• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Evighetstråd: Gissa bilden!

Fryken

Kamrern
2-Faktor
max skrev:
Gavve skrev:
Piece of cake!
Här är mitt bidrag:
Vad är det och vad används detta till?

Park Tool Ts-2Di Dial Indicator Gauge

Item #: TOOL68404
Manufacturer: Park Tool
Mfr. Model Number: TS-2DI

  • Measures a wheel's lateral and radial run-out to .01mm.
    Mounts easily to any TS-2 or TS-2.2 Truing Stand.
    Enables user to set and follow tolerances for each wheel.
    Includes two dials, mounting brackets and specially designed tips

...det tror jag den är och gör :D

Hahaha. Gick på muggen med tanken att han säkert glömt döpa om den. Kom tillbaka och så har du satt den. Snyggt Max! :D
 

max

Dancing Queen
Slänger in en ny bild direkt

Klocktillverkare och modell?
bildd02.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
max skrev:
Gavve skrev:
Piece of cake!
Här är mitt bidrag:
Vad är det och vad används detta till?

Park Tool Ts-2Di Dial Indicator Gauge

Item #: TOOL68404
Manufacturer: Park Tool
Mfr. Model Number: TS-2DI

  • Measures a wheel's lateral and radial run-out to .01mm.
    Mounts easily to any TS-2 or TS-2.2 Truing Stand.
    Enables user to set and follow tolerances for each wheel.
    Includes two dials, mounting brackets and specially designed tips

...det tror jag den är och gör :D

Hahaha. Gick på muggen med tanken att han säkert glömt döpa om den. Kom tillbaka och så har du satt den. Snyggt Max! :D

Haha skulle egentligen ta ett eget foto men pallade inte leta upp det så då blev det sådär... :D

Svaret är dock inte vad jag egentligen önskade; ville ha typ:

Instrumentet kallas för "klocka" och används för att mäta kast (run-out) på roterande delar

Det var alltså högst on topic
 

max

Dancing Queen
Gavve skrev:
Haha skulle egentligen ta ett eget foto men pallade inte leta upp det så då blev det sådär... :D

Svaret är dock inte vad jag egentligen önskade; ville ha typ:

Instrumentet kallas för "klocka" och används för att mäta kast (run-out) på roterande delar

Det var alltså högst on topic

Sorry, borde ha väntat, det är ju iof samma svar men på svenska istället för engelska men jag missade poängen med att det kallas klocka på svenska.
Borde som sagt ha väntat på ett ok. Ber om ursäkt för det.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
max skrev:
Gavve skrev:
Haha skulle egentligen ta ett eget foto men pallade inte leta upp det så då blev det sådär... :D

Svaret är dock inte vad jag egentligen önskade; ville ha typ:

Instrumentet kallas för "klocka" och används för att mäta kast (run-out) på roterande delar

Det var alltså högst on topic

Sorry, borde ha väntat, det är ju iof samma svar men på svenska istället för engelska men jag missade poängen med att det kallas klocka på svenska.
Borde som sagt ha väntat på ett ok. Ber om ursäkt för det.

Haha inga problem! Sådant får man räkna med när man gör sådan blunder... Nu vet jag ju till att lägga upp bilderna rätt till nästa gång :D
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Fan daviden! Kan inte se dina bilder på jobbet!!! :x Kan iofs vara ett tydligt tecken på att jag borde jobba istället.. :roll:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där bara måste ju vara paintkladd på klocka, helt enkelt.
Edit: Jacobz: Vi måste ändra reglerna, alternativt försvåra genom att lägga upp bilder som är klippta eller dylikt, för jag hamnade direkt till en gammal tråd om köpet när jag googlade på bilden. :oops:
Således kan jag lätt svara på frågan, men vägrar, då det var för lätt att fuska fram ett svar.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
yonsson skrev:
Det där bara måste ju vara paintkladd på klocka, helt enkelt.
Edit: Jacobz: Vi måste ändra reglerna, alternativt försvåra genom att lägga upp bilder som är klippta eller dylikt, för jag hamnade direkt till en gammal tråd om köpet när jag googlade på bilden. :oops:
Således kan jag lätt svara på frågan, men vägrar, då det var för lätt att fuska fram ett svar.

Ja, egentligen håller jag med. Det var kanske lite väl lätt!
Dock är det bra med snabba och lättare svar som kanske genererar en större omsättning svar i tråden, men du har rätt. Och har stafettpinnen! (Plattfot, du var en minut efter, fick PM av Yonsson med svaret) :mrgreen:
 

max

Dancing Queen
en moddad seiko FFF som nu fått hackfunktion? :D
Är väl ett 6R15B utan seikologgor eller minns jag fel?
Sumon har väl 6R15B eller är det C som standard, men visste inte att några klockor såldes med den obrandande versionen... är helt lost nu och kan vara ute och cykla rejält men slänger ändå in en gissning på Seiko Sumo
 
Topp