• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

san

Cartier
2-Faktor
Nyinkommet. Men vad är det för grön plastgrej som sitter på baksidan av boetten? Klockan är ju ändå 16 år gammal … Tidigare ägare måste nog ha glömt att pilla bort den :)
Daytona.jpg


Vill inte ens tänka på mängden hudavlagringar som ligger där under och myser. Eller, vi kikar.
Daytona_(2).jpg


Ugh :eek: Nej, bort med den.
Daytona_(3).jpg


Ah, mycket bättre!
Daytona_(4).jpg


Vi avslutar med en wristie.
Daytona_(5).jpg
 
Senast ändrad:

PHL

Omega
Nyinkommet. Men vad är det för grön plastgrej som sitter på baksidan av boetten? Klockan är ju ändå 16 år gammal … Tidigare ägare måste nog ha glömt att pilla bort den :)
Daytona.jpg


Vill inte ens tänka på mängden hudavlagringar som ligger där under och myser. Eller, vi kikar.
Daytona_(2).jpg


Ugh :eek: Nej, bort med den.
Daytona_(3).jpg


Ah, mycket bättre!
Daytona_(4).jpg


Vi avslutar med en wristie.
Daytona_(5).jpg
Gratulerer med nydelig Daytona
 

ozzyozzy

Cartier
Nyinkommet på morgonkvisten (denna var det jag pratade om igår @Pappi)! Jag som normalt mest köper mögel tyckte det här såg ut som en klocka med grym beater-på-gummi-potential. Hittills känner jag att det var helt rätt, den känns efter en stunds bärande riktigt solid och diggar verkligen den blåa färgen i både tavla, inlägg och gummi. Mäter ca 43mm ex krona i dia men känns inte för stor. Den har varit i postgången ca en vecka men håller samma tid som säljaren satt så känns som helt ok gångreserv också (den har förstås rört på sig lite i postgången men ändock) Nu bilder:

Från Tyskland
IMG_2300.JPG


Har alltid gillat dykarflaskan
IMG_2303.JPG

Fullset :p
IMG_2304.JPG

Och så lite handledsskott då
IMG_2311.JPG
IMG_2312.JPG
IMG_2313.JPG
IMG_2314.JPG
IMG_2315.JPG

Fina nyanser i solen på tavlan
IMG_2319.JPG
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Nyinkommet på morgonkvisten (denna var det jag pratade om igår @Pappi)! Jag som normalt mest köper mögel tyckte det här såg ut som en klocka med grym beater-på-gummi-potential. Hittills känner jag att det var helt rätt, den känns efter en stunds bärande riktigt solid och diggar verkligen den blåa färgen i både tavla, inlägg och gummi. Mäter ca 43mm ex krona i dia men känns inte för stor. Den har varit i postgången ca en vecka men håller samma tid som säljaren satt så känns som helt ok gångreserv också (den har förstås rört på sig lite i postgången men ändock) Nu bilder:

Från Tyskland
IMG_2300.JPG


Har alltid gillat dykarflaskan
IMG_2303.JPG

Fullset :p
IMG_2304.JPG

Och så lite handledsskott då
IMG_2311.JPG
IMG_2312.JPG
IMG_2313.JPG
IMG_2314.JPG
IMG_2315.JPG

Fina nyanser i solen på tavlan
IMG_2319.JPG
Cool! Gillar också flaskan :)
 

Dr.Rolex

Omega
Hej!

För er som läste denna tråd: https://klocksnack.se/threads/dilemma-subc-och-eller-dssd.44560/ kommer här upplösningen på "dilemmat".

Vet inte om det finns regler för hur bildtunga inläggen här får vara, men här kommer ett rätt saftigt inlägg som jag hoppas inte är för mycket.

I måndags då jag var ute och reste kom smset från den lokala AD:n. "Klockan du står i kö på har kommit". Helvete, tänkte jag. Min AD tillämpar först till kvarn och någon handpenning går inte att betala, trots att jag önskat få göra det flera gånger. Hur som helst, snabbt som tusan svarade jag och sa att jag inte hinner in idag men att det vore toppen om dom kunde hålla den ett dygn. Snabbt svar, vi håller den! Pust, vilken tur för mig.,

Gick in på stan dagen därpå. In till AD, dom plockade fram den. Satt och myste med klockan en stund, drack espresso, tittade och klämde, och trots att jag mer eller mindre bestämt mig sedan länge ville jag ändå dra ut på det lite just för att insupa känslan att sitta där. Hur som helst, när jag suttit där tillräckligt länge så klippte jag till. Resultatet blev att jag kom hem med denna kasse:

image.jpeg


Jahaja, blev det ingen klocka utan bara en vanlig handling på Ica?
Nä, vänta nu, vad är det där?
image.jpeg


Ser ut som något annat döljer sig där inne.

image.jpeg


Yes! En påse från Bergströms Ur!!

Och till på köpet fick jag en ny jacka och en plånbok:
image.jpeg


image.jpeg


Det tackar vi för! Och vidare....

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Yes! En Deepsea D-Blue som håller tätt ner till 3900 meter! Kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd med klockan. Man kan sitta och titta på bilder på denna tavla hur länge som helst och tänka fram o tillbaka, men när man väl har den på armen framkommer det hur otroligt vacker den är. Måste därför ses i verkligheten.

Har inte burit klockan sedan köpet, då jag fortfarande funderar på om den ska få ligga i vapenskåpet till min examen i januari 2016... Känns i nuläget väldigt jobbigt och vi får se hur det blir med det. Samtidigt en riktigt god karamell att suga på...

Så just nu har jag både en SubC och en DSSD, där den tidigare ligger ute till försäljning:
image.jpeg


Kan dock inte riktigt bestämma mig för om Subben ska få stanna eller inte... Har länge funderat på om dessa är tillräckligt olika för att spara båda och det vet jag banne mig inte än.. Olika är de ju uppenbarligen, men samtidigt inte. Jaja, det får vi se. Just nu är jag i alla fall otroligt nöjd och glad att jag lyckats bärga hem en av de värsta djuphavsfiskarna någonsin!

Tack för att ni tog er tid att läsa och titta!
 

torninger

Breitling
Jag var också på Bergströms Ur idag (Göteborg) som skribenten över. Dock ligger han i en annan klass..
MEN jag köpte min första "riktiga" klocka och det kommer absolut inte att sluta där, men till en början är jag väldigt nöjd med min nya beater..

Det blev en Longines Hydroconquest 41mm blå och självklart mekanisk.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Och så några wristshots..
image.jpeg
image.jpeg

Jag tror att jag kommer att bli grymt nöjd med denna som start. Men man märker samtidigt att ju mer man läser på detta forum, desto mer sugen blir man på en Rolex! Jag är fortfarande ung och har tid på mig..

Övrigt om klockan så känner man verkligen kvalitén till skillnad mot många parfymklockor som man tidigare ägt. Samt att den känns grymt prisvärd inom segmentet!

Tack KS för all hjälp med val av klocka!
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Hej!

För er som läste denna tråd: https://klocksnack.se/threads/dilemma-subc-och-eller-dssd.44560/ kommer här upplösningen på "dilemmat".

Vet inte om det finns regler för hur bildtunga inläggen här får vara, men här kommer ett rätt saftigt inlägg som jag hoppas inte är för mycket.

I måndags då jag var ute och reste kom smset från den lokala AD:n. "Klockan du står i kö på har kommit". Helvete, tänkte jag. Min AD tillämpar först till kvarn och någon handpenning går inte att betala, trots att jag önskat få göra det flera gånger. Hur som helst, snabbt som tusan svarade jag och sa att jag inte hinner in idag men att det vore toppen om dom kunde hålla den ett dygn. Snabbt svar, vi håller den! Pust, vilken tur för mig.,

Gick in på stan dagen därpå. In till AD, dom plockade fram den. Satt och myste med klockan en stund, drack espresso, tittade och klämde, och trots att jag mer eller mindre bestämt mig sedan länge ville jag ändå dra ut på det lite just för att insupa känslan att sitta där. Hur som helst, när jag suttit där tillräckligt länge så klippte jag till. Resultatet blev att jag kom hem med denna kasse:

image.jpeg


Jahaja, blev det ingen klocka utan bara en vanlig handling på Ica?
Nä, vänta nu, vad är det där?
image.jpeg


Ser ut som något annat döljer sig där inne.

image.jpeg


Yes! En påse från Bergströms Ur!!

Och till på köpet fick jag en ny jacka och en plånbok:
image.jpeg


image.jpeg


Det tackar vi för! Och vidare....

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Yes! En Deepsea D-Blue som håller tätt ner till 3900 meter! Kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd med klockan. Man kan sitta och titta på bilder på denna tavla hur länge som helst och tänka fram o tillbaka, men när man väl har den på armen framkommer det hur otroligt vacker den är. Måste därför ses i verkligheten.

Har inte burit klockan sedan köpet, då jag fortfarande funderar på om den ska få ligga i vapenskåpet till min examen i januari 2016... Känns i nuläget väldigt jobbigt och vi får se hur det blir med det. Samtidigt en riktigt god karamell att suga på...

Så just nu har jag både en SubC och en DSSD, där den tidigare ligger ute till försäljning:
image.jpeg


Kan dock inte riktigt bestämma mig för om Subben ska få stanna eller inte... Har länge funderat på om dessa är tillräckligt olika för att spara båda och det vet jag banne mig inte än.. Olika är de ju uppenbarligen, men samtidigt inte. Jaja, det får vi se. Just nu är jag i alla fall otroligt nöjd och glad att jag lyckats bärga hem en av de värsta djuphavsfiskarna någonsin!

Tack för att ni tog er tid att läsa och titta!
Vad kul att det blev en! Grattis!! Jag fick min för en vecka sedan. Fick bara en rålexpenna till klockan isf jacka o plånka:shifty:. Fast jag prutade rätt rejält;)
 

Dr.Rolex

Omega
Vad kul att det blev en! Grattis!! Jag fick min för en vecka sedan. Fick bara en rålexpenna till klockan isf jacka o plånka:shifty:. Fast jag prutade rätt rejält;)
Tack så mycket! Ja, det känns väldigt rätt på alla sätt och vis =) Grattis till dig med! Det är ju verkligen en dinka med dignitet! Frågan är ju inte om det är bättre att pruta ändå ;) det lyckades jag istället INTE med... Iofs första klockan jag köper av dem så kanske har det med saken att göra.. Fick du med DeepBlue-boken??
 
Topp