• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

kruger

Breitling
Den här är unikt gräslig, ligger under 'kommande auktioner' hos Kaplans just nu.
image.jpg
Har studerat den ett tag. Jag förstår verkligen inte hur den rör sig. Säkert att det inte är någon form vatten- eller lufttrycksmätare? ;p
 

Ronnie

Rolex
Tread 1F, Yachtmaster II och Aquanaut 5167 på samma fula klockor-sida alltså...
Lite provocerande! Nåja.
Den som verkligen inte tilltalas av utseendena (helt OK) kanske kan fås att uppskatta tekniken bakom dem iallafall: Det underbara elektromekaniska trasslet som är en Tread I, Yachtmastern som är en lattjo seglingstävlingskronograf med rejäl gångreserv och Aquanauten -ett av de mest slimmade badvänliga automatiska armbandsuren i världen.



 

Andy McB

Rolex
Tread 1F, Yachtmaster II och Aquanaut 5167 på samma fula klockor-sida alltså...
Lite provocerande! Nåja.
Den som verkligen inte tilltalas av utseendena (helt OK) kanske kan fås att uppskatta tekniken bakom dem iallafall: Det underbara elektromekaniska trasslet som är en Tread I, Yachtmastern som är en lattjo seglingstävlingskronograf med rejäl gångreserv och Aquanauten -ett av de mest slimmade badvänliga automatiska armbandsuren i världen.



Ifrågasätter inte funktion.. Tycker bara dom är fula. Och det är väl det tråden handlar om...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Denna,
Gräsligt länk som utstrålar tidigt 90-tal. Bezel med riktigt fula former. Kronskydd som snedhyvlade ostar. Inga raka vinklar någonstans, fy fan för den som designat den och Omega som fortsätter att producera den.
Jag köpte nyss en sån...
image.jpeg
Sådana här trådar är ju subjektiva men... +1 på den. Vissa Omegor ser för anskrämliga ut!
 

BartVader

Omega
Denna,
Gräsligt länk som utstrålar tidigt 90-tal. Bezel med riktigt fula former. Kronskydd som snedhyvlade ostar. Inga raka vinklar någonstans, fy fan för den som designat den och Omega som fortsätter att producera den.
Jag köpte nyss en sån...
image.jpeg
Får hålla med. Bezel, länk och visare är riktiga bottennapp tyvärr. Hoppas du lär dig gilla den.. ;)
 

JB007

Omega
Jag måste se om jag kan lära mig att gilla den. Gillar ju James Bond så det kanske går :)
Är också löjligt förtjust i Bond, men inte i seamastern som bilden visar. Det är därför man ska köra på subben istället, trots allt den som är originalet när det kommer till agentens val av klocka;)
 

Samps

Cartier
Är också löjligt förtjust i Bond, men inte i seamastern som bilden visar. Det är därför man ska köra på subben istället, trots allt den som är originalet när det kommer till agentens val av klocka;)
Sub har jag, fast lite nyare. En Planet Ocean skulle funka betydligt bättre än denna anskrämliga Seamaster. Nu sitter den dock på armen och vi tittar inte så mycket på varandra för tillfället =)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu är väl inte den fulaste klockan jag vet , som tråden efterfrågar. Men jag trillade över denna och nog var den ful...
1346276833605-P-376397.jpg

Oulm Men Military Sports Watch Dual Movt Quartz Wristwatch with Leather Band Decorative Sub - dials - YELLOW

Kineser...
 
Topp