• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

WBergdahl

Panerai
Bara koppar som saknas, känns dock inte som att jag missar något.

image.jpeg
Klart du ska ha Copper! Bara Beluga som är snyggare
 

WBergdahl

Panerai
Tycker att grönt och vitt påminner för mycket om koppar i vissa ljus. Kommer i alla fall inte betala resell för att få den färgen :)
Personligen tycker jag att grön och vit är dom som är på tok för lika och att koppar samt röd är dom som sticker ut lite av dom svarta. Beluga är helt klart snyggast iaf :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har spenderat jäkligt mycket tid de senaste dagarna med att tänka till o gaffla in mig på det jag faktiskt vill ha. La precis en beställning på såna här..
IMG_9156.JPG

LunarEpic FK. Riktigt taggad!! Landar i början av nästa vecka. Utseendemässigt på pricken för egen del. Kommer nog bli riktigt trevliga. Ser verkligen fram emot att traska the streets of Hongkong i dessa. Lär absolut köpa ett par UBs sen också, förmodligen de röda. Och kanske ett par vita Stan Smiths till sommaren. O förmodligen något mer.. :)
 

Psykel

Patek
Fick precis hem mina första riktiga kvalitetssneakers idag! Ett par Buddy, made in Japan! Galen kvalitet och sitter perfekt! Bara att vänta på våren nu, så jag får bära dom! Grymt pris just nu, halva priset på Caliroots + 10% extra blev totalt 850kr inklusive frakt!
Fick med ett par svarta vaxade snören också! :D
IMG_3737.JPG
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Fick precis hem mina första riktiga kvalitetssneakers idag! Ett par Buddy, made in Japan! Galen kvalitet och sitter perfekt! Bara att vänta på våren nu, så jag får bära dom! Grymt pris just nu, halva priset på Caliroots + 10% extra blev totalt 850kr inklusive frakt!
Fick med ett par svarta vaxade snören också! :D
IMG_3737.JPG
Nu vet jag inte om Converse var först med designen, men de påminner i alla fall om ett par Converse :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Fick precis hem mina första riktiga kvalitetssneakers idag! Ett par Buddy, made in Japan! Galen kvalitet och sitter perfekt! Bara att vänta på våren nu, så jag får bära dom! Grymt pris just nu, halva priset på Caliroots + 10% extra blev totalt 850kr inklusive frakt!
Fick med ett par svarta vaxade snören också! :D
IMG_3737.JPG
Kul! Berätta gärna vad du tycker när du har använt skorna en sväng.
Nu vet jag inte om Converse var först med designen, men de påminner i alla fall om ett par Converse :)
Vilken modell tänker du på? Och vad är likheterna?

All-stars (Chuck Taylor) firar 100 år idag - om det är den skon du tänker på.:)
 

Psykel

Patek
Nu vet jag inte om Converse var först med designen, men de påminner i alla fall om ett par Converse :)
Mjo, möjliga släktdrag finns väl. Men det är en klart märkbar skillnad i kvalitetsintrycket. Grymt bra läder och konstruktion. Sydd sula som borde hålla bra mycket bättre än Converses (och alla andra märken i samma klass) limmade sulor som tenderar att släppa här och där. Men ja, bumpern och sulmönstret är rätt likt. Annars är det ju liksom sneakerprofil 1A i övrigt.
Kul! Berätta gärna vad du tycker när du har använt skorna en sväng.
Absolut! Kommer dröja till våren, dock! Hittills älskar jag dom! Galet skön innersula jämfört med dom skor @KenKun postade (har ägt ett antal Converse i mina dagar och dom har alltid varit ganska obekväma i längden - kört Vans sen ett par år som är betydligt bekvämare). Sen är det en liiiiiten defekt i mina, som du kan se i mitt foto. Den inre sidosömmen på högerskon (den bakre i fotot) är lite ojämn på ett par ställen. Men det tillför lite charm och pekar tydligare på att dom är handsydda!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Mjo, möjliga släktdrag finns väl. Men det är en klart märkbar skillnad i kvalitetsintrycket. Grymt bra läder och konstruktion. Sydd sula som borde hålla bra mycket bättre än Converses (och alla andra märken i samma klass) limmade sulor som tenderar att släppa här och där. Men ja, bumpern och sulmönstret är rätt likt. Annars är det ju liksom sneakerprofil 1A i övrigt.

Absolut! Kommer dröja till våren, dock! Hittills älskar jag dom! Galet skön innersula jämfört med dom skor @KenKun postade (har ägt ett antal Converse i mina dagar och dom har alltid varit ganska obekväma i längden - kört Vans sen ett par år som är betydligt bekvämare). Sen är det en liiiiiten defekt i mina, som du kan se i mitt foto. Den inre sidosömmen på högerskon (den bakre i fotot) är lite ojämn på ett par ställen. Men det tillför lite charm och pekar tydligare på att dom är handsydda!
Limmar verkligen Converse sina sulor? Fanns en period då jag enbart använde Converse, i vått och torrt, i flera år. Aldrig släppt. Absolut noll dämpning docl, så nu har jag gått vidare till andra skor :)
 

Psykel

Patek
Limmar verkligen Converse sina sulor? Fanns en period då jag enbart använde Converse, i vått och torrt, i flera år. Aldrig släppt. Absolut noll dämpning docl, så nu har jag gått vidare till andra skor :)
Jämför mitt foto med dom du postade. Man ser en söm som går precis under sulkanten, vilket saknas på dina foton. Dom Converse och Vans jag haft släpper i "tåvecket" efter ett tag. Sen är ju Converse och Vans helt okej för priset. Skorna jag köpte kostade ändå 1800kr ordinarie pris.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jämför mitt foto med dom du postade. Man ser en söm som går precis under sulkanten, vilket saknas på dina foton. Dom Converse och Vans jag haft släpper i "tåvecket" efter ett tag. Sen är ju Converse och Vans helt okej för priset. Skorna jag köpte kostade ändå 1800kr ordinarie pris.
Aa. Jag brukar köpa mina Converse i Asien eller USA. Kostar runt 330 kr paret, jämfört med Sverige som tar 700 kr :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jämför mitt foto med dom du postade. Man ser en söm som går precis under sulkanten, vilket saknas på dina foton. Dom Converse och Vans jag haft släpper i "tåvecket" efter ett tag. Sen är ju Converse och Vans helt okej för priset. Skorna jag köpte kostade ändå 1800kr ordinarie pris.

Det är underbart att få se lite snygga sneakers i tråden, det händer mer och mer sällan. Tror att om Adidas skulle göra nästa NMD/Yeesy-släpp med blinkande neon skulle kommentarerna flöda hur riktigt fett det är mer neon ;) Grattis till ett riktigt bra köp :)
 

Psykel

Patek
Det är underbart att få se lite snygga sneakers i tråden, det händer mer och mer sällan. Tror att om Adidas skulle göra nästa NMD/Yeesy-släpp med blinkande neon skulle kommentarerna flöda hur riktigt fett det är mer neon ;) Grattis till ett riktigt bra köp :)
Håller med! No offense till dom som tycker om sånna skor, men personligen tycker jag att dom är förfärligt gräsliga!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Någon som är sugna på ett par Ultraboost i denna schyssta färg? US 10.5.
Använda en gång, under sommaren. Ingen låda kvar.
Finns i Stockholm.

1500 KR.

IMG_2643.JPG
 
  • Like
Reactions: joF
Topp