• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fikade precis med @Moorflax och nu slår det mig att vi aldrig tog gruppklockfoto. Tack för trevligt surr i alla fall :)

IMG_20181111_145927.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Det ska bli riktigt kul att se din nya och dina foto-skills är ju betydligt bättre än förra ägarens så det ska bli spännande att se hur pass fotogenique den är :)
Min kommer tyvärr inte förrän slutet av november/början av december.
Ja jag tänkte försöka knäppa några trevliga bilder så fort den landar. Ska bli kul och se hur den är som fotomodell :)
 

demondave

Rolex
Jag är rätt säker på att den blå U1an var kvar. Överlag så var utbudet(och bemötandet) i toppklass, by far den bösta upplevelse jag någonsin haft i en klockbutik.

Problemet är att just nu ligger en Speedmaster högst upp på listan, mina prioriteringar skiftar dock timme för timme...

Tur att Speedy går att lösa där också, iaf om vi pratar nytt :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag är rätt säker på att den blå U1an var kvar. Överlag så var utbudet(och bemötandet) i toppklass, by far den bösta upplevelse jag någonsin haft i en klockbutik.

Problemet är att just nu ligger en Speedmaster högst upp på listan, mina prioriteringar skiftar dock timme för timme...
Varför är så många så sugna på Speedys? Är inte en 103a med plexi en roligare/trevligare klocka?
Kanske lite genomskinligt att posta detta i Sinntråden iofs :rolleyes:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Varför är så många så sugna på Speedys? Är inte en 103a med plexi en roligare/trevligare klocka?
Kanske lite genomskinligt att posta detta i Sinntråden iofs :rolleyes:
Har själv varit sugen på Speedy, men efter att ha provat den hos AD kände jag att den är aningen för stor för mig. Dessutom skulle jag ha svårt för att klara av en klocka utan hacking. Därför är jag själv inställd på 103 St nu. :) Alternatict 356 Flieger. Gillar även day-date-komplikationen!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Varför är så många så sugna på Speedys? Är inte en 103a med plexi en roligare/trevligare klocka?
Kanske lite genomskinligt att posta detta i Sinntråden iofs :rolleyes:
Som ex speedyägare förstår jag absolut varför man väljer den. Otroligt bra klocka, men lite stor kan jag tycka med smala handleder. Tycker också den och 103 skiljer sig ganska mycket. Speedy är lite renare och funkar därför bättre till alla tillfällen, medans 103 känns mer renodlad tool watch. Själv tycker jag den blir lite för plottrig med arabiska siffror och dag och datum. Med det sagt fortfarande en grym klocka!
 
Topp