• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guinand

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tillbaka i grönkläder. Tänkte att Guinanden ska följa med under de mindre ”hårda” dagarna :)
396F7BD7-B8AC-48D2-AF1E-46D4CCFC096D.jpeg
5B64A4EA-5B82-4E25-A9C6-BED958E272F9.jpeg

Nu är det ju en keeper, men ett grönt nato för militärtjänstgöring hade passat perfekt. Eller ett mörkblått i samma ton som tavlan.
Det är ju lätt hänt att repa spännet vid vanlig deskdiving och som fordonsförare lär det vara trångt inne i hytten med mycket metall att stöta emot. Å andra sidan har Guinand väldigt bra priser på länkarna separat så det är ett relativt billigt alternativ med en fin- och en beaterlänk :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är det ju en keeper, men ett grönt nato för militärtjänstgöring hade passat perfekt. Eller ett mörkblått i samma ton som tavlan.
Det är ju lätt hänt att repa spännet vid vanlig deskdiving och som fordonsförare lär det vara trångt inne i hytten med mycket metall att stöta emot. Å andra sidan har Guinand väldigt bra priser på länkarna separat så det är ett relativt billigt alternativ med en fin- och en beaterlänk :)
En fin och beaterlänk var en mycket bra idé. Hade jag inte ens tänkt på!

Annats tänkte jag hitta något NATO eller gummiband jag kan köra :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Tillbaka i grönkläder. Tänkte att Guinanden ska följa med under de mindre ”hårda” dagarna :)
396F7BD7-B8AC-48D2-AF1E-46D4CCFC096D.jpeg
5B64A4EA-5B82-4E25-A9C6-BED958E272F9.jpeg

Väldigt fin klocka! Jag tycker du ska köra med ett bra nato och använda den under din tjänstgöring, då kommer du samla på dig många minnen med den här klockan. Det kan dock vara besvärligt med bezeln som kan fastna i remmar på ryggsäck mm, du får se om det funkar i praktiken med den här typen av klocka.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt fin klocka! Jag tycker du ska köra med ett bra nato och använda den under din tjänstgöring, då kommer du samla på dig många minnen med den här klockan. Det kan dock vara besvärligt med bezeln som kan fastna i remmar på ryggsäck mm, du får se om det funkar i praktiken med den här typen av klocka.
NATO blir bra :)
Ja jag får se om det funkar:)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det finns inte mycket på nätet om Guinand men det man hittar ser ju läckert ut.
Verkar få goda vitsord


Modell 361;
1606230640628.png

1606230819276.png
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det finns inte mycket på nätet om Guinand men det man hittar ser ju läckert ut.
Verkar få goda vitsord


Modell 361;
1606230640628.png

1606230819276.png
Riktigt, riktigt fin.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Man förstår ju varifrån Guinand hämtat inspiration till sin Starfighter Pilot Radium;

"This is the most rare of Heuer Bundeswehr chronograph - the STERNZEIT REGULIERT"

Fejk lyspasta??
Kopia??

Spelar ingen roll - Är helsåld!



1606414637483.png
1606414696983.png
Jag vet att du inte bryr dig 😊
Men jag förstår inte varför så många har något emot "gul lume"? Jag tycker det blir mkt mer sobert än kritvit 😊 Sen passar det såklart inte på allt men tycker inte att man ska vara så kritisk 😊

Har förresten skickat och fått svar idag :cigar:
 
Topp