• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pluto

Cartier
Nja... det vete 17 om det är ett så grovt överpris att det ens är värt att nämna här. Titanesque som du hänvisar till är ju en gråhandlare som har lite taskig renommé här på forumet.

Ja kan inte påstå att jag att det är ett grovt överpris på något sätt, bara värt en fundering. frågan är nämligen ändå vad man helst väljer? En helt ny gråhandlad, eller en med vad jag vet minst två tidigare ägare. :D
 

Pluto

Cartier
Det är inte samma ref. 001/003 är föregångarna till 031/033 och de är lite svårare att få tag i till ett bra pris. Tycker att priset är högst rimligt.
Det vet jag, visste dock inte att förra ref sumon var svår att få tag på, men så kanske det är?
Isåfall är vi nog överens om att det inte är överpris utan jag som hade fel. :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor

leiden

Rolex
Det vet jag, visste dock inte att förra ref sumon var svår att få tag på, men så kanske det är?
Isåfall är vi nog överens om att det inte är överpris utan jag som hade fel. :)
Har varit på väg att köpa en sumo men ville ha 001 och den gick att hitta ny för 5,5k medan en ny 031 går för knappt 4k. Den prisskillnaden brukar motiveras med att 001/003 är "rare". Vet inte om jag köper motiveringen men nog är de lite svårare att hitta :)
 

newstick

Omega
2-Faktor
Har svårt att förstå det där med att folk har så bråttom så att de lägger upp annons utan bild. Varför inte vänta med att lägga ut annonsen när du är hemma?

Har svårt att förstå det där med att folk tycker det är så viktigt med bild. Klockan ser likadan ut i nyskick oavsett om bilden är tagen av Lars-Olof i Skaraborg eller av Kim jong- un i Nordkorea....
 

DrKlocka

Audemars
Har svårt att förstå det där med att folk tycker det är så viktigt med bild. Klockan ser likadan ut i nyskick oavsett om bilden är tagen av Lars-Olof i Skaraborg eller av Kim jong- un i Nordkorea....
Så svårt är det väl inte att förstå. Det är ju inte bara en produkt som säljer sig själv. Du måste kunna inge förtroende och skapa en säljande annons som lockar till köp. En eller flera bilder är starkt bidragande till detta.
 

Knypplarn

Cartier
Har svårt att förstå det där med att folk tycker det är så viktigt med bild. Klockan ser likadan ut i nyskick oavsett om bilden är tagen av Lars-Olof i Skaraborg eller av Kim jong- un i Nordkorea....
Är väl inte ett dugg konstigt. Det absolut enklaste sättet att intyga "nyskick" är via en bild. Bilder ljuger inte (nåja) i jämförelse med mångas förskönade texter.
 

lslr

Omega
Har svårt att förstå det där med att folk tycker det är så viktigt med bild. Klockan ser likadan ut i nyskick oavsett om bilden är tagen av Lars-Olof i Skaraborg eller av Kim jong- un i Nordkorea....
Ett av kraven för en annons är ju att bild är med, rimligt tycker jag att man följer det.

"En bild säger mer än tusen ord"
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har svårt att förstå det där med att folk tycker det är så viktigt med bild. Klockan ser likadan ut i nyskick oavsett om bilden är tagen av Lars-Olof i Skaraborg eller av Kim jong- un i Nordkorea....
Vet inte hur många gånger jag tittat på klockor som ska vara "i nyskick" där man kan tro att den har körts i en cementblandare med tanke på utseendet (som inte framgick av den suddiga bilden i annonsen)... Så numera struntar jag i annonser som inte har bra bilder - antingen döljer man något eller så säger det något om hur mycket säljaren bryr sig om köparen.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Vad sägs om att du följer reglerna istället, det är ändå gratis att annonsera.
Helt rätt. Frågan är egentligen en icke-fråga. Annons ska ha bild. Punkt.
Det är liksom inte förhandlingsbart.

Och varför sitter vi och bryr oss om detta @newstick00 ? För att vi tror att forumet blir bättre om alla följer de få och enkla regler som finns.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp