• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Kottich

Breitling
Denna,
Gräsligt länk som utstrålar tidigt 90-tal. Bezel med riktigt fula former. Kronskydd som snedhyvlade ostar. Inga raka vinklar någonstans, fy fan för den som designat den och Omega som fortsätter att producera den.
Jag köpte nyss en sån...
image.jpeg
Jag har ännu inte förstått avskyn mot den här klockan men har stött på det på olika ställen på KS. Verkar vara en klocka "nybörjare" fastnar för vilket nog stämmer då även jag suttit och sneglat på den...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Denna,
Gräsligt länk som utstrålar tidigt 90-tal. Bezel med riktigt fula former. Kronskydd som snedhyvlade ostar. Inga raka vinklar någonstans, fy fan för den som designat den och Omega som fortsätter att producera den.
Jag köpte nyss en sån...
image.jpeg
Tycker även jag att den "osar" 90-tal men visst 17 skulle jag inte tacka nej till en.. Kult-dinka ju!!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag har ännu inte förstått avskyn mot den här klockan men har stött på det på olika ställen på KS. Verkar vara en klocka "nybörjare" fastnar för vilket nog stämmer då även jag suttit och sneglat på den...
Personligen så tycker jag att den känns sjukt ouppdaterad och väldigt 90-tal i sin design, speciellt länken.
Var ju en typisk "första dyra klocka" för många förr i tiden då den förknippades med en viss Bond, James Bond;).
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag har själv ägt ett par stycken klockor som säkerligen knappast uppfattas som estetiskt vackra, iaf enligt min fru haha.
Ploprof600, Citizen Aqualand, Citizen Nighthawk.. Men inget jag brytt mej om haha
 
D

Deleted member 4412

Guest
Har ändrat min uppfattning om ett gäng antal klockor som jag tyckt varit "fula"..
Gamla klockor vs nya klockor till att börja med.
När jag köpte min första Aqualand runt -97 kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mej att en klocka med mögel o repor kunde vara vacker..
(Ägt ett gäng härliga vitageklockor)
Å andra sidan efter en djupdykning i vintage träsket tyckte jag att allt nytt var fult o opersonligt..
(Kör idag en sprillan Panerai)
Tyckte bla att Rolex Pepsi var ful o trist..
(Ägt 2 st sjukt charmiga, 1675 o 16700)
Så skulle jag skriva idag vilka klockor jag anser vara fula så kan ni ge er 17 på att jag kommer äga dom nån gång i framtiden haha.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Och även jag tyckte att Rolex YM2 var "skrytful" när jag såg den första gången haha.
Hade jag bara haft lite mer stålar hade jag lätt klippt den istället för min Pam560;)
image.jpeg

Fetare sommar-dinka till chinos o vit piké får man leta efter!!!!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Just de ja, anser väl senaste jag yttrade mej om vad jag tyckte var fula klockor att sk fotbolls-klockor inte är så "roliga".
Vulgära Hublot o APRO dvs..
Å andra sidan skulle jag heller inte tacka nej till en clean Hublot Classic Fusion eller en APRO Diver...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Mm, YM2 alltså, vad hände där? Stor, plottrig, och ful...!
Jo den är väldigt annorlunda o vågad för att vara Rolex. Omständig komplikation som ingen lär använda heller men vad gör det..
För mej så handlade det mer om att den var "skrytful" i form av att nyrika lallare utan egentlig koll gick o köpte den för sina bonusar just eftersom den är Stor, Plottrig, Dyr o garanterat en Rolex ingen annan har på kontoret..
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Och även jag tyckte att Rolex YM2 var "skrytful" när jag såg den första gången haha.
Hade jag bara haft lite mer stålar hade jag lätt klippt den istället för min Pam560;)
image.jpeg

Fetare sommar-dinka till chinos o vit piké får man leta efter!!!!
Jag tycker den är cool-ful, jag hade kunnat tänka mig att testa om ekonomin tillät. Men jag fattar verkligen inte hur komplikationerna fungerar, men jag kanske bara är morgontrög...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jo den är väldigt annorlunda o vågad för att vara Rolex. Omständig komplikation som ingen lär använda heller men vad gör det..
För mej så handlade det mer om att den var "skrytful" i form av att nyrika lallare utan egentlig koll gick o köpte den för sina bonusar just eftersom den är Stor, Plottrig, Dyr o garanterat en Rolex ingen annan har på kontoret..
Aa, det har jag också tänkt på... att det oftast är folk som vill skryta som köper den, i helguld dessutom :)
 

Mankebank

Cartier
Tissots stenklocka ansågs inte bara som en rimlig idé på åttiotalet utan tillräckligt bra för att sättas i produktion. Då tyckte jag att den var kul, nu skulle jag vilja påstå att den träffat varenda gren på väg ned från fulträdet.

rockwatch.jpg
 

Mankebank

Cartier
Den där var inte vacker!
Verkligen inte. Dessutom finns den i massor av varianter, den ena fulare än den andra. Det här är bara ett urval, sök efter "Tissot Rock Watch" så kan du säkert hitta en egen favorit att hata.
Det här är alltså herrklockor, även om det förstås finns damvarianter också.
kOoD3N5QLl8.jpg
 

Kottich

Breitling
Verkligen inte. Dessutom finns den i massor av varianter, den ena fulare än den andra. Det här är bara ett urval, sök efter "Tissot Rock Watch" så kan du säkert hitta en egen favorit att hata.
Det här är alltså herrklockor, även om det förstås finns damvarianter också.
kOoD3N5QLl8.jpg
Blir ju bara värre och värre!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Aa, det har jag också tänkt på... att det oftast är folk som vill skryta som köper den, i helguld dessutom :)
Men återigen, om du eller jag skulle köpa den om vi nu leker med tanken, så skulle vi göra det för att det ändå är en rätt ball komplikation (vi skulle läsa på ordentligt om den vilket jag gjort), plus att vi skulle uppskatta en rätt annorlunda (färgmässigt) Rolex med allt gött det innebär i form av kvalitet osv.. Så du o jag skulle ju köpa den av de "rätta" skälen;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Visserligen tycker jag väl inte att ALLA parfymklockor är fula men kan nog svära på att jag aldrig skulle köpa en..
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Men återigen, om du eller jag skulle köpa den om vi nu leker med tanken, så skulle vi göra det för att det ändå är en rätt ball komplikation (vi skulle läsa på ordentligt om den vilket jag gjort), plus att vi skulle uppskatta en rätt annorlunda (färgmässigt) Rolex med allt gött det innebär i form av kvalitet osv.. Så du o jag skulle ju köpa den av de "rätta" skälen;)
Klart att det finns klocknördar som rockar YM2. Det som är synd är att den har blivit stämplad som skrytklocka. Lite som att folk köper Daytonas för att det är en Daytona.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Klart att det finns klocknördar som rockar YM2. Det som är synd är att den har blivit stämplad som skrytklocka. Lite som att folk köper Daytonas för att det är en Daytona.
Precis!!
Samma problem där. Dock får väl vi som är elitister i detta sammanhanget anse att vi står sådana värderingar som att köpa en klocka i syftet att skryta;).
(Är lite ironisk men visst 17 har man ett extremt elitistiskt tänkande när det kommer till klockor)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Haft otagligt många diskussioner med nyrika komstymnissar som knappt är torra bakom örona haha.
Dessa människor kan ju å andra sidan knappt förstå hur man ens kan köpa en klocka som är möglig än mindre förstå att dessa ibland tom ÄR dyrare än deras egna nya:bag:
 
Topp