• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

demondave

Rolex
Det kanske till och med går att få in länk plus Alcantara under 15´list om Alcantarat kostar prick 1´.

Det ska ju graveras också, givetvis ska det räknas in i prislappen. På alcantarat passar den dessutom bra tänkt budget, typ 556i. Kan ju tipsa mottagaren om Erikson om han blir sugen på andra alternativ framöver, Sinns länkar kostar ju inte huggorm löst ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Då är det bara att ringa Erikson imorgon när de öppnar :) De hade bara en enda grå 104 inne när jag var där i fredags.

EDIT: Kan det förresten vara dubbel dagvisning på 104, dvs även med engelska? @Nissenutz
På min 104:a är det dubbel visning. Men det kvittar eftersom Deutsch der einzige der richtig ist!

Edit: Ridå... typ fyra på bollen...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har snöat in lite på Muhle glashütte terrasport. Den är ju iofs väldigt lik Stowa o andra a-uhr men den svarta har lite snyggt rött i sig o snygg flieger länk. Någon som har lite erfa av kvalitet o finish på Muhle generellt? Jämfört Sinn? Eller Stowa? Eller hur är dom? Har aldrig stött på någon IRL. Sorry för korspostande från tysk tråden men där var inget drag o jag tänkte denna säkert kan falla ngn Sinner på läppen oxå?
muehleglashuette_m1_37_44_mb-png.957335
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har snöat in lite på Muhle glashütte terrasport. Den är ju iofs väldigt lik Stowa o andra a-uhr men den svarta har lite snyggt rött i sig o snygg flieger länk. Någon som har lite erfa av kvalitet o finish på Muhle generellt? Jämfört Sinn? Eller Stowa? Eller hur är dom? Har aldrig stött på någon IRL. Sorry för korspostande från tysk tråden men där var inget drag o jag tänkte denna säkert kan falla ngn Sinner på läppen oxå?
muehleglashuette_m1_37_44_mb-png.957335

Jag har för mig att @Swizz beat har Mühle
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det ska ju graveras också, givetvis ska det räknas in i prislappen. På alcantarat passar den dessutom bra tänkt budget, typ 556i. Kan ju tipsa mottagaren om Erikson om han blir sugen på andra alternativ framöver, Sinns länkar kostar ju inte huggorm löst ;)

Det är ju inte supergeneröst med plats på baksidan å 104:n. Men det kanske fungerar att få plats på den inre ringen?

Skärmavbild 2018-11-06 kl. 21.29.31.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tjatar lite nu @demondave , men ring Erikson vid öppning imorse för de visste inte när de skulle få hem fler ex. Det skulle ju vara trist att ha bestämt sig och så visar det sig att den har blivit såld.
 

demondave

Rolex
Det är ju inte supergeneröst med plats på baksidan å 104:n. Men det kanske fungerar att få plats på den inre ringen?

Skärmavbild 2018-11-06 kl. 21.29.31.png

Jag tjatar lite nu @demondave , men ring Erikson vid öppning imorse för de visste inte när de skulle få hem fler ex. Det skulle ju vara trist att ha bestämt sig och så visar det sig att den har blivit såld.

Lasergravyr på glaset, som sedan fylls i med färg. Nya tider kräver nya metoder :)

Pratade med Richard under sen EM, så han vet att den gråa är högintressant. Han som tipsade om den, hade faktiskt inte tänkt på den trots att jag själv tycker att det är svinsnygg!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har för mig att @Swizz beat har Mühle
Just ja det har jag nog sett....vi får se om han pitchar in något här. Det verkar ju vara ont om både Stowa om ju är riktigt prisvärda o Damasko här också. Lite synd. Nog för att Sinn är bra nog men Damasko går inte av för hackor om vi snackar hårda klockor....dock inte riktigt så snygga i min smak. Generellt ligger ju prisnivå ifht prestanda grymt bra på alla ovan. Men just Mühle har jag själv ingen riktig koll på. Snygga iaf men jag skall hålla mig till tråd topic.... :)
 

Mankebank

Cartier
AE0688C3-ED14-4F7D-8BC4-D716A11DCF69.jpeg
Då ska vi se.

Ska styra en minnesgåva, alltså under 15k ink moms till en anställd herre som fyller 50.
Guldklockor inom skatteverkets gräns är så förbaskat tråkiga, så tanken var en svart 556i på H-länk. Allsidig klocka, säkert kort. Sådana hinner tyvärr inte levereras i tid.

Då kom nya 104 med grå sunbursttavla upp som ett alternativ. På grått mocka för att hålla ungefär samma budget, eventuellt H-länk som klarar SKV:s gräns.

Vad tror panelen, funkar det till en vad jag vet helt klockointresserad 50-åring? Är den allsidig nog för att kunna köpa som present?
Jag säger nej. En Sinn 556 på länk är klassiskt snygg och faktiskt ett bra val också till någon som inte är intresserad, även om någon som inte är intresserad kan tycka att det är lite bökigt att behöva dra upp den. En Sinn 104 är inte alls klassisk, risken finns att han inte gillar den utan tycker att det är en egendomligt formgiven och grå tysk klocka som ideligen stannar när han inte använder den. Dessutom kommer någon som inte är intresserad inte att orka byta läderbandet när det ser sorgligt ut, speciellt inte som det inte är svart och enkelt att hitta ett liknande.

