• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

SlimDavid

Breitling
Nej det kanske inte är normalt. Vad vill du veta mer? Jätteoklar post.
Hmmm, jag håller med, ursäkta!
Bakgrunden är att jag funderar över en samfrakt.
Först ville jag veta vad det är för något, som att någon kunde svara typ "jo men med klockor märkta Sekel är det såhär att...", sen tyckte jag faktiskt bara att det var konstigt och var nyfiken, som jag skrev.
Och ultimat om det är rimligt pris, men ja för en klocka som fungerar kan jag räkna ut själv att det är det.
 

SlimDavid

Breitling
Nej det kanske inte är normalt. Vad vill du veta mer? Jätteoklar post.

Det känns ju superrimligt för en mekanisk klocka som precis blivit servad

Det finns otaliga olika handelsnamn som det inte finns nån särskild info om, så ja det är väldigt normalt.
Tack för alla svar!
Nu blev jag lite eftertänksam om jag bör ta bort referensen till användaren? Men lite sent då det finns flera citat...
 

haZe

Omega
https://klocksnack.se/threads/iwc-ingenieur-323906.76247/
@haZe, du skriver att du gärna genomför affären hos nymans. Har du fått bekräftelse från nymans om att du får?

AD har en tendens att ogilla att köp/sälj mellan privatpersoner görs i deras butiker när det inte är dom som har klocka ute till försäljning.
Det hade jag inte en aning om! Tror mig ha läst här tidigare att de inte har några problem med det, samt att jag sett ett privatköp äga rum där själv. Men isf kollar jag med dem innan såklart - tack för tips!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Denna klocka: https://klocksnack.se/threads/citizen-vintagedykare-1800-sek.76796/
Är väl exakt samma som denna: https://klocksnack.se/threads/prisb...citizen-skindiver-från-69.74316/#post-1876929
men 3x så dyr. Står inget om service eller annat så vad motiverar då priset?? @grodslukarenx
Exakt samma ja, och nej, saknar egentligen motivering annat än att jag tyckte den såldes väldigt billigt från början och att jag tycker den betingar ett högre värde än så. :)

Edit: Utgångpriset på denna var förövrigt 2000 SEK i originalannonsen. :)
 

Tassoli

Omega
Exakt samma ja, och nej, saknar egentligen motivering annat än att jag tyckte den såldes väldigt billigt från början och att jag tycker den betingar ett högre värde än så. :)

Edit: Utgångpriset på denna var förövrigt 2000 SEK i originalannonsen. :)
Vi får väl se om efterfrågan har tredubblats på en månad och någon kniper den :) Lycka till med försäljningen
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
En lustig erfarenhet när jag skulle sälja min datejust (såld efter 9h dock)... :)

En medlem som relativt nyligen startade en tråd där han raljerade över att andra var giriga på Köp & Sälj (köper modeller med kötid och säljer över listpris) lägger ett bud på min klocka på 47k, den ligger ute för 50k. Inga problem so far, men jag avböjer vänligt.

Ett intressant objekt poppar upp blott 3 timmar senare och jag svarar medlemmen som budade 47k att jag kan tänka mig att acceptera hans bud, jag är tydlig med att jag kan behöva likvidera datejusten relativt fort. Denne tackar då nej, har tydligen ändrat sig snabbt. Inga problem, jag fick istället föra över lite från sparkontot för att säkra mitt objekt.

Några timmar senare PM:ar samma medlem mig igen och frågar om jag nu kunde tänka mig ett bud på blott 45k. Jag svarar att jag kände mig konfunderad över hur personen tänkte med sitt budande.

Diskutera:
- försökte han profitera på att jag skrev att jag ville likvidera snabbt, och försökte pressa priset ännu mer?

- är det hyckleri att en medlem som startade en tråd om att andra köper modeller som har kötid för att senare sälja över listpris, därefter själv uppvisar ett beteende som kan uppfattas som girigt?

- Det kanske är jag som har missuppfattat hela situationen och ska vara tacksam att någon köpte min DJ, det är ju ändå bara en halv day-date...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
En lustig erfarenhet när jag skulle sälja min datejust (såld efter 9h dock)... :)

En medlem som relativt nyligen startade en tråd där han raljerade över att andra var giriga på Köp & Sälj (köper modeller med kötid och säljer över listpris) lägger ett bud på min klocka på 47k, den ligger ute för 50k. Inga problem so far, men jag avböjer vänligt.

