Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den kombon var riktigt jäkla trevligBorde vara nöjd och sluta köpa klockor trippel
Istället för en halvlass bild på alla tre valde jag istället ut en bra bild på varje.
En stor, en liten och en mittemellan.
Eller.. en automat, en manuell, en kvarts.
En timme only, en med datum och en GMT.
Osv..
Älskar dessa klockor, kanske får de alla vara kvar ett tag..
typ perfekt trio
Vad är det för storlek på tanken?Har hittat en trippel jag är nöjd med för tillfället. Explorern används dagligen och då passar det perfekt att rotera den med två quartzare. Tanken används nästan bara till kostym numera och Seamastern agerar beater.
Det är en Must Large, så 33.7x25.5 mmVad är det för storlek på tanken?
Nya Explorer 36mm bredvid?Det är en Must Large, så 33.7x25.5 mm
Kör du verkligen dessa på nato? Tycker nästan synd om globenHar skrivit i denna tråd tidigare men tänker att en uppdatering vore på plats.
Rolex Submariner no date, Blancpain Villeret och Omega Globemaster. Alla på Nato-band
Yes, det stämmer! Explorern ligger dock lite högre upp eftersom låset ligger under, så om du är ute efter att jämföra storleken mellan de båda så är bilden inte helt rättvis. Jag upplever tanken som lite större i jämförelse än vad bilden antyder.Nya Explorer 36mm bredvid?
Kvadrupel med en Navitimer?manuell trippel.. vad kan man mer önska sig
sa...an så snygg.. är den manuell?Kvadrupel med en Navitimer?
Ja, ska vara B02 verket i den verkar det som.sa...an så snygg.. är den manuell?
Ja, det gör jag. Jag har ju metallarbanden till Rolex och Omega men jag gillar Nato-band då de i princip inte väger någonting, de är lätta att tvätta, de tar minimalt med plats på handleden samt att de tonar ner blinget en hel del på annars dyra klockor. Rolex en bär jag dagligen då jag jobbar i Afrika. Omega är en suverän reseklocka och Blancpain...ja, det är ju en BlancpainKör du verkligen dessa på nato? Tycker nästan synd om globen
OkJa, det gör jag. Jag har ju metallarbanden till Rolex och Omega men jag gillar Nato-band då de i princip inte väger någonting, de är lätta att tvätta, de tar minimalt med plats på handleden samt att de tonar ner blinget en hel del på annars dyra klockor. Rolex en bär jag dagligen då jag jobbar i Afrika. Omega är en suverän reseklocka och Blancpain...ja, det är ju en Blancpain
Jag blir lite nyfiken på hur du menar att du tycker "synd" om globen?
Älskar din sinn med det bandetmanuell trippel.. vad kan man mer önska sig
Ja. En kronografEn stor italiensk badklocka, en lite mindre casual flygare och en ännu mindre sportdressad utforskare. Behöver man något mer?
Haha, så borde det rimligen bli jaÄr det minstingen som har högst WR per mm ?