• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Björklund

Panerai
Länge sedan jag postade här. 356'an har fått nytt liv efter bandbytet.

IMG_8183.JPG
 

Bogatir

Cartier
Ohoj Sinnvänner!
Jag har ett svart silikonband och en länk beställd från Duskland. Men om man dessutom ska utrusta sin Sinn EZM3 med brunt läder, vad skulle ni då rekommendera?
/P
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Passade förresten på att beställa ett kompletterande läderband från Sinn när jag var inne hos Erikson. Har exakt samma band till U1:n, men det passar tyvärr inte då det är 22mm och 144:n har 20mm. Vet inte riktigt om den skulle göra sig bra på gummi, det får i sådana fall bli till nästa sommar.

09c9bf81be870cf4e0666fae7163f285.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fråga till @yonsson
Det är lite svårt att se på dina bilder på den 103:a du hade, men det ser ut som att caset kan ha varit blankpolerat. Är det något som du minns? Anledningen till frågan är att jag undrar lite varför dagens 103:a har både polerade mittlänkar och polerat case, (se bild i inlägg tre poster upp), till skillnad från den mer matta 356:n. Får inte riktigt ihop tooligheten i en pilotklocka och de polerade detaljerna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ohoj Sinnvänner!
Jag har ett svart silikonband och en länk beställd från Duskland. Men om man dessutom ska utrusta sin Sinn EZM3 med brunt läder, vad skulle ni då rekommendera?
/P

Det finns ett gäng bruna band från Sinn om du vill ha original med Sinn.spänne . Gå in på www.sinn.de och gå till din klocka och sen till "configure your watch" så kan du se hur de olika nyanserna ser ut till klockan. Sen är det ju alltid trevligt att handla i butik, speciellt då det i princip är identiska priser som direk från Sinn, så om du är i Stockholm kan jag rekommendera en tripp till Erikson Urhandel.

EDIT: Det finns ett nytt band som ser riktigt bra ut. Det låg i lådan till Sinn 910 och är gjort av häst! och hade en toning som gjorde att i alla fall det specifika exet hade en fint patinerad look som passade vansinnigt bra till 910ans krämvita tavla.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fråga till @yonsson
Det är lite svårt att se på dina bilder på den 103:a du hade, men det ser ut som att caset kan ha varit blankpolerat. Är det något som du minns? Anledningen till frågan är att jag undrar lite varför dagens 103:a har både polerade mittlänkar och polerat case, (se bild i inlägg tre poster upp), till skillnad från den mer matta 356:n. Får inte riktigt ihop tooligheten i en pilotklocka och de polerade detaljerna.
IMG_8215.JPG
IMG_8217.JPG

Stämmer att boetten var polerad.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Strålande...tack för klargörande. @Weasel riktigt vass bild!

Jag tycker att det blir onödig spridning och svårsökt när det inte finns någon riktig officiell Sinn-tråd. Vad säger du @Greven , kan du inte se om ministeriet kan döpa om den här tråden till Die Official Sinn Faden, eller bara Den stora tråden om Sinn eller liknande :) Om man till exempel är nyfiken på ämnet och söker nu, är det inte helt enkelt att hitta fram till de mest matiga trådarna och det är ju synd.
 
Senast ändrad:

engst

Cartier
Strålande...tack för klargörande. @Weasel riktigt vass bild!

Jag tycker att det blir onödig spridning och svårsökt när det inte finns någon riktig officiell Sinn-tråd. Vad säger du @Greven , kan du inte se om ministeriet kan döpa om den här tråden till Die Official Sinn Faden, eller bara Den stora tråden om Sinn eller liknande :) Om man till exempel är nyfiken på ämnet och söker nu, är det inte helt enkelt att hitta fram till de mest matiga trådarna och det är ju synd.

Vet inte hur det brukar funka på KS, men det låter som ett alldeles utmärkt förslag :D
 

Greven

Audemars
Strålande...tack för klargörande. @Weasel riktigt vass bild!

Jag tycker att det blir onödig spridning och svårsökt när det inte finns någon riktig officiell Sinn-tråd. Vad säger du @Greven , kan du inte se om ministeriet kan döpa om den här tråden till Die Official Sinn Faden, eller bara Den stora tråden om Sinn eller liknande :) Om man till exempel är nyfiken på ämnet och söker nu, är det inte helt enkelt att hitta fram till de mest matiga trådarna och det är ju synd.
Låt mig bara ringa några samtal...
 
Topp