Ett intressant objekt poppar upp blott 3 timmar senare och jag svarar medlemmen som budade 47k att jag kan tänka mig att acceptera hans bud, jag är tydlig med att jag kan behöva likvidera datejusten relativt fort. Denne tackar då nej, har tydligen ändrat sig snabbt. Inga problem, jag fick istället föra över lite från sparkontot för att säkra mitt objekt.

Några timmar senare PM:ar samma medlem mig igen och frågar om jag nu kunde tänka mig ett bud på blott 45k. Jag svarar att jag kände mig konfunderad över hur personen tänkte med sitt budande.

Diskutera:
- försökte han profitera på att jag skrev att jag ville likvidera snabbt, och försökte pressa priset ännu mer?

- är det hyckleri att en medlem som startade en tråd om att andra köper modeller som har kötid för att senare sälja över listpris, därefter själv uppvisar ett beteende som kan uppfattas som girigt?

- Det kanske är jag som har missuppfattat hela situationen och ska vara tacksam att någon köpte min DJ, det är ju ändå bara en halv day-date...
1) Ja
2) Ja
3) Ja
(Även om ironi är svårt i text ser jag ändå hur mina svar solklart måste tolkas som ironiska)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En lustig erfarenhet när jag skulle sälja min datejust (såld efter 9h dock)... :)

En medlem som relativt nyligen startade en tråd där han raljerade över att andra var giriga på Köp & Sälj (köper modeller med kötid och säljer över listpris) lägger ett bud på min klocka på 47k, den ligger ute för 50k. Inga problem so far, men jag avböjer vänligt.

Ett intressant objekt poppar upp blott 3 timmar senare och jag svarar medlemmen som budade 47k att jag kan tänka mig att acceptera hans bud, jag är tydlig med att jag kan behöva likvidera datejusten relativt fort. Denne tackar då nej, har tydligen ändrat sig snabbt. Inga problem, jag fick istället föra över lite från sparkontot för att säkra mitt objekt.

Några timmar senare PM:ar samma medlem mig igen och frågar om jag nu kunde tänka mig ett bud på blott 45k. Jag svarar att jag kände mig konfunderad över hur personen tänkte med sitt budande.

Diskutera:
- försökte han profitera på att jag skrev att jag ville likvidera snabbt, och försökte pressa priset ännu mer?

- är det hyckleri att en medlem som startade en tråd om att andra köper modeller som har kötid för att senare sälja över listpris, därefter själv uppvisar ett beteende som kan uppfattas som girigt?

- Det kanske är jag som har missuppfattat hela situationen och ska vara tacksam att någon köpte min DJ, det är ju ändå bara en halv day-date...
Snyggt gjort @closetplayer
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En lustig erfarenhet när jag skulle sälja min datejust (såld efter 9h dock)... :)

En medlem som relativt nyligen startade en tråd där han raljerade över att andra var giriga på Köp & Sälj (köper modeller med kötid och säljer över listpris) lägger ett bud på min klocka på 47k, den ligger ute för 50k. Inga problem so far, men jag avböjer vänligt.

Ett intressant objekt poppar upp blott 3 timmar senare och jag svarar medlemmen som budade 47k att jag kan tänka mig att acceptera hans bud, jag är tydlig med att jag kan behöva likvidera datejusten relativt fort. Denne tackar då nej, har tydligen ändrat sig snabbt. Inga problem, jag fick istället föra över lite från sparkontot för att säkra mitt objekt.

Några timmar senare PM:ar samma medlem mig igen och frågar om jag nu kunde tänka mig ett bud på blott 45k. Jag svarar att jag kände mig konfunderad över hur personen tänkte med sitt budande.

Diskutera:
- försökte han profitera på att jag skrev att jag ville likvidera snabbt, och försökte pressa priset ännu mer?

- är det hyckleri att en medlem som startade en tråd om att andra köper modeller som har kötid för att senare sälja över listpris, därefter själv uppvisar ett beteende som kan uppfattas som girigt?

- Det kanske är jag som har missuppfattat hela situationen och ska vara tacksam att någon köpte min DJ, det är ju ändå bara en halv day-date...

Blocka idioten så slipper du hans skit-PM. Maken till ynkrygg har jag sällan skådat. Starta värsta flame-tråden och sedan stoppa huvudet i sanden.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Blocka idioten så slipper du hans skit-PM. Maken till ynkrygg har jag sällan skådat. Starta värsta flame-tråden och sedan stoppa huvudet i sanden.
Har aldrig blockerat någon, varken här eller på andra forum.. men dagen är inte slut än ;)

Jag sålde den slutligen för ungefär samma bud som han lade, men till en köpare som agerade korrekt. Hellre det än potentiellt strul.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp