• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på köp - Budget ~ 10k

Aanta

Omega
2-Faktor
Fördelen att köpa hos AD är väl lite en del av känslan, brukar inte vara krångel vid garantiärenden osv. Sen är det väl lite dyrare än om du kniper en klocka hos en gråhandlare. Vet inte vilken modell du menar specifikt heller, men att köpa lätt begagnade klockor kan ofta vara en riktigt bra affär! Så gott som nyskick med garanti och allt men betydligt billigare än att knata in hos AD och plocka ut klockan själv.
Det kan jag förstå. Samtidigt har jag väl varit lite inne på att försöka hitta en lätt begagnad men vill gärna ha en till sommaren. Om man har någon världsgaranti går det att lämna in till AD som skickar vidare eller skickar man till sidan som i sin tur skickar vidare? Fick höra från en AD att de alltid hänvisar till internetbutiken i första hand nämligen, även vid världsgaranti.
 
Om du vill ha en dykare, om den ska vara automat, om andrahandsvärde är skitsamma och du kan blunda för det moraliskt mycket tveksamma i att köpa en klocka med 100% stulen design så är Davosa Ternos svårslagen. 2824-verk, keramiskt insert i dykarringen, safirglas, 200 m wr med skruvkrona, mycket bra länk med dive extension, utmärkt lume och, till skillnad från ex Steinhart, från en enligt fhs.ch legitim Schweizisk klocktillverkare. Du hittar en ny för under 7000 och tar du en ref 161.555.50 så slipper du dessutom datumförstoringen.

davosa.jpg
 

Rahm

Breitling
Tack för era svar. Jag var förbi de klockaffärer jag såg i centrala Örebro under gårdagen, men det var rätt skralt utbud. Har dock hittat ytterligare en klockaffär som ska ha en del av ovanstående märken så jag hoppas få testa någon av modellerna imorgon.

Ungefär hur mycket landar man på för en schysst SMP som inte behöver genomgå service kort efter inköp?
Jag köpte en begad SMP för 6k med Box och papper. Det är dock 4-5 år sedan, men du kan nog hitta en för runt 10k idag. Bara att invänta rätt säljare :) För övrigt en klocka jag starkt kan rekommendera!
 
Topp