• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Ministern

Founder
2-Faktor
Sumo tror jag.

20151201_121807.jpg
20151201_121940.jpg
20151201_121858.jpg

Gråhandlare månne? Certet utfärdat en månad innan köp..
20151201_122018.jpg

20151201_122109.jpg
20151201_122127_001.jpg

Bang for bucks och nu tebax i lådan!
 

Jone

Omega
2-Faktor
Ett stort paket från Holland kom fram igår, hann inte skriva mitt inlägg då men dokumenterade ändå öppningen.

Den här gången handlade det dock inte om en klocka i sig, men i stället något för klockorna.

IMG_6727.JPG


IMG_6732.JPG


IMG_6733.JPG


IMG_6736.JPG


IMG_6750.JPG


IMG_6881.JPG


Sådärja, ett stycke watch winder från Benson Watchwinders! En riktigt trevlig winder som väcker nörden i mig varje gång jag ser mina klockor snurra i den. :cigar:
Tänkte skriva en mer utförlig recension om windern inom ett par dagar. Då kan jag gå mer in på detalj över alla nördiga funktioner och försöka ta lite bättre bilder. Stay tuned!
 
Senast ändrad:

PANI

Cartier
Ett stort paket från Holland kom fram igår, hann inte skriva mitt inlägg då men dokumenterade ändå öppningen.

Den här gången handlade det dock inte om en klocka i sig, men i stället något för klockorna.

IMG_6727.JPG


IMG_6732.JPG


IMG_6733.JPG


IMG_6736.JPG


IMG_6750.JPG


IMG_6881.JPG


Sådärja, ett stycke watch winder från Benson Watchwinders! En riktigt trevlig winder som väcker nörden i mig varje gång jag ser mina klockor snurra i den. :cigar:
Tänkte skriva en mer utförlig recension om windern inom ett par dagar. Då kan jag gå mer in på detalj över alla nördiga funktioner och försöka ta lite bättre bilder. Stay tuned!
Riktigt cool! Stort grattis och hoppas den hittar sin plats i hemmet :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
Den här historien tar egentligen sin början i tråden 'laxrosa på Explorer 1016'.

Nåväl, här följer upplösningen!

I onsdags bestämde jag mig för att slå till och förde över kosingen till säljaren i Italien, igår (torsdag) postade han klockan fullvärdesförskrad med DHL och idag fredag efter jobbet kunde jag hämta ut...
image.jpeg


Väl hemma följde en olidlig väntan pga familjebestyr tills det äntligen blev dags för...
image.jpeg

Det var väldans vad lätt paketet är. Det är väl inget sjukt skämt...
image.jpeg

Försiktigt öppnas ena gaveln på det omsorgsfullt inslagna paketet.
image.jpeg

Likt en Babuschkadocka finns ett mindre paket inuti det stora..
image.jpeg

Pulsen ökar definitivt vid det här ögonblicket!
image.jpeg

Här inuti en klump av gladpack skall det alltså finnas en klocka som hållit mig vaken ett antal nätter...
image.jpeg

Och där är den äntligen! Hundra gånger finare i verkligheten än vad bilderna på chrono24 gjorde gällande. Jag glömmer nästan bort att andas i det här läget!
image.jpeg

Länken känns väldigt solid utan rassel och spännet klickar bestämt i läget. Längden på länken är som skräddarsydd för mig!
Davide Benini, hur lika måste inte våra handleder vara och hur kunde du förmå dig själv att skiljas från denna underbart vackra klocka?!

Och hur var det nu med det laxrosa undrar kanske vän av ordning? Jag måste säga att jag inte förstår vad säljaren fick det ifrån. Visare och index har snarare antagit en pergamentgul färg som ser helt underbar ut i mina nyförälskade ögon...

JohnZ
Stort jävla grattis!!! Riktigt härlig :)
 

Calfen

Panerai
Hallå klocksnackare!
Länge har jag sökt efter min första riktiga klocka. Har varit inne på det mesta, men det har aldrig känts helt rätt. Men så slog det mig, en klocka som jag först snöade in mig på när jag blev klockintresserad. Så efter några månaders fokuserat letande slog jag till slut äntligen till! Efter en dryg vecka på armen nu är jag supernöjd. Djupet i tavlan och den skiftande nyansen mot blått i vissa vinklar är helt klart över förväntan. Den speciella länken gör klockan till ett skönt helhetsintryck. En härlig recension av länken finns dessutom här https://klocksnack.se/threads/recension-av-länk-till-iwc-mark-xvi-m-fl.10306/ , av @laketwig
Även stort tack för input och hjälpen @laketwig

IMG_2328.JPG
IMG_2335.JPG

Allt gott!

Klassiker! Fin!
 
