• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Bikinigubben
Är bandhornet skevt? Hur tänker du i så fall när du skriver "ingen retur" utan att riktigt beskriva skadan? Om jag köper den och tycker skadan är större än förväntat, får jag returnera den då?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bikinigubben skrev:
En ding vid bandhornet uppe till vänster.
Var är dingen? Jag ser bara en repa.

IMG_5378.JPG
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor

Gummo

Joker
2-Faktor
Det stora problemet är väl inte en bild. Det stora problemet är beskrivningen och den går att ändra när helst. :)

Nu tror jag för all del att luggen går att rädda hyfsat enkelt men det känns viktigt att skriva att den är skev.
Han har ändrat från "liten ding" till "ding"...
Får inte ihop @Empa s bild med @Bikinigubben s . Ser ut som bilderna är från innan skadan.
IMG_2129.JPG
IMG_2130.JPG
 
  • Like
Reactions: Per

eastwood

Rolex
2-Faktor
Det stora problemet är väl inte en bild. Det stora problemet är beskrivningen och den går att ändra när helst. :)

Nu tror jag för all del att luggen går att rädda hyfsat enkelt men det känns viktigt att skriva att den är skev.
Som lite av en novis blev jag nyfiken. På vilket sätt räddar man en lug som är skev/böjd? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som lite av en novis blev jag nyfiken. På vilket sätt räddar man en lug som är skev/böjd? :)
Beror på vad problemet är, om luggen är "slagen inåt" och det gör att ändlänken inte får plats mellan bandhornen så kan man ju slipa insidan av bandhornet. Med det sagt blir det ju sällan bra, bättre att slipa ändlänken i så fall.

Jag tycker inte vi sett skadan än så det ovan är en spekulation.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
För att dra hela storyn så köpte jag klockan via KS. Har aldrig märkt av ett bandhorn som är skadat eller dylikt men har inte inspekterat noga. Sålde den till Empa som inte heller märkte det förrän han skulle rengöra länken, vilket var någon dag efter att han mottagit klockan. Iochmed att det är på övre bandhornet så är det något svårare att se om man endast kollar på klockan när den är på armen. Tar ner annonsen tills jag uppdaterat med bilder, har fortfarande inte klockan i min närvaro.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hade på känn att min annons skulle diskuteras ungefär på samma sätt som när Rolex Daytona började levereras och folk grät ut om hur hemskt det var att någon köpt den i ren spekulation :)

Så här ligger det till. Jag tyckte klockan var snygg och att det var kul med en limiterad utgåva. Hintade redan från början i någon av Speedy-trådarna att den eventuellt skulle köpas i ren spekulation.

Såg att den såldes för 80.000:- och uppåt på C24 och tänkte att det var enklare att sälja den via KS om det fanns intresse.
Säljs den inte så lägger jag ut den på C24 eller så får den ligga och mogna i några år.

Vad en del verkar ha missat är att klockan släpptes mitt i natten amerikansk tid vilket ledde till en hel del sura miner och hårda ord. Det är antagligen en av anledningarna till att den säljs långt över ordinarie pris.

https://www.chrono24.se/search/inde...earchexplain=1&accessoryTypes=&goal_suggest=1
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hade på känn att min annons skulle diskuteras ungefär på samma sätt som när Rolex Daytona började levereras och folk grät ut om hur hemskt det var att någon köpt den i ren spekulation :)

Så här ligger det till. Jag tyckte klockan var snygg och att det var kul med en limiterad utgåva. Hintade redan från början i någon av Speedy-trådarna att den eventuellt skulle köpas i ren spekulation.

Såg att den såldes för 80.000:- och uppåt på C24 och tänkte att det var enklare att sälja den via KS om det fanns intresse.
Säljs den inte så lägger jag ut den på C24 eller så får den ligga och mogna i några år.

Vad en del verkar ha missat är att klockan släpptes mitt i natten amerikansk tid vilket ledde till en hel del sura miner och hårda ord. Det är antagligen en av anledningarna till att den säljs långt över ordinarie pris.

https://www.chrono24.se/search/inde...earchexplain=1&accessoryTypes=&goal_suggest=1

Jag tycker om dig även fast det enbart handlar om spekulation. :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hade på känn att min annons skulle diskuteras ungefär på samma sätt som när Rolex Daytona började levereras och folk grät ut om hur hemskt det var att någon köpt den i ren spekulation :)

Så här ligger det till. Jag tyckte klockan var snygg och att det var kul med en limiterad utgåva. Hintade redan från början i någon av Speedy-trådarna att den eventuellt skulle köpas i ren spekulation.

Såg att den såldes för 80.000:- och uppåt på C24 och tänkte att det var enklare att sälja den via KS om det fanns intresse.
Säljs den inte så lägger jag ut den på C24 eller så får den ligga och mogna i några år.

Vad en del verkar ha missat är att klockan släpptes mitt i natten amerikansk tid vilket ledde till en hel del sura miner och hårda ord. Det är antagligen en av anledningarna till att den säljs långt över ordinarie pris.

https://www.chrono24.se/search/inde...earchexplain=1&accessoryTypes=&goal_suggest=1
Det är väl bara att gratulera till att marknadsvärdet har stigit sedan du klev på dealen.
Tror inte att många skulle prata om entusiastforum osv om den sjunkit med 50% ;)
 

Makkanxd

Rolex
Inte annons på KS, men vet inte vilken tråd den passar i...

Är det OK som företag att friskriva sig om äkthet/sälja trolig kopia? Länken har Rolex-loggan på låset.

presidentlänk i 18 k (sannolikt ej original)
IMG_7278.jpg


IMG_7279.JPG


http://online.auktionsverket.se/prgm/objektm.asp?a=478387&s=1&fr=&k=555683384
eftersom det antagligen Ikte är äkta så kränger de ju en kopia, vilket inte är lagligt.
Sen man kan man väl inte säga att man inte visste? Som att säga att man inte visste att det var 120km/h på motorvägen och inte 160 :rolleyes:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
"Går vid inskrivningstillfället, SAV garanterar ej för funktionen, sannolikt ej originallänk, bruksslitage, skadad bakboettspackning"

Står väl ingenting om kopia vad jag kan se.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp