• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Salesmayne

Panerai
Jag har själv haft ett par Seikodykare, SUN043P1 och SRPB09, ingen av dem var särskilt lik en Submariner. Du verkar tycka att om man köper något annat än en Submariner så är man en snålvarg eller fattig som försöker rationalisera sitt köp. Om du hänger här ett tag inser du att det finns de med Pateks, AP och dyl som även uppskattar en Seiko SKX eller Turtle utan att tycka det är några kopior.

Ärligt talat så är det inget fel på att köpa billiga klockor, alla kan inte ha råd med finare märken eller de dyrare modellerna. Fan jag må ha råd med en Patek eller dylikt men sitter ändå lite smått avundsjukt o tittar på alla galningar här på forumet och vad dessa har på sina handleder. Dock så förtjänar jag inte en sådan klocka än så det spelar ingen roll. Jag anser att man borde ha lite mer kunskap innan sådana inköp.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Är säkert en blandning, ofta är det ju klocka per krona eller prestige per krona. Seiko gör ju också dykare med rejäla prislappar, finns väl något för typ 50' @yonsson ?
Ja. lär lista 50+ i Sverige
SBDB011
S-SBDB011_b_medium.jpg

Snygg? Bestäm själv :)
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ärligt talat så är det inget fel på att köpa billiga klockor, alla kan inte ha råd med finare märken eller de dyrare modellerna. Fan jag må ha råd med en Patek eller dylikt men sitter ändå lite smått avundsjukt o tittar på alla galningar här på forumet och vad dessa har på sina handleder. Dock så förtjänar jag inte en sådan klocka än så det spelar ingen roll. Jag anser att man borde ha lite mer kunskap innan sådana inköp.
För alla handlar inte ett klockintresse om att visa hur mycket pengar man har att lägga på en klocka.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
För många ful-fula för att lista. Men bland de rumsrena, inte för att trolla men har svårt för Seamaster 300m, Royal Oak, Oris sixtyfive, Hydroconquest, Tag Carrera och Formula 1 (automaten undantagen), Chopard Mille Miglia, Inox, SKX007 och det mesta från Rado.
Ha, du nämner några av mina klockor! Men alla får tycka vad dom vill. Smaken är som baken. Jag har en viss smak och du har tydligen en annan...
Årligt nyfiken på vad du tycker är en snygg klocka?

IMG_0234.JPG
IMG_0235.PNG
IMG_0236.JPG
IMG_0241.PNG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Intresserad? Ja. Insatt? När jag läser inlägg här och ser på kunskapen folk besitter så NEJ...jag är nog inte så insatt än men försöker bli.
Jag tycker seriöst att många dykare försöker efterlikna Rolex vilket känns ointressant för mig. (säger jag som äger en Bulova Super Seville hehe)
För alla handlar inte ett klockintresse om att visa hur mycket pengar man har att lägga på en klocka.
Jag tror att @Salesmayne har lite svårt för detta koncept. För honom är det nog dyrast klocka är snyggast...:D
(Och han tror fortfarande att Rolex Sub var först med svart vridring och rund tavla med tre visare)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ärligt talat så är det inget fel på att köpa billiga klockor, alla kan inte ha råd med finare märken eller de dyrare modellerna. Fan jag må ha råd med en Patek eller dylikt men sitter ändå lite smått avundsjukt o tittar på alla galningar här på forumet och vad dessa har på sina handleder. Dock så förtjänar jag inte en sådan klocka än så det spelar ingen roll. Jag anser att man borde ha lite mer kunskap innan sådana inköp.
Haha, kul att höra att det är OK att vara fattig. Jag förstår dock inte riktigt varför du måste berätta hur mycket pengar du kan spendera i var och varannat inlägg du gör. Jag tror faktiskt att ingen bryr sig.
 

Salesmayne

Panerai
Haha, kul att höra att det är OK att vara fattig. Jag förstår dock inte riktigt varför du måste berätta hur mycket pengar du kan spendera i var och varannat inlägg du gör. Jag tror faktiskt att ingen bryr sig.

Det är kul att du lägger ner tid på att kommentera mina inlägg konstant. Är dom så irriterande?

ps. Jag tror verkligen inte att någon bryr sig det minsta. Folk verkar minst sagt ha det rätt gott ställt här eller åtminstone välja att spara och lägga en hel del på klockor.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Det är kul att du lägger ner tid på att kommentera mina inlägg konstant. Är dom så irriterande?

ps. Jag tror verkligen inte att någon bryr sig det minsta. Folk verkar minst sagt ha det rätt gott ställt här eller åtminstone välja att spara och lägga en hel del på klockor.
Klart som fan folk blir irriterade av dumheterna du spyr ur sig. Ditt raljerande blottar bara din okunnighet. Kul att du blivit intresserad av klockor (det menar jag) men se till att läsa på åtminstone en gnutta innan du börjar babbla. Och om du är här för att flasha med någon dussin-rolle är du på helt fel plats, noll (0) medlemmar här blir imponerade. Lurka mer.
"Ärligt talat så är det inget fel på att köpa billiga klockor", "förtjänar inte en patek". Nästan så man kan tro att du trollar.
 

Salesmayne

Panerai
Klart som fan folk blir irriterade av dumheterna du spyr ur sig. Ditt raljerande blottar bara din okunnighet. Kul att du blivit intresserad av klockor (det menar jag) men se till att läsa på åtminstone en gnutta innan du börjar babbla. Och om du är här för att flasha med någon dussin-rolle är du på helt fel plats, noll (0) medlemmar här blir imponerade. Lurka mer.
"Ärligt talat så är det inget fel på att köpa billiga klockor", "förtjänar inte en patek". Nästan så man kan tro att du trollar.
heh flasha med en dussin-rolle....du tror inte att jag är medveten om hur run-of-the-mill den är här? Alla på forumet "flashar" ju sina klockor det behöver ju inte betyda att dom känner sig larger than life för att dom postar ett foto på ett ur.

Jag har dessutom aldrig på något som helst vis försökt framstå som att jag kan något om klockor. Jag har ett begynnande intresse som jag försöker utveckla genom att läsa div. trådar här. Man måste väl inte läsa på för att ge en åsikt om att exempelvis en Seiko inte är särskilt attraktiv rent visuellt enligt mig? Det är ju en personlig åsikt bara. Att jag sedan tror/anser att det är en poor mans Rolle betyder ju inte att fallet är så, det är vad jag tror. Många här inne verkar ha en tämligen kort stubin och relativt svårt för att folk har andra åsikter än de själva och måste direkt trycka ner folk för att hävda sin status. Sandlåde beteende enligt mig.

Är det dessutom så konstigt att jag själv anser att jag inte förtjänar en Patek eller ens en Rolex då jag kan så lite om klockorna? Det är väl snarare relativt ödmjukt då jag tycker att en viss kunskap om det man köper är en bra sak att ha i bagaget. Men även det uttalandet ska väl plockas isär och synas i KS-luppen för att sedan vändas mot mig.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
heh flasha med en dussin-rolle....du tror inte att jag är medveten om hur run-of-the-mill den är här? Alla på forumet "flashar" ju sina klockor det behöver ju inte betyda att dom känner sig larger than life för att dom postar ett foto på ett ur.

Jag har dessutom aldrig på något som helst vis försökt framstå som att jag kan något om klockor. Jag har ett begynnande intresse som jag försöker utveckla genom att läsa div. trådar här. Man måste väl inte läsa på för att ge en åsikt om att exempelvis en Seiko inte är särskilt attraktiv rent visuellt enligt mig? Det är ju en personlig åsikt bara. Att jag sedan tror/anser att det är en poor mans Rolle betyder ju inte att fallet är så, det är vad jag tror. Många här inne verkar ha en tämligen kort stubin och relativt svårt för att folk har andra åsikter än de själva och måste direkt trycka ner folk för att hävda sin status. Sandlåde beteende enligt mig.

Är det dessutom så konstigt att jag själv anser att jag inte förtjänar en Patek eller ens en Rolex då jag kan så lite om klockorna? Det är väl snarare relativt ödmjukt då jag tycker att en viss kunskap om det man köper är en bra sak att ha i bagaget. Men även det uttalandet ska väl plockas isär och synas i KS-luppen för att sedan vändas mot mig.
Det handlar inte om kort stubin. Det är mer som att KS är ett dansgolv (ingen nattklubb) En nybörjare som kommer in och gör lite snedsteg blir lätt tillrättavisad och får lite hjälp på traven. Fortsätter snedstegen så kommer endel att ignorera dig medans andra stannar upp och pekar finger eller säga till personen att dansa borta i hörnet istället.

KS är faktiskt väldigt prestigelöst och finns klockintresset så är en Seiko lika uppskattad som en Patek. Innan man inser det är det kanske bättre att stå i hörnet av dansgolvet och stampa takten ett tag... ;)

Sen så får man tycka att Seiko är fula. Men som med allt annat så kommer man att märka att det går inte att dra alla över en kam.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det är kul att du lägger ner tid på att kommentera mina inlägg konstant. Är dom så irriterande?

ps. Jag tror verkligen inte att någon bryr sig det minsta. Folk verkar minst sagt ha det rätt gott ställt här eller åtminstone välja att spara och lägga en hel del på klockor.
Ja, lite faktiskt.
Ta ett steg tillbaka och fundera på hur du för dig själv och vad andra får för uppfattning om dig.
Du har i denna tråd i stort sett skrivit att Rolex Submariner är dykaren alla vill ha och allt annat är kopior. Du passade på att håna ägare av Skoda Octavia i samma veva.
Sen när du får mothugg svarar du först otrevligt, sen deklarerar du att billiga märken är OK för att alla har inte råd med fina märken. Sen berättar du att du faktiskt har en datejust och har råd med Patek men att du är för ödmjuk (då du inte är kunnig nog) för att äga en.
Som @nissehult skrev: chilla lite.
 

Salesmayne

Panerai
Det handlar inte om kort stubin. Det är mer som att KS är ett dansgolv (ingen nattklubb) En nybörjare som kommer in och gör lite snedsteg blir lätt tillrättavisad och får lite hjälp på traven. Fortsätter snedstegen så kommer endel att ignorera dig medans andra stannar upp och pekar finger eller säga till personen att dansa borta i hörnet istället.

KS är faktiskt väldigt prestigelöst och finns klockintresset så är en Seiko lika uppskattad som en Patek. Innan man inser det är det kanske bättre att stå i hörnet av dansgolvet och stampa takten ett tag... ;)

Sen så får man tycka att Seiko är fula. Men som med allt annat så kommer man att märka att det går inte att dra alla över en kam.

Problemet för mig är att folk provocerar, kastar ur sig subtila spydigheter och tror sedan att folk ska låta det passera. Det är inte min stil. Jag inser att jag är längst ner på the pecking order men jag är ingen nykläckt 18-åring från gymnasiet så jag har lite svårt att ta drygheten som uppvisas stundtals. Jag inser dock självklart att jag inte är helt oskyldig själv men jag förstår inte varför forummedlemmar som man aldrig interagerat med innan känner ett behov av att göra sig lustiga och provocera. Det verkar tämligen onödigt i ett seriöst entusiastforum men förekommer ändå relativt frekvent av vad jag sett. Inte bara mot mig då!
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag hade riktigt svårt för panerai för något år sedan. Nu har jag istället grymt allergisk mot det mesta i guld/stål. Så grymt fult tycker jag :confused:
 

Fredrik77

Omega
Ha, du nämner några av mina klockor! Men alla får tycka vad dom vill. Smaken är som baken. Jag har en viss smak och du har tydligen en annan...
Årligt nyfiken på vad du tycker är en snygg klocka?

IMG_0234.JPG
IMG_0235.PNG
IMG_0236.JPG
IMG_0241.PNG

Det beror ju lite på smak och vad man passar i också. Det finns klockor och kläder jag kan tycka funkar på andra men inte på mig själv. Letar efter en tag cay2110/1110 (säkert många som inte gillar den eller tag öht). Andra som är snygga i mina ögon och som jag skulle kunna tänka mig för egen del: i stort sett alla IWC i guld/rose, klassiska Datejust, kanske Yachtmaster 1, kanske JLC Compressor, kanske Overseas, men har för dålig koll på dem. Reverso guld, svart Panerai. Många dressklockor med tre visare och inget annat typ Calatrava, men finns ju många varianter i betydligt lägre prisklasser. Aqua terra är fin. Pelagos, Aquaracer, vintage Seamaster, Longines mm, Fortis Stratoliner, Lum-tec (ny upptäckt för mig), Ball Engineer (gillar länken), vissa Squale, Hamilton Khaki. Snyggast av allt är kanske Nautilus. Det sagt, jag shoppar (uppenbarligen) inte i den prisklassen. Såga på :) Ps. din AP ser bra ut på dig.
 
Topp