  • Like
Reactions: Lee

Daro

Omega
Hej på er. Jag tänkte bjuda på en paketöppning. Har varit sugen på denna klocka ett tag och slog till när www.uroklock.se hade 45% på den sista i lager. Det var första gången jag besökte www.uroklock.se Det var en positiv upplevelse med både snabb leverans och bra pris.
Lite info om klockan:
Hamilton Khaki Navy Scuba Auto
Skruvkrona
ETA 2834-2
41mm
20mm mellan "hornen"
10bar/100m

Ville köpa en klocka som jag inte behöver vara rädd om, och som jag kan använda på jobbet (jobbar som målare) och när jag tränar osv.
Här kommer lite bilder:
IMG_7062.jpg
IMG_7065.jpg
IMG_7066.jpg
IMG_7067.jpg
IMG_7068.jpg
IMG_7069.jpg
IMG_7070.jpg
IMG_7071.jpg
IMG_7072.jpg
IMG_7073.jpg
IMG_7074.jpg
IMG_7075.jpg
IMG_7076.jpg
IMG_7087.jpg
IMG_7088.jpg
IMG_7089.jpg
IMG_7092.jpg
IMG_7093.jpg
IMG_7094.jpg
 

Depp-Erik

Cartier
Det kom ett paket, misstänkte att detta var en klocka jag köpt av @Wahre som mellanlandat hos mor min och nu hittat hela vägen till Österrike.
20151203_113958.jpg

FAAN! Det var babyolja :/
20151203_114209.jpg

Lika bra att att packa upp och dubbelkolla...
20151203_115306.jpg

Se där ja! Det var en klocka i alla fall! En SKX007J för att vara exakt. Denna klocka behöver ingen närmare presentation men när jag stod och vägde mellan denna och Orient Ray för snart ett år sedan så blev det orienten. På senare tid har jag inte varit supernöjd med orienten så jag tänkte att jag skulle prova denna nu. Första intrycket är att denna känns lite mer solid faktiskt, även om vridringen skramlar lite mer än vad orienten gjorde i början... aja, utvärdering om ett halvår utlovas! :)

Handledsskott!
20151203_120004.jpg


Blev lite kaka på kaka med tanke på föregående inlägg, beklagar :p
 

Bilagor

  • 20151203_114403.jpg
    20151203_114403.jpg
    101.5 KB · Visningar: 20

blobloblo

Breitling
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Galen! Stort grattis :)
 

Linkan

Rolex
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Härligt att den var inslagen i julklappspapper :) Grattis till uret!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG

Så här innan jul tycker jag det trillar in massor av fina klockor....denna tillhör verkligen toppen av dem! Grattis.
 

Greven

Audemars
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Stort grattis! Helt klart den ultimata dressaren alla kategorier. Bra där!
 
Hej på er. Jag tänkte bjuda på en paketöppning. Har varit sugen på denna klocka ett tag och slog till när www.uroklock.se hade 45% på den sista i lager. Det var första gången jag besökte www.uroklock.se Det var en positiv upplevelse med både snabb leverans och bra pris.
Lite info om klockan:
Hamilton Khaki Navy Scuba Auto
Skruvkrona
ETA 2834-2
41mm
20mm mellan "hornen"
10bar/100m

Ville köpa en klocka som jag inte behöver vara rädd om, och som jag kan använda på jobbet (jobbar som målare) och när jag tränar osv.
Här kommer lite bilder:
IMG_7062.jpg
IMG_7065.jpg
IMG_7066.jpg
IMG_7067.jpg
IMG_7068.jpg
IMG_7069.jpg
IMG_7070.jpg
IMG_7071.jpg
IMG_7072.jpg
IMG_7073.jpg
IMG_7074.jpg
IMG_7075.jpg
IMG_7076.jpg
IMG_7087.jpg
IMG_7088.jpg
IMG_7089.jpg
IMG_7092.jpg
IMG_7093.jpg
IMG_7094.jpg
Grym klocka är själv väldigt sugen. Hur tycker du storleken känns? När man läst lite amerikanska recensioner så är det många som upplever den som liten till storleken. Tack för fina bilder
 

blobloblo

Breitling
Grym klocka är själv väldigt sugen. Hur tycker du storleken känns? När man läst lite amerikanska recensioner så är det många som upplever den som liten till storleken. Tack för fina bilder
Tycker storleken är perfekt. I allafall för min handled (17,5 cm). Nu är det väldigt tidigt för mig att ge en bra recension, men tycker klockan smälter in i handleden. Otroligt skön att bära!
 

par

Patek
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG

Kul det blev en 5196r till slut!! Den förtjänar ju egentligen en egen tråd:)

Stort grattis och ös på med bilder i PP-tråden
 
Topp