• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Weberg

Audemars
Ru
Har en Beaufort och en International, skulle jag köpa en ny skulle det bli en Camo....coolaste Barbourn...

jcrew-olive-barbour-bourne-camo-jacket-product-5-3062948-330647777_large_flex.jpeg


barbour-olive-bourne-camo-wax-jacket-product-2-3208224-828736739_large_flex.jpeg

Ruskigt fräsch! Hade inte sett den tidigare.
 

TKVF

Panerai
Hur står sig Burberry mot Barbour jackor rent kvalitémässigt. Burberry kostar ungefär dubbelt upp för en liknande jacka. Barbour Steve kostar 4500 och international lika mycket med foder. Burberry har en snygg jacka i liknande stil, som jag upplevde lite varmare, med avtagbar foder.
 

Sond

Patek
Hur står sig Burberry mot Barbour jackor rent kvalitémässigt. Burberry kostar ungefär dubbelt upp för en liknande jacka. Barbour Steve kostar 4500 och international lika mycket med foder. Burberry har en snygg jacka i liknande stil, som jag upplevde lite varmare, med avtagbar foder.
Min bild är att det är olika kvalitet. Men Burberry skulle jag hålla som det med högre kvalitet i frågan om funktion och hållfasthet. Fast Barbour har högre upplevelsekvalitet. Barbour är mer på riktigt, titta på hur länge de haft sina klassiska oljejackor. Burberry är mer ett klassiskt modemärke med hög kvalitet. Där sitter inte varumärket i vissa klädesplag utan i fodrets utseende och varumärket som sådant.

Så Burberry ger varumärket till sina kläder och kläderna ger Barbour sitt varumärke... Men i klassisk kvalitet håller jag alltså Burberry högre. Och de är ju dyrare.
 

kalufsen

Panerai
Var igår ute och spanade på Barbour jackor som ska hålla lite längre in på hösten/vinter men kunde inte bestämma mig. Nu precis beställde jag en Barbour Ashby (Slim variant av Bedale) med Innerväst plus att jag fick en Merinoull halsduk som gift på Country Attire för 270 Pund. Det paketet är billigare än bara Jackan i sig på låt oss säga Best Of Brands.

Jag är nöjd!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Efter allt snack om barbour blev jag sugen med, provade en Duke och en ashby. Duke satt som ett smäck vilket är ovanligt för mig (smal), ashby fanns tyvärr bara i medium vilket var lite stort. Duke fanns bara i för mig icke passande svart färg, görs inte i någon annan tydligen enligt återförsäljaren, efter typ 2min på en av de rekommenderade sidorna i denna tråd hitta jag att de både görs i oliv och brunt. Sagt och gjort en i oliv är påväg till svedala :)

http://static.hirmer.de/pictures/barbour-duke-wachsjacke-gruen_3_0046271100_006_1.jpg
 

TKVF

Panerai
Min bild är att det är olika kvalitet. Men Burberry skulle jag hålla som det med högre kvalitet i frågan om funktion och hållfasthet. Fast Barbour har högre upplevelsekvalitet. Barbour är mer på riktigt, titta på hur länge de haft sina klassiska oljejackor. Burberry är mer ett klassiskt modemärke med hög kvalitet. Där sitter inte varumärket i vissa klädesplag utan i fodrets utseende och varumärket som sådant.

Så Burberry ger varumärket till sina kläder och kläderna ger Barbour sitt varumärke... Men i klassisk kvalitet håller jag alltså Burberry högre. Och de är ju dyrare.
Blev en Burberry. Fast deras storlekar är lite konstiga. Fick ta en XL,normalt har jag Medium eller möjligtvis Large. Men, hoppas att den håller bra. 9000 fattigare, med jackan är riktigt snygg och NK i Göteborg hade bara tagit hem 3 stycken av denna modell, så jag hoppas inte alla springer runt med likadan jacka.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Blev en Burberry. Fast deras storlekar är lite konstiga. Fick ta en XL,normalt har jag Medium eller möjligtvis Large. Men, hoppas att den håller bra. 9000 fattigare, med jackan är riktigt snygg och NK i Göteborg hade bara tagit hem 3 stycken av denna modell, så jag hoppas inte alla springer runt med likadan jacka.


Stekare!
 