Jag hade köpt en batteriklocka av känt märke på länk. Omega hade varit helrätt men är över budget så då säger jag Longines som alla känner till. Klassisk klocka på länk, inte något överdimensionerat eller konstigt som kommer att kännas omodernt utan en ”lyxklocka” - en klocka för 15000 är lyx för de flesta - som han kan ha varje dag hela livet utan att den känns fel.
 

demondave

Rolex
Jag säger nej. En Sinn 556 på länk är klassiskt snygg och faktiskt ett bra val också till någon som inte är intresserad, även om någon som inte är intresserad kan tycka att det är lite bökigt att behöva dra upp den. En Sinn 104 är inte alls klassisk, risken finns att han inte gillar den utan tycker att det är en egendomligt formgiven och grå tysk klocka som ideligen stannar när han inte använder den. Dessutom kommer någon som inte är intresserad inte att orka byta läderbandet när det ser sorgligt ut, speciellt inte som det inte är svart och enkelt att hitta ett liknande.

Jag hade köpt en batteriklocka av känt märke på länk. Omega hade varit helrätt men är över budget så då säger jag Longines som alla känner till. Klassisk klocka på länk, inte något överdimensionerat eller konstigt som kommer att kännas omodernt utan en ”lyxklocka” - en klocka för 15000 är lyx för de flesta - som han kan ha varje dag hela livet utan att den känns fel.

556i var ju tanken, men den hinner inte hit i tid. Ärligt talat pallar jag inte med att köpa en ”tråkig” batteri-Longines. Våndan av att ha en klocknörd som chef :) Ska det vara klocka är nog Sinn det jag kan med att bränna företagets pengar på.

Alternativet är typ resepresentkort, men det känns oinspirerat. Går på att brorsan, som är helt oinsatt men känner personen ifråga, gillade 104:an. Får väl bara peppa gubben att skaffa några natoband eller fundera på en länk :D
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack för det Swizz! Underligt att man inte hör mer om dom. Terrasporten ligger ju på vettiga 12k med länk från C24 typ. Nu blev det plötsligt jobbigt för jag är två mm från att köpa en 104 A ju...Kul också med den där woodpecker modden på verken. Verkar vara riktigt bra skit det där...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
556i var ju tanken, men den hinner inte hit i tid. Ärligt talat pallar jag inte med att köpa en ”tråkig” batteri-Longines. Våndan av att ha en klocknörd som chef :) Ska det vara klocka är nog Sinn det jag kan med att bränna företagets pengar på.

Alternativet är typ resepresentkort, men det känns oinspirerat. Går på att brorsan, som är helt oinsatt men känner personen ifråga, gillade 104:an. Får väl bara peppa gubben att skaffa några natoband eller fundera på en länk :D
Demon: grattis gubbe! Här har du en klocka.

Gubbe: åh tack! Den var fin :)

Demon: och här har du inloggningsuppgifter till klocksnack, reggad och klar.

:D
 

Mankebank

Cartier
556i var ju tanken, men den hinner inte hit i tid. Ärligt talat pallar jag inte med att köpa en ”tråkig” batteri-Longines. Våndan av att ha en klocknörd som chef :) Ska det vara klocka är nog Sinn det jag kan med att bränna företagets pengar på.

Alternativet är typ resepresentkort, men det känns oinspirerat. Går på att brorsan, som är helt oinsatt men känner personen ifråga, gillade 104:an. Får väl bara peppa gubben att skaffa några natoband eller fundera på en länk :D
En automatisk Longines då? Länk, lagom stor, lagom dyr och med Longines i rejält typsnitt på tavlan så att alla ser att det är en fin klocka.
https://www.uret.se/longines-conquest-svart-stal-o40-mm-p-25552.html

Men resepresentkort låter väl också bra. Vi som är intresserade ser att du lagt 15 papp på den lite egenartade tyska klockan men någon mindre intresserad tycker att en guldfärgad otäcking från Ur och Penn för en tiondel av pengarna är blankare.
 

demondave

Rolex
Demon: grattis gubbe! Här har du en klocka.

Gubbe: åh tack! Den var fin :)

Demon: och här har du inloggningsuppgifter till klocksnack, reggad och klar.

:D

Busted! Fullt rimligt väl? Klockintresserade anställda måste vara drömmen, inga problem att jobba övertid, alltid något nytt köp som hägrar.

En automatisk Longines då? Länk, lagom stor, lagom dyr och med Longines i rejält typsnitt på tavlan så att alla ser att det är en fin klocka.
https://www.uret.se/longines-conquest-svart-stal-o40-mm-p-25552.html

Men resepresentkort låter väl också bra. Vi som är intresserade ser att du lagt 15 papp på den lite egenartade tyska klockan men någon mindre intresserad tycker att en guldfärgad otäcking från Ur och Penn för en tiondel av pengarna är blankare.

Han gillar Saab, räknar med att det klassar honom som speciell nog ;)
 
Topp