_2808.JPG
IMG_2811.JPG



IMG_2815.JPG


IMG_2825.JPG


IMG_2866.JPG



Patek Philippe Aquanaut 5167!!

Jaha, då blev det ändå en klocka till i år då, det var inte planen. Jag måste medge att det blev ett spontanköp efter att jag såg klockan på en bild i förbifarten.

Har tidigare varit inne på detta märke men den klockan kom och gick rätt snabbt.

Hittade detta exemplar hos Zeitauktion i Tyskland på Chrono24 och jag är grymt nöjd med hela affären, såhär långt. Jag betalade klockan via Trusted Checkout i onsdags eftermiddag, klockan hämtades av DHL igår kl 14:05 och jag hämtade ut den på närmaste Service Point idag kl 14:09. Tycker det är snabbt jobbat.

Ska vi öppna?

IMG_0230.JPG

DHL's fina färger.

IMG_0231.JPG

ZA = ZeitAuktion

IMG_0233.JPG


IMG_0234.JPG


IMG_0235.JPG


IMG_0236.JPG


Min förra var en 556i men detta är en 103:a.

IMG_0237.JPG


IMG_0241.JPG


Den kom på ett fint vintageläder men det gillade jag inte.

IMG_0238.JPG


Wristshot.

IMG_0240.JPG


Bytte till ett Sinn-läder jag hade sedan tidigare. Mycket bättre!

IMG_0245.JPG


Är riktigt nöjd just nu. Får se hur länge det håller i sig.

God Jul på er Klocksnackare!
Grattis till de tidiga klapparna! Fina val :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nu har paketet från tjejen legat framför TV:n i en månad, bara för att retas... Har försökt deala mig till att få öppna det i förtid - utan lycka. Tjatat om att jag har velat ha det här bandet ett tag men har ärligt talat tyckt att det kostat lite väl mycket utan att veta om det passar på mina små handleder eller inte. Landar norr om 2000 kr efter tull... Men oj, vad det sitter bra! Jag har många band men detta tar priset. Passformen out of the box är grym, annars brukar man behöva bära bandet ett tag för att göra det bekvämt men här behövs inte sånt. Mjukt, följsamt och elegant...

Har bara Speedmastern tillgänglig idag men det ska bli kul att prova på min Datejust 1601 och jag kanske bjuder på en färgexplosion om bandet passar på min Reverso Rouge.

"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu har paketet från tjejen legat framför TV:n i en månad, bara för att retas... Har försökt deala mig till att få öppna det i förtid - utan lycka. Tjatat om att jag har velat ha det här bandet ett tag men har ärligt talat tyckt att det kostat lite väl mycket utan att veta om det passar på mina små handleder eller inte. Landar norr om 2000 kr efter tull... Men oj, vad det sitter bra! Jag har många band men detta tar priset. Passformen out of the box är grym, annars brukar man behöva bära bandet ett tag för att göra det bekvämt men här behövs inte sånt. Mjukt, följsamt och elegant...

Har bara Speedmastern tillgänglig idag men det ska bli kul att prova på min Datejust 1601 och jag kanske bjuder på en färgexplosion om bandet passar på min Reverso Rouge.

"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin
Väldigt snyggt, men är det så hög kvalité? Har för mig att jag läst ganska mycket om att Hodinkeebanden skulle vara lite väl högt prissatta.

Men som sagt, mycket bra ändå - och roligare än de vanliga vintagebanden som alla har.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Väldigt snyggt, men är det så hög kvalité? Har för mig att jag läst ganska mycket om att Hodinkeebanden skulle vara lite väl högt prissatta.

Men som sagt, mycket bra ändå - och roligare än de vanliga vintagebanden som alla har.

Tack! Nu har jag ju bara burit detta i några timmar så vi får se efter en längre tid hur bandet håller. Men efter så här kort tid är det definitivt bara positivt. Bandet har en väldigt mjuk insida som "kramar" om handleden, tänk dig en mjuk säng kontra en hård förutom att du slipper ryggont... För referens har jag burit dyrare Hirsch, Panerai kalv, JLC alligator, Rolex ödla och band från alla läderslöjdare på forumet samt Singulars nubuck.

Priset är högt men jämför vi detta med vintagebanden som de säljer för 20$ mindre så tycker jag att detta ändå blir prisvärt i sammanhanget. Självklart tar de premium men de skickar ju inte bara ut banden i ett tråkigt kuvert. Känns som att de har lagt lite tid på grejerna så att helhetsupplevelsen blir bra och inte bara själva produkten - sånt uppskattar jag.

Med facit i hand skulle jag lätt betala ur egen ficka.
 
Topp