  • Like
Reactions: ZQT

Kim

Panerai
Blev en Burberry. Fast deras storlekar är lite konstiga. Fick ta en XL,normalt har jag Medium eller möjligtvis Large. Men, hoppas att den håller bra. 9000 fattigare, med jackan är riktigt snygg och NK i Göteborg hade bara tagit hem 3 stycken av denna modell, så jag hoppas inte alla springer runt med likadan jacka.
Du kommer kunna ha den i minst 25 år (om du inte blir ruggigt blocktjock och den blir för liten), så det är en bra investering.
Snygg dessutom. :)
 

Sond

Patek
Blev en Burberry. Fast deras storlekar är lite konstiga. Fick ta en XL,normalt har jag Medium eller möjligtvis Large. Men, hoppas att den håller bra. 9000 fattigare, med jackan är riktigt snygg och NK i Göteborg hade bara tagit hem 3 stycken av denna modell, så jag hoppas inte alla springer runt med likadan jacka.
Vad blev det för modell?
 

alfons

Cartier
Barbour Cassels. Lite roligare modell än dom andra i Barbour sortimentet anser jag.
Ganska varm nu dock.
Hoppas på snygga slitningar och ett långt liv.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free


Var har du köpt den, CarOfCarl?
Var och letade på NK, men fick svaret av expediten att det inte var Barbour och att den jackan inte finns.
 

kalufsen

Panerai
Efter allt snack om barbour blev jag sugen med, provade en Duke och en ashby. Duke satt som ett smäck vilket är ovanligt för mig (smal), ashby fanns tyvärr bara i medium vilket var lite stort. Duke fanns bara i för mig icke passande svart färg, görs inte i någon annan tydligen enligt återförsäljaren, efter typ 2min på en av de rekommenderade sidorna i denna tråd hitta jag att de både görs i oliv och brunt. Sagt och gjort en i oliv är påväg till svedala :)

http://static.hirmer.de/pictures/barbour-duke-wachsjacke-gruen_3_0046271100_006_1.jpg

Testade den där också i helgen i Strl Small, men den var så jävla tight i armarna så det blev obehagligt :O
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Testade den där också i helgen i Strl Small, men den var så jävla tight i armarna så det blev obehagligt :O

Hehe jo det är ju en tight modell, fast jag är smal både över midja och armar så satt perfekt vilket sällan händer mig :D

Men nästa år blir det kanske till att komplettera med en ashby om modellen fungerar på mig.
 

kalufsen

Panerai
Hehe jo det är ju en tight modell, fast jag är smal både över midja och armar så satt perfekt vilket sällan händer mig :D

Men nästa år blir det kanske till att komplettera med en ashby om modellen fungerar på mig.

Jag är smal överallt hahaha, blev helt förvånad när jag testade den! Gillar att Barbour har börjat gå mot mer slimmade modeller utöver "biker, fritid" stucket i alla fall.

Kör på ashby nästa gång, slimmad modell som har plats under jackan utöver en tisha! :)
 

Mykeys

Cartier
Efter allt snack om barbour blev jag sugen med, provade en Duke och en ashby. Duke satt som ett smäck vilket är ovanligt för mig (smal), ashby fanns tyvärr bara i medium vilket var lite stort. Duke fanns bara i för mig icke passande svart färg, görs inte i någon annan tydligen enligt återförsäljaren, efter typ 2min på en av de rekommenderade sidorna i denna tråd hitta jag att de både görs i oliv och brunt. Sagt och gjort en i oliv är påväg till svedala :)

http://static.hirmer.de/pictures/barbour-duke-wachsjacke-gruen_3_0046271100_006_1.jpg

Riktigt snygg, bra val! Vilken sida beställde du från?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg, bra val! Vilken sida beställde du från?

Tack :) Från julesb, cheepo skrev om sidan och fann snabbt bra recensioner på googlesök. Får hem jackan på torsdag står det så kan uppdatera då. Sparade in typ en tusing sett till priset i affär, men hade iof kunnat köpa den för priset i butik om färgen funnits. Gillade modellen starkt.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Slog nyligen till på denna; http://www.careofcarl.com/bilder/artiklar/zoom/10456811r_1.jpg
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/barbour-ariel-polarquilt-international-black.html

Är toknöjd, första jackan som man verkligen känner sig nöjd över att bära. Den sitter bättre än på bilden också!
Finns att tillgå i barbourhörnan på NK och kostar 2500. Ingen psykologisk prissättning här inte!


Kör en själv i blått, sitter som en smäck!
 
Topp