• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyraste flingan hittills?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Minns att jag läste en annons på en Flinga på Klocksnack för ca 2 år sedan. 18.000 kr var priset, med länk. Låg till salu länge dessutom....
 

Helvetia

Cartier
Hur mycket får man för sin flinga i dessa dagar egentligen? Har sett en del galna priser internationellt men hur mycket återspeglar sig det här i Sverige. Tror inte jag sett en enda flinga bli såld i Sverige på ett tag, förutom ett blocketfynd.
image.jpg
 

Whedda

Rolex
Samtidigt.. Hur kul är det att köpa NOS? Vore ju fullkomligt idiotiskt att bära den sen. Se det hellre som ett bra referensobjekt av en 9xx-serie och försök att hitta en använd i så nära skick som möjligt till ett lägre pris. Denna förtjänar att få 40 år till utan att någon förstör den.

Det där är jävligt intressant. Å ena sidan känner man ju att klockor är till för att användas men har den legat oanvänd så här länge tycker nog jag också att den förtjänar att förbli orörd.

Är det bara estetiken i NOS man är ute efter kan man lika gärna slå till på en 4.4milj serviceboett med servicetavla, visare och länk. Då får du NOS-känslan till klart lägre pris. Kommer såklart aldrig bli samma potentiella investering men om man bara vill ha den och använda är det inte helt dumt. Konceptet skulle kunna appliceras på allt mellan en Tudor Snowflake till en Rolex Daytona beroende på budget :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Hur mycket får man för sin flinga i dessa dagar egentligen? Har sett en del galna priser internationellt men hur mycket återspeglar sig det här i Sverige. Tror inte jag sett en enda flinga bli såld i Sverige på ett tag, förutom ett blocketfynd.
image.jpg
https://klocksnack.se/threads/blå-tudor-snowflake-94110.34323/
https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-snowflake-ref-9411-0.38904/
https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-9411-0-snowflake.34854/
 

_jonte

Patek
Samtidigt.. Hur kul är det att köpa NOS? Vore ju fullkomligt idiotiskt att bära den sen. Se det hellre som ett bra referensobjekt av en 9xx-serie och försök att hitta en använd i så nära skick som möjligt till ett lägre pris. Denna förtjänar att få 40 år till utan att någon förstör den.
Hur ser man att klockan är NOS och inte bara nyslipad? Lekte med tanken på det senare, och kom inte på nån detalj som motsäger det på bilderna. Vad ser du mer än jag, så att säga? :)
 

UncleBear

Panerai
Hej på er, följt KS under en längre period med varierande intensitet. Jag har glädjande nog sett ett ökat intresse kring Snöflingan. Har under en tid letat efter ett exemplar från 1970 (årsklocka) men har inte hittat någon som jag varit riktigt nöjd med. Trillade nyligen över en -76:a som jag inte kunde motstå. En blå skönhet som väckte habegär direkt och är numera min.
image.jpg

Bifogar en dålig bild från IPhone med ett Nubucknato istället för Rolexband som följde med klockan.
Hur nöjd som helst!!!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hej på er, följt KS under en längre period med varierande intensitet. Jag har glädjande nog sett ett ökat intresse kring Snöflingan. Har under en tid letat efter ett exemplar från 1970 (årsklocka) men har inte hittat någon som jag varit riktigt nöjd med. Trillade nyligen över en -76:a som jag inte kunde motstå. En blå skönhet som väckte habegär direkt och är numera min.
image.jpg

Bifogar en dålig bild från IPhone med ett Nubucknato istället för Rolexband som följde med klockan.
Hur nöjd som helst!!!

Grattis! Den ser mycket fin ut

Nu vill vi såklart veta allt, var hittade du den etc. Lite mer bilder vill vi såklart se
 

UncleBear

Panerai
Tack så mycket!
Klockan kommer från en mycket trevlig samlare i Sverige som jag är bekant med sedan flera år tillbaka.
Berättade för honom om mina fruktlösa försök att hitta en flinga som årsklocka. Egentligen var en Rolex 1680 red det som lockade mest men en efter att verkligheten kommit ikapp mig började jag leta efter en Tudor Snowflake. Jakten är kul.
Siktet var som sagt inställt på en -70:a men klockan han erbjöd gick inte att motstå. Ytterst välbehållen. Innebär sannolikt att den kommer att behållas och att jakten på en 1680 tas upp när euforin lagt sig.

Ännu en dålig iphonebild bifogas. Denna med ännu lite sämre ljus då Göteborg blivit mörkt och kallt...
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    117.1 KB · Visningar: 42

Simpatico

Rolex
Hej på er, följt KS under en längre period med varierande intensitet. Jag har glädjande nog sett ett ökat intresse kring Snöflingan. Har under en tid letat efter ett exemplar från 1970 (årsklocka) men har inte hittat någon som jag varit riktigt nöjd med. Trillade nyligen över en -76:a som jag inte kunde motstå. En blå skönhet som väckte habegär direkt och är numera min.
image.jpg

Bifogar en dålig bild från IPhone med ett Nubucknato istället för Rolexband som följde med klockan.
Hur nöjd som helst!!!

Stort grattis, ser ut att vara i kanonskick.
Snyggt fångat.
 

thomastheswede

Audemars
Hej på er, följt KS under en längre period med varierande intensitet. Jag har glädjande nog sett ett ökat intresse kring Snöflingan. Har under en tid letat efter ett exemplar från 1970 (årsklocka) men har inte hittat någon som jag varit riktigt nöjd med. Trillade nyligen över en -76:a som jag inte kunde motstå. En blå skönhet som väckte habegär direkt och är numera min.
image.jpg

Bifogar en dålig bild från IPhone med ett Nubucknato istället för Rolexband som följde med klockan.
Hur nöjd som helst!!!
Oj, det där var en riktig pärla. Grattis till fångsten.
 
Topp