• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det nåt märke ni INTE vill ha?

Mr Chance

Kalmar
Kul att läsa igenom den här gamla tråden, får en del tankar i huvudet. Bl a att jag tycker ungefär likadant nu som då, dvs jag gillar inte fula klockor oavsett märke och inte har jag börjat gilla klockor som inte tål vatten heller.

Vidare är det väl så att Panerai snart är "ute", enligt någon, det gällde också för Hublot om jag inte missminner mig. Ska bli kul att följa...

Kan också konstatera att @Denke s motvilja mot månfas består (så gör också min, sorry @leben :() vilket kanske skulle kunna leda fram till någon sorts motståndsrörelse, typ någon sorts anti-tråd i diskussionsdelen?

Men att ingen nämner elefanten i rummet, att Nautilus är en satans tråkig klocka alltså, är ju lite...intressant.

:)
 
Senast ändrad:

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kul att läsa igenom den här gamla tråden, får en del tankar i huvudet. Bl a att jag tycker ungefär likadant nu som då, dvs jag gillar inte fula klockor oavsett märke och inte har jag börjat gilla klockor som inte tål vatten heller.

Vidare är det väl snart så att Panerai snart är "ute", enligt någon, det gällde också för Hublot om jag inte missminner mig. Ska bli kul att följa...

Kan också konstatera att @Denke s motvilja mot månfas består (så gör också min, sorry @leben :() vilket kanske skulle kunna leda fram till någon sorts motståndsrörelse, typ någon sorts anti-tråd i diskussionsdelen?

Men att ingen nämner elefanten i rummet, att Nautilus är en satans tråkig klocka alltså, är ju lite...intressant.

:)
Fast nautilus är trevlig tycker jag.
En gång i månaden syns ju inte månen :)
 

Kallefreddan

Breitling
Jag skulle aldrig köpa en klocka från ett märke som är svårt att uttala rätt, som tex A. Lange & Söhne, Baume & Mercier.
Jaeger LeCoultre är jobbigt att säga men "jäger" löser det problemet samt att dom har mycket fint.

För ett år sen hade jag sagt Breitling som ett aldrig köpa märke, men på sistone har jag fått upp ögonen för Navitimern.
Man ska akta sig för "aldrig"..
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Corum, Orient, och Invicta är de enda tillverkarna som ändå kan tas som semi-seriösa som jag aldrig sett en modell jag gillat från. Skulle lätt kunna köpa en klocka från endera omnämnda tillverkare om de släppte något schysst, men just nu är det tvärnej
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
(Nu ska vi röra runt i grytan)

Tyvärr har jag väldigt svårt att se med med en Sinn i framtiden. Jag tvekar inte en sekund på att det är en fantastisk klocka! Kännt på några och kvalitén är absolutvsombden ska. Den det är nått med logga jag inte alls gillar :( synd, för klockan i sig gillar jag som sagt..
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag skulle aldrig köpa en klocka från ett märke som är svårt att uttala rätt, som tex A. Lange & Söhne, Baume & Mercier.
Jaeger LeCoultre är jobbigt att säga men "jäger" löser det problemet samt att dom har mycket fint.

För ett år sen hade jag sagt Breitling som ett aldrig köpa märke, men på sistone har jag fått upp ögonen för Navitimern.
Man ska akta sig för "aldrig"..
Det var mig en underlig anledning....
 

Skeeter

Panerai
Någon Rolex blir det inte, är som att svära i kyrkan jag vet, men jag har otroligt svårt för märket trots att dess kvalitéer och histora eg är oantastliga... kanske beroende på att det finns så mycket kopior med tillhörande ägare.

Det som satte spiken i kistan när det gäller Rolex för mig (för ca 20 år sedan) var en tunnhårig herre i övre medelåldern som sportade tjock guldkedja, rejält uppknäppt skjorta, Rolex samt körde en guldmetallic Mercedes 280SE med den personliga skylten "VIRIL" som kom glidande över torget i Arboga.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har hittills inte sett en enda Hublot, AP eller Panerai som jag gillar.

Men Panerai är nog överlägset fulast (min åsikt, hata inte)
 
  • Like
Reactions: jhm

Gummo

Joker
2-Faktor
Någon Rolex blir det inte, är som att svära i kyrkan jag vet, men jag har otroligt svårt för märket trots att dess kvalitéer och histora eg är oantastliga... kanske beroende på att det finns så mycket kopior med tillhörande ägare.

Det som satte spiken i kistan när det gäller Rolex för mig (för ca 20 år sedan) var en tunnhårig herre i övre medelåldern som sportade tjock guldkedja, rejält uppknäppt skjorta, Rolex samt körde en guldmetallic Mercedes 280SE med den personliga skylten "VIRIL" som kom glidande över torget i Arboga.
Kungen av Arboga! En sån upplevelse hade fått mig att bara vilja köpa Rolex:)

Finns så sjukt mkt fula klockor av i princip alla märken att man blir mörkrädd men eftersom de allra flesta någorlunda välkända tillverkare också lyckats få till några bra klockor är mitt svar nej.
 

ScubaKing

Audemars
Hublot (samtliga modeller), Audemars Piguet Royal Oak (samtliga i den serien), Invicta, Corum, Omega Speedmaster (Alla som heter något med "Limited Edition"), King Seikoa, Grand Seiko.
Ingen av dessa ovan skulle jag köpa. Just Hublot skulle jag inte köpa för allt smör i Småland. Skulle jag få en skulle jag sälja den direkt!

Och just det..... Sevenfriday....aldrig i livet!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Någon Rolex blir det inte, är som att svära i kyrkan jag vet, men jag har otroligt svårt för märket trots att dess kvalitéer och histora eg är oantastliga... kanske beroende på att det finns så mycket kopior med tillhörande ägare.

Det som satte spiken i kistan när det gäller Rolex för mig (för ca 20 år sedan) var en tunnhårig herre i övre medelåldern som sportade tjock guldkedja, rejält uppknäppt skjorta, Rolex samt körde en guldmetallic Mercedes 280SE med den personliga skylten "VIRIL" som kom glidande över torget i Arboga.
Låter som 'Fiskarn' ;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det här är ju svårt. Jag var tidigare inne på och jättesugen på en Hublot. Men nä, de är så plastiga och lookalike:iga så det kommer aldrig pryda min arm.
Har även tidigare varit sugen på en Omega. Men de kastar ur sig så många modeller att man bara tröttnar ur totalt.
edit: Glömde ju Breitling.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hublot (samtliga modeller), Audemars Piguet Royal Oak (samtliga i den serien), Invicta, Corum, Omega Speedmaster (Alla som heter något med "Limited Edition"), King Seikoa, Grand Seiko.
Ingen av dessa ovan skulle jag köpa. Just Hublot skulle jag inte köpa för allt smör i Småland. Skulle jag få en skulle jag sälja den direkt!

Och just det..... Sevenfriday....aldrig i livet!
Samma här, jag ser spänt fram emot den dag då någon annonserar en vara med sloganen "Unlimited edition" !!
 

Weberg

Audemars
image.jpg
Alla som skrivit Tag Heuer, vore kul att höra om någon av er ändrat sig efter att de nya modellerna släppts. Jag måste erkänna att jag själv gjort det. Denna t.ex. tycker jag är riktigt snygg med bara "Heuer" som logga.
 
